Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Om 10 uur vanmorgen stonden er nog twee bij de kassa boven in Intertoys Alkmaar, nu nog maar een... ;)
Heb een mooi "zwartstaartje" kanaal C.

Zo ik heb hem inmiddels :)

nog niet uitgepakt omdat anders een 3 jarige er mee vandoor gaat.. vanavond wellicht.

Ze hadden 2x Gyroter en 3x PiccoZ. kon de kleur gewoon nog kiezen.. heb een mooie gele :)

fbk zei:
Hoe hoor jij die infraroodzender Niek?
De Xtwin op 27MHz kan ik ook beluisteren met een kortegolfontvanger, maar waar beluister je een infraroodzender mee?

Gewoon met mijn oren. 8)

Met wat hulp vande addons :P
Ook wel luisterspoel/ringleidingstand genoemd. :wink:

fbk zei:
Ik heb ook een PiccoZ op de kop getikt (Intertoys Wijchen), leuk ding.
Wartexx zei:
potverdorie! ik elke dag kijken bij de intertoys in wijchen , ik zie heb nooit! nou zijn ze zeker allemaal uitverkocht....
:rolling:

Greetz Aldert

ps. Wartexx, heb je er al ééntje inmiddels?

Grappig!!! net mee gevlogen in de woonkamer.. mijn zoontje van 3 kan het ook :)

best simpel te bedienen dat dingetje. Hoop alleen wel dat hij redelijk duurzaam is.

Ik krijg het niet voor elkaar om hem juist te trimmen blijft rondjes naar rechts vliegen.. ook als ik de startvin 30 graden omzet zodat hij weer recht terugkomt.. wie heeft de oplossing?

Rhelie zei:
Wat kun je nu precies sturen ?

De hoogte en de staart (neus eigenlijk). Hij vliegt uit zichzelf héél langzaam vooruit. Je stuurt hem dan met zijn staart (neus) een kant op. Werkt echt goed.
Hij draait bij mij het beste na een minuutje na de lading. Als hij net vol is klimt hij best snel, en als je het "gas" ietsje los laat dan zakt hij weer net. Na dit minuutje heeft de knuppel een stand waarbij hij perfect blijft "zweven". Als hij dan iets te hoog klimt, scheur ik gewoon wat vette snelle achtjes o.i.d. :twisted: , dan blijft hij alsnog netjes op hoogte.
De staart krijg je idd niet helemaal goed getrimt, maar zelf ervaar ik dat niet als onprettig. Je blijft toch continu iets sturen met de staart omdat de kamer toch wel klein is. als je kort niet behoeft te sturen gebeurt het dat je per ongeluk een verkeerde kant opstuurt. Ik hou dan liever ietsje "feeling" met de stick.
Indien je een vette klimbout maakt tolt de heli leuk omhoog, of met vol stuur tegen kan je hem wel redelijk recht houden. Het wordt steeds leuker :D .

Groetjes van Aldert

Ook misleidend dan.. als je in de handleiding kijkt moet je hem trimmen totdat hij recht blijft hangen.. kan je verzekeren.. dan kun je paar weken blijven trimmen maar dat gaat niet helpen. Die trim doet niet zoveel.

Bij mij werkt de trim wel. Je moet steeds het knopje even indrukken, netzolang tot ie niet meer draait, het werkt met stapjes.
Dus lang indrukken helpt niet, pulsjes geven.

Noah zei:
Ook misleidend dan.. als je in de handleiding kijkt moet je hem trimmen totdat hij recht blijft hangen.. kan je verzekeren.. dan kun je paar weken blijven trimmen maar dat gaat niet helpen. Die trim doet niet zoveel.

de eerste valse tonen uit de melodie ... ? :D

Heb de mijne opgehaald deze morgen ( amazon ) maar moet tot vanavond wachten ... ( zaterdag = werkedag :evil:) ... is zo'n witte zwartstaart ... de andere kleurtjes lijken mooier maar eerst eens kijken wat dat geeft in volle vlucht ...

Trimmen (zonodig meerdere malen kort op trimknop drukken) tot ie nog maar heel langzaam om de as draait....
De GyRotor is met zijn simpele gyro iets beter.
Verder vliegen ze ongeveer hetzelfde.
De GyRotor schijnt wel iets meer wind te verdragen dan de Esky Lama....
PicooZ kan alleen buiten als het echt windstil is en geen felle zon, maar dat is dus voor de zeldzame bladstille zomeravond.
Met het staartje getrimd en twee van de bijgeleverde "plakloodjes" onder de neus vliegt mijn PicooZ inmiddels vlotjes door de huiskamer ;)
Besturing is echter zoals verwacht niet veel preciezer dan een X-Twin, wil je echt heli sturen in de huiskamer dan is de Lama veel beter.
Maar een leuk speeltje voor erbij voor die 35 euro!

Een hondehaar gewikkeld om de motoras bij de ataartrotor gaf wel problemen, moet dus maar weer eens stofzuigen ;)

fbk zei:
Bij mij werkt de trim wel. Je moet steeds het knopje even indrukken, netzolang tot ie niet meer draait, het werkt met stapjes.
Dus lang indrukken helpt niet, pulsjes geven.

De trim is niet erg stabiel, als je het toerental verandert, verloopt de trim een beetje, maar dat kan niet anders natuurlijk zonder giro :wink:

het is en blijft speelgoed .
maar wel heel erg leuk speelgoed.
ik heb hem net bij intertoys gekocht ,en vliegt heel netjes met 2 plakloodjes <ziten> dus vind je de xtwin leuk dan is dit dat ook.
zou je ze straks ook los kunnen kopen omdat de zender naar a b en c versteld kan worden? :wink:

Ben bang van niet...
Schakelbare zender lijkt me juist makkelijk voor de productie.
Nu kan elke zender hetzelfde gemaakt worden en maakt het niet uit welke erbij de heli verpakt wordt.
Vreemd dat men dat bij de X-Twin nog niet bedacht had.
De X-Rotor heli's zijn met wat handigheid ook wel van een kanaaljumpertje te voorzien...

Heb inmiddels de zender even uit elkaar gehaald en het veertje van het gas verwijderd...

Nou hier staat er ook 1 voor de 2e keer te laden,
vind wel dat de heli stabiel is hoor, en zonder plakloodjes op 1 plek blijft hangen. maar het is best leuk speelgoed.
En voor een Heli erg crash bestendig :oops:

Pjotrrr zei:
Heb inmiddels de zender even uit elkaar gehaald en het veertje van het gas verwijderd...

had ik ook al gedaan, daarna stuurt het een stuk prettiger zonder dat krampachtige drukken tegen die knuppel :wink:

ik heb het eerste staart prop je al gesloopt.
nu zit er een 2de bij en die er op gezet .
ik heb nog geprobeerd de prop te lijmen maar dat werkt dus niet.
nu hoop ik dat ze die propjes ook los gaan verkopen anders is de lol er snel af.

In de intertoys in paddepoel liggen nog 2 gyrotors en 2 piccoz. Ik heb een piccoz mee ;)

Ding vliegt echt stabiel en erg goed. Als je heel voorzichtig stuurt kan je heel netjes rond vliegen en ook 8jes enzo zonder problemen. Alleen als je dichter dan 30cm ergens bij in de buurt komt wordt hij wat instabiel ;) Te snel sturen en de staart slaat ook lekker weg. Ik krijg hem alleen niet sneller dan die 10cm per seconde :(

Vliegtijd lijkt ook aardig goed en de temperatuur van de staartmotor valt mee ;) Ding heeft nog alle crashes overleeft nu. Erg leuk speelgoed voor de eenzame nachten op de hotelkamer :)

Back