Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
joris188 zei:
als je bent aan het twijfelen tussen gyrotor en piccoz, neem de piccoz
ik heb de gyrotor maar geen piccoz, en ik heb elke keer als ik ga vliegen schrik van "wat gaat er nu weer kapot gaan :( "

soms als ik heb mooi laat hoveren, (in een kamer zonder wind ofzo), draait ie opeens zonderwaarschuwing hrd naar rechts en vlamt tegen de muur

Heb ook de Gyrotor en dit gebeurt bij mij ook wel eens... maar dan heb ik altijd al een hele tijd gevlogen is meestal tegen het einde van de batterij tijd voor te stoppen. de staartrotor heeft dan gewoon te weinig kracht en als je gas geeft wordt het alleen erger.
Ff geduld en je mag nog een keertje. 8)

Heb ook de PiccoZ terug gebracht omdat deze alleen maar rondjes naar rechts vloog. Kreeg direct en zonder vragen een nieuwe mee. Dit was bij Intertoys.

Bij de plaatselijke modelbouw winkel had ik een X-twin gekocht deze deed het niet en dus terug gebracht. Nu ook weer zonder problemen direct een nieuwe gekregen.

Ik vind de service wel heel goed voor zo weinig geld.

Bij mij was er iemand die dacht er verstand van te hebben, maar hij zag ook wel dat hij niet goed vloog, maar toen kreeg ik in mijn oude doos alleen een nieuwe heli, dus ik kreeg niet een hele nieuwe doos, maar het enige wat omgeruild werd was de heli zelf...

Je hebt recht op een compleet nieuw product, dus ook doosje e.d ;)

De winkelier kan het hele doosje (mits in goede staat) zo opsturen voor een nieuwe bij de hoofdleverancier...

T800 zei:
Na de gewone x-twin heb ik nu ook de Airlifter ,moet zeggen ,erg leuk ding alleen kan je er niet mee in de straat vliegen in tegen stelling tot de kleine x-twin.
Issie iets te snel en groot voor maar heb er erg veel lol mee gehad moet ik zeggen.
o10tg8.jpg

Ik heb de eerste van Syma, later heeft Silverlit dit opgekocht of zo.
De silverlit, met dezelfde RC tx er bij als de x-twins vind ik 3 x niks !

Het vorige, Syma, model, heeft grotere propeloors, vliegt beter en vooral, stuurt als je wilt sturen ! (meer verschil in snelheid tussen de L en R propellor dan bij de huidige silverlit)

De silverlit heeft ook kleinere propellors, vliegt iets hoger, maar stuurt dus naadje in verhouding tot de Syma.

De Syma heeft niet zoals de silverlit proportioneel gas (het is alles of niks...) maar toch een fun factor 3 keer meerrr.....

yannic zei:
en hoe ziet die syma er uit en wat kost hij en waar is hij te koop :lol: .

Het is de voorganger van wat nu dan silverlit heet en helaas kon ik het origineel nergens meer vinden, ik denk dus dat silverlit hen opkocht of zo.

Er is wel een pagina die de Syma laat zien, let vooral op de rc tx.
http://www.hetheleverhaal.nl/rc x-tiwn mini indoor airplane/x-twin deluxe rc mini airplane set.htm
Langere antenne en ipv 6, 8 batterijen, laad op in 5 a 8 minuten !
De linker 'gas' stick staat altijd omlaag, na halverwege is het vol gas (dus niet proportioneel) Maar omdat ie dus anders is kwa propellors (en misschien accu?) kun je ook toe met snel klimmen, gas los en sturen.
OOk kan de Syma alleen sturen, zodat je 'zwaaiend' kan vliegen, zonder gas te geven. De Silverlit kan alleen stuur geven met ook gas er op.

vandaag met windstil buiten gevlogen met de Gyrotor

Ik moet zeggen dat het aardig vliegt, alleen kun je helaas maar rondjes vliegen en stil hangen!~

leuk filmpje, maar waarom die muziek? Met het geluid dat de heli zelf maakt zou het filmpje veel echter zijn :wink:

Tja, reclame maken mag natuurlijk ook met een betaalde banner op "ons" forum.
Daarbij zijn jullie ook nog eens duurder met de X-Rotor heli's dan de Intertoys :(

"geschikt om buiten te vliegen" vind ik overdreven, dat kan misschien 2x per jaar, het moet nl. absoluut windstil zijn :!:
Ik spreek uit eigen Gyrotor ervaring.

Voor de liefhebber: data van de PiccoZ lipo:

lipo_PiccoZ.jpg

Ik haal zelf ongeveer 8 minuten vliegtijd, dat betekent gemiddeld ontladen met 7.5C en ongeveer 375mA stroom. De 10C lipo wordt dus netjes belast.

@SZmodel,
Leuk gefilmd maar gyrotor is best zenuwachtig of ligt het aan de piloot?
Doe mij toch maar de piccoz die is beter te handelen volgens mij............

iemand al iets gehoord van reserve onderdelen, zoals de achterste staartrotor, ik ben nu met mijn 2e en dus laatste bezig...help !!
:lol:

Back