Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
fbk zei:
"geschikt om buiten te vliegen" vind ik overdreven, dat kan misschien 2x per jaar, het moet nl. absoluut windstil zijn :!:
Ik spreek uit eigen Gyrotor ervaring.

tja ik zit hier midden in het bos em a;ls het echt niet waait vlieg ik er liever bijten mee dan binnen hij vliegt gewoon erg onstabiel!

Niek zei:

hee dacht ik, dat is mooi, dan bestel ik alle onderdelen en dan heb ik een tweede PiccoZ die ik dan met dezelfde zender kan besturen :D
Ik zie er toch maar van af, want de totaalprijs wordt dan ca. 53 euro (incl. verzendkosten) voor alleen de heli :cry:
Goedkoper is dus even naar de Intertoys en een komplete kopen :wink: En dat is ook sneller, want de x-ufo shop kan pas eind september leveren, tegen die tijd is mijn PiccoZ vermoedelijk al versleten, als ik zo doorga heb ik er dan ongeveer 120 vluchtjes (2 per dag) van 8 minuten opzitten = 960 minuten = 16 uur vliegen, zou ie dat overleven :?:
De x-ufo shop is wel handig als je alleen bv. het staartrotortje van 1.80 euro nodig hebt, dan wel iets verzinnen op de verzendkosten van 5.70 euro :| Misschien is er iemand die die dingen in wat grotere aantallen op voorraad wil nemen :wink:

ik denk dat er meerdere picooz vliegers zijn die staartprop(jes) willen bestellen, wie pakt dat op?

Bij Gyrotor is het nuttig na te kijken of the rotor niet teveel 'speling' heeft rond de horizontale draaias. Als je een tip vastgrijpt en je kan die meer dan 5 mm op en neer bewegen, dan zit het niet goed.
Om dat te verhelpen het dekplaatje afvijzen (de 4 kleine vijsjes zitten aan de onderkant van de rotor). Het helpt voor de bereikbaarheid van de vuijsjes om bij deze interventie de twee verbindingsstaafjes tussen de bovenste en de onderste rotor los te maken aan 1 kant met een tangetje. Op dat plaatje zitten 4 cylindertjes waar de vijsjes in komen. Kort die cylindertjes 0.5 mm (zonodig meer) in met een mesje of dremmel. Druk terug op zijn plaats. Plaats de vijsjes terug en span het plaatje aan tot de rotor nog steeds HELEMAAL vrij rond de horizontale as kan 'swingen' maar dermate dat de vertikale tipspeling minimaal is (een paar mm).

Als je denkt een onstabiele Gyrotor te hebben, is dit mogelijks de oplossing

Airbus zei:
samuel speltdoorn zei:
weet iemand waar ze deze dingen verkopen in belgie?
het net staat me niet aan om zo iets te bestellen :P

greets

Ben ik blij dat ik aan de grens met Nl woon 8)

Zoals ik reeds vermeld had, in België zijn ze ook reeds een 2 weken te verkrijgen hoor. Gewoon even naar intertoys in Wijnegem rijden en daar kan je de PiccoZ en Gyrotor uit de rekken halen..

@alexandervdr/Alexander Van de Rostyne:

Welkom op "ons" forum Alexander en dank voor de tip..
Zoals je kan lezen veel tevreden eigenaars van de door jou ontwikkelde PiccoZ en GyRotor in dit kikkerlandje ;)

Op pagina 29 van dit draadje staat nog een andere tip van Alexander voor de GyRotor:

"De gyrotor in de clip staat niet goed getrimd. best is om hem daarbij tussen de vingers te klemmen en vanuit de hand te laten opstijgen. Hij moet dan simpelweg stil blijven hangen. Bij een rechtse bocht gaat hij automatisch snelheid nemen, bij een linkse stopt hij. Dus best teveel naar links eerder dan teveel naar rechts trimmen. Hij is echt wel crashbestendig, maar dat is natuurlijk de bedoeling niet.
ik zal hier af en toe binnenspringen maar hou er rekening mee dat ik niet altijd en op alles direkt een antwoord heb.
Have fun"

tips voor piccoZ? Wel, hier en daar lees ik dat hij niet zou vliegen? Dat is natuurlijk zo indien er wind is, want dan vliegt hij gewoon weg.
Maar als het bewolkt is (houdt niet van UV licht) , of in het donker bij de barbeque heeft mijn zoontje van 11 jaar een favoriet spelletje: zo hoog mogelijk gaan, dan gas dicht gooien, vallen als een steen en zo laat mogelijk terug gas geven om terug de lucht in te gaan. Liefst niet boven de barbeque :D
Op een Amerikaans forum was er ook een leuke: blijkt als PiccoZ zijdelings op de grond ligt, en je geeft een korte gasstoot, hij terug op zijn pootjes komt. Dan terug wegvliegen.
Mijn persoonlijke favoriet bij demonstraties: piccoZ lanzaam naar je toe sturen, net boven neushoogte (van de piloot), als hij dicht genoeg is een kusje geven op de neus (die van de PiccoZ) dan 180graden draaien en wegwezen. Succes bij het publiek gegarandeerd! Maar wel opletten voor de ogen, je wil daar niet onbedachtzaam mee omgaan!!!!!!
En tot slotte: altijd leuk om van het hoofd van een vriend op te stijgen, of uit de handpalm. Best gaat het door PiccoZ lichtjes naar rechts te hellen.

have fun

ik bedoelde natuurlijk "Wel, hier en daar lees ik dat hij niet OUTDOOR zou vliegen" ipv "Wel, hier en daar lees ik dat hij niet zou vliegen" :roll:

ben nu wel benieuwd naar een filmpje van iemand die dat ding een kus geeft :lol: dus als er mensen zijn!! bij deze de oproep, wie durft de piccoz te kussen !!!???!!!

suc6 !

Ikke ! haha net even filmpje gemaakt met mn GSM, beeldkwaliteit is niet super maar je kan het wel zien dat ik dat ding zoen hahaha als je een momentje heb dan converteer ik het filmpje even naar WMV :D

P.s. kijk wel uit, want voor je t weet heb je de rotorbladen in je s....

heej mensen,

ik ben vdaag op jacht gegaan naar een PiccoZ, helaas geen een gevonden.

wel zag ik in een winkel deze heli:
http://www.venom-aircorps.com/index.html

leek me een leuk ding. maar om nou 169 euro neer te tellen voor iets waar ik geen verstand van heb...

kent iemand hier dit ding?

groet gerjan

Door omstandigheden kan ik hier geen 3gp codec installeren, dus dan maar even het filmpje posten in 3GP formaat (voel je vrij om hem voor andere forumbezoekers om te zetten naar een wmv bestand)

PiccoZ Kus (107Kb)

Bij mij wordt hij gewoon in Quicktime afgespeeld.

LOL
Het leukste in het filmpje is wel jouw blije gezicht als je weer naar je telefoon loopt!!! :lol: :lol:

Back