Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
....................................................

Laatst bewerkt door een moderator:
Tom Bollongino zei:
(Waarom werken de smilies niet?)

In het linker menu werken ze inderdaad niet, als je op Meer Emoticons klikt en vanuit het pop-up screen kiest dan werkt het wel.
Vraag mij niet waarom.

Filmpje van m'n eerste vlucht met de Picco Z eind augustus :mrgreen:

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=384736181081471715&hl=nl[/GVideo]

....................................................

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn gyrotor heeft juist de geest gegeven :(
ik was er mee aant vliegen toen ie ineens uit de lucht viel zonder reden

ik dacht batterij mischien plat, dus ik laad em op
nix
staartrotor gaat wel als ik gas geef
maar hoofdrotor doet niet
heb em al is opengedaan
en er zit niet in de weg van de radartjes, deze draaien goed
maar de motor doet niets

ideen iemand?

Dat is Knudde,

Die van mij heeft het ook begeven :( en dat al na 2 dagen.

Ik heb het precies andersom. Bij mij werkt de staartmotor niet meer. Het wil nog wel eens aanslaan maar 9 van de tien keer werkt het niet meer waardoor de heli als maar links blijft tollen. :(

Ik ga proberen om er nog garantie op te krijgen, alleen ben ik de bon kwijt :evil:

Dus als iemand tips heeft om achterrotor te vervangen/fixen dan graag.....

Ik heb trouwens wel eens gehad dat het bij mij ineens uit de lucht viel. Ik moest toen bij de RC de batterij eruit halen en de heli uitzetten.

mja hielp dus niet van de batterij er uit te halen
en ik heb geen garantiebewijs aangezien ik hem heb laten opsturen vanuit nederland

ik vind et vreemd dat hij gwn uit de lucht viel
zou de motor kunne doorgebrand zijn ofzo (ik ken echt niets van dit soort ding)
alle draatjes schijnen nog goed zijn aangesloten dus dat is et ook niet :(

ik heb een probleem met mijn Picooz de achter motor doet niet meer en als
ik gas geef valt het uit ik heb gekeken als de kabels heel zijn ik zie geen barst ?
maar ik had wel hard die picooz laten crashen maar die achtermotor gaat telkens aan en dan zelf uit

Michio zei:
Gister de nieuwste X-Twin gekocht (om te slopen). De oude waren nu echt op helaas. Ik heb die nieuwe dubbeldekker gekozen. Het vliegen viel vies tegen, wat een gedwarrel, gigantisch pompen en super nerveus.
Dus de onderste vleugels eraf gehaald, die zijn nu 1-deel met de romp maar met een mesje zijn ze er zo af. Dat vloog een stuk beter, propje eraf en schroefje erin voor gewicht. Ik denk dat het propje voor stabilisatie zorgt, en het remt de boel wat af. De staart is ook dikker en moeilijker af te stellen, er zitten geen metaalstikkertjes bij om de boel naar gelieve in te stellen. Heb de indruk dat de motortjes iets pittiger zijn dan model-1. De gashendel is nu voorzien van een veertje zodat ie altijd weer naar 0 gaat, vervelend maar eenvoudig op te lossen door het veertje eraf te halen.
Gelijk wat andere dingen geprobeerd, een 5,-euro wegwerpzwever van 30 gram (span 60cm) voorzien van X-Twin elektra, en het vliegt nog ook wel nét maar het vliegt. Probleem is dat het bereik van de zender snel te klein is, de zwever zweeft namelijk echt dus je hoeft alleen maar af en toe te sturen...
Ik had nog een paar drijvers gemaakt voor de X-twin gewoon van piepschuim, ook dat vliegt...viel me reuze mee, drijfvermogen is nog veel te groot maar het vliegt prima!! Nu nog perfectioneren zodat ie ook echt kan waterstarten!
Wat een lol voor die paar tientjes!!!! :wink: :lol: :lol:
hallo die x-twin die je gekocht hebt om te slopen is dat zoeen met een fake prop op de neus?

Een tijdje geleden schreef ik dat ik een probleem had met het zenderbereik van de gyrotor.
Niek reageerde er als volgt op:
Niek zei:
Ik als electronicus kan je er even mee helpen.
Het gaat om een spoeltje, scherper afstemmen met een veldsterktemetertje.
Ik dus naar Niek gegaan die er snel achter was dat de hele eindtrap naar den vaantjes was.
Met zijn zender echter vloog mijn eigen Gyrotor zonder problemen.
Aangezien zijn Gyrotor deskundig gemold is mocht ik zijn zender lenen om toch te kunnen vliegen. Kijk dát is Niek ten voeten uit.
Mocht iemand nog romphelften over hebben, stuur maar naar Niek.

Ik nam kontakt op met Spectron, waar mij verzocht werd de zender in te sturen voor reparatie/omruiling.
Een week later een andere zender gekregen. Batterij erin, en ja hoor alle lampjes werken, en nee hoor geen enkele reaktie van de heli.
Natuurlijk de A, B en C standen geprobeerd, maar geen krimp. Wederom kontakt gezocht met de man die ik de week ervoor gesproken had.
Zijn eerste reactie was dat het dan toch aan de heli moest liggen. Dit lijkt logisch, maar hij kon niet verklaren waarom het met de zender van Niek wèl goed werkte.
Volgens zijn zeggen, is de mij toegestuurde zender door hen getest met goed gevolg.
Hij zei dat dit opgelost moest worden en heeft mij toegezegt dat vandaag een nieuwe complete Gyrotor met zender getest word en dan naar mij toegezonden. GRATIS!
De oude hoeft niet terug.

Bij dezen: Hartelijk dank mensen van Spectron voor deze geweldige service. :yes:

Dus dan heb jij straks 2 romphelften voor mij over.. 8) toch? :lol:
(+ nog wat reserve spul voor de evt andere behoeftigen op t forum )

Was het je eigen zender die je weer teruggestuurd kreeg, of toch een andere?

Ik ga in de kerstvakantie creatief wat epp verhakken,
moet toch ook iets moois van te maken zijn.

hallo,

ik heb een xtwin sport (die versie met veertje bij het gas geven)
en hij deed het best goed pompte bijna niet en vloog/zweefde mooi recht.
maar ik wou vandaag weer proberen en ik vloog een stukje maar na 4 seconden stopte hij.
ik doe hem uit en weer aan en hij doet het zelfde weer soms iets langer,
ik heb hem toen weg gelegd (even met de picooz :P ).
en weer proberen toen deed hij het wel maar om de 3 seconden stopt hij heel even.
(net als een heete tsunami 10) en dan ligt hij weer op de grond :(
wat is er mis mee ?
hij is echt niet leeg want ik heb hem lang geladen en dat elke keer iets uitvallen blijft hij heel lang volhouden (ook wel vol vermogen).

Back