Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het best lastig vliegen..de mijne ging bijna niet vooruit. Er zitten 3 kleine metalen stikkertjes bij (dezelfde als bij de bekende x-twins) om de neus te verzwaren. Hoe zwaarder, hoe sneller naar voren.

Jammer dat je om de 5 minuten opnieuw moet opladen. Ze raden aan om minimaal 10-15 minuten te wachten met herladen, zodat de accu een beetje kan afkoelen. Het is wel een heel leuk klein dingetje en kan volgens mij goed tegen een stootje.

Onze kat vindt het heeel interessant en mijn vriendin is er ook wel van gecharmeerd..hehe..wie had dat gedacht.

zodra ik het wat beter kan, post ik wel een filmpje..

Ik ben nog even bij onze intertoys op de hoek wezen kijken...liggen er gewoon 2 piccoz en 2 grotere Gyrotors naast de toonbank! Net binnengekomen...Heb maar gelijk nog zo'n piccoZ erbij genomen, leuk om als kadootje weg te geven (of reserveonderdelen...ghe..)
8)

dus, als ik niet zo ongeduldig was geweest, had ik hem vandaag ook voor 34,95 kunnen hebben ipv 36 bij Amazon...tjsa..een hele euro!

Heb jij 'em nou al binnen guy5927?

Ik woon in Nijmegen..het schijnt dat heel wat Intertoys hem vandaag hebben binnengekregen. een vriend van me heeft er net 2 in Wijchen gekocht.
Ze hebben er echter maar een paar per winkel..stuk of 2/3.

Die Gyrotor heb ik maar niet gekocht, die ziet er veel lomper uit...dan koop ik liever een Lama2

Whoehaa.. net gebeld Intertoys Oss,

Die man ging de vracht doorspitten.. zaten er 2 bij.
hij heeft er 1 gereserveerd voor mij.. morgen even oppikken ;)

Wat een service zeg!

en hier is hij dan, na veel wachten in Sittard net opgehaald. Jammer voor de rest hebben we gelijk de hele voorraad (3 modellen) opgekocht.

P8110007.JPG

P8110005.JPG

P8110008.JPG

Ze staan nu netjes te laden. dadelijk uitproberen.

Eindelijk...Ook bij de Intertoys Theo?
Is het laadstekkertje identiek aan de X-Twins?

nee geen batterijen erbij. stekker lijkt hetzelfde alleen sterker. het vliegen ermee is niet zo heel makkelijk maar gaat wel, model draait continue rechtsom.

Echt heeeeeel erg grappig die PiccoZ..ik krijg het steeds beter onder de knie.
Ik heb een klein moertje op de neus geplakt, zodat hij wat makkelijker accelereert. Buiten ook al gevlogen, maar pas op, soms raakt hij het signaal kwijt, dat komt door de zon denk ik..(infrarood besturing vind dat nie zo fijn)

De x-twin laadstekkertjes zijn niet identiek en passen dus niet.

Andere vriend van me heeft er net 2 bij de Intertoys in den Haag gehaald...daar liggen dus nu nog 1 PiccoZ en 2 Gyrotors..

Theo Coenen zei:
nee geen batterijen erbij. stekker lijkt hetzelfde alleen sterker. het vliegen ermee is niet zo heel makkelijk maar gaat wel, model draait continue rechtsom.

Het was mij in de filmpjes al opgevallen dat hij sneller naar rechts stuurt dan naar links. Ik denk dat dit komt door de reactie op de rotatie van de rotor (maar hier kunnen de echte helivliegers ons natuurlijk volop over informeren).

Is de staartrotor instelbaar? bijvoorbeeld zoals met het tune knopje van de Xtwin zender? Zodat je hem bijvoorbeeld iets harder/zachter kunt laten draaien en daarmee de draaisnelheid kunt beinvloeden?

bArtch zei:
...
Er zitten 3 kleine metalen stikkertjes bij (dezelfde als bij de bekende x-twins) om de neus te verzwaren. Hoe zwaarder, hoe sneller naar voren.

bArtch zei:
...
Jammer dat je om de 5 minuten opnieuw moet opladen.

De accu zit voorin, zou het geen idee zijn om een iets grotere lipo te plaatsen, zodat hij en sneller vooruit vliegt en een langere vliegtijd heeft?

Mod 1??

Als het extra gewicht niet de extra vliegtijd evenveel inkort....
Luisterd allemaal zeer nauw bij lichte modelletjes.

.... in ALmelo lagen ze ook in de winkel,..... nu niet meer :wink:
(inter-toys wel bij de buurman Bart Smit niet)

bArtch zei:
dus, als ik niet zo ongeduldig was geweest, had ik hem vandaag ook voor 34,95 kunnen hebben ipv 36 bij Amazon...tjsa..een hele euro!

Heb jij 'em nou al binnen guy5927?

Voor hetzelfde geld hadden de retailers nog een week of zo niks binnen, dus we hebben op zeker gespeeld, bArtch :P

Postbode stond helaas voor gesloten deur met PiccoZ ... raad eens wie morgen om 9 u als eerste klant bij het postkantoor staat ? :D Wel zéér snelle service bij Amazon ...valt me erg mee ...

guy5927 zei:
Voor hetzelfde geld hadden de retailers nog een week of zo niks binnen, dus we hebben op zeker gespeeld, bArtch :P

Postbode stond helaas voor gesloten deur met PiccoZ ... raad eens wie morgen om 9 u als eerste klant bij het postkantoor staat ? :D Wel zéér snelle service bij Amazon ...valt me erg mee ...

Ah...dus je hebt hem morgen ook! Nou, veel plezier ermee..echt heel leuk.
Maarruh, ik zie dat je ook 2 lama's 2 hebt....ik zit er over te denken om ook een lama te kopen, maar met de komst van deze leuke x-rotor's...hoeveel meerwaarde heeft zo'n lama dan nog??

Back