Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hier een foto van mijn Gyrotor:
Dsc00028%7E0.jpg

Heb bij open maken body beetje veel beschadigd, maar lijkt nu mooier...

Vlieg hiermee in mijn bureau van 3x3, moet wel veel bijtrimmen naargeleng batterij op raakt!

grtz

sjekke

...........................................

Laatst bewerkt door een moderator:
snif heb net me laatste achter roter blad vernield dus kan niet meer vliegen en niemand heefd die dingen op voorraad grrrr

kooitje zei:
Persoonlijk vind ik'm dicht mooier.

Maar je lipo is in goeie conditie! Helemaal naar zuid Amerika.... :wink:

Ga hem bovenaan nog dichtmaken hoor, zal de vliegeigenschappen hopelijk wat verbeteren want is nu redelijk zenuwachtig!
Als ik tikje naar links geef gaat hij ineens meter achteruit :?
Vooruit veel minder wat wel spijtig is...

grtz

sjekke

In de USA is bij de Toys'R'Us een nieuw Silverlit vliegtuig opgedoken:

sw1pb7.jpg

30cm span, dus iets groter dan een X-Twin, sneller, vreemd genoeg met NiMH's ipv lipo en een tweekanaals zender in bekende behuizing....
Besturing met gas en richtingsroer.

sw3rs3.jpg

Draadje op RC Groups met video:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=584863&page=2#post6252819

De eerste indruk is dat dit snellere model met hogere vleugelbelasting ook met windkracht 2 (wellicht 3?) nog te vliegen is ;)

Gek die keuze voor Nmh... zeker als je dan leest dat-ie 3 minuten zou vliegen. Maar misschien heeft die persoon alleen maar volgas gevlogen?
Bart

Vliegtijden van 10 minuten zijn al gemeld...
Kan zijn dat het qua gewicht geen probleem was om goedkopere NiMH's te gebruiken.

Hi Niek,

Je 'zon zender' doet het niet in de zon ;)
Dit is een HF zender in welbekende behuizing, steekt een antenne uit...
Vreemd genoeg wordt dit model maar op een kanaal geleverd naar het schijnt....

Peter

hehe,

ik heb mij dus ook net een PicooZ aangeschaft...
Vliegt zeer leuk
MAAR:
Ik krijg er maar een vluchttijd uit van 3 minuten.
Dat zijn 3 minuten dat ik goed kan vliegen en een beetje stijgen
maar daarna blijft hij enkel nog hangen en na 5 minuten
wil hij niet meer in de lucht blijven...
Beetje teleurstellend als je leest dat heel wat mensen er 6 à 8 minuten
per vlucht uithalen...

Voor de rest vliegt ie echt wel leuk.

(Heb er al zo'n 4 vluchtjes mee...)

Een nieuwe PiccoZ moet gemakkelijk 8 minuten kunnen vliegen, ik heb er 2 en beide haalden dat wel in het begin. Echter na enige tijd werd de vliegtijd steeds korter :cry:
Ik heb ze nu 8 weken en beide hebben nu nog maar 3 tot 4 minuten vliegtijd, dus na ongeveer 60 vluchten (1 per dag) is de Lipo nagenoeg "OP", dit valt me erg tegen, voorlopig geen nieuwe PiccoZ voor mij :cry:

Net nog even geprobeerd en ik kon hem 6 minuten in de lucht houden in de woonkamer zonder crashes. Ik heb hem nu 2 maanden en doe gemiddeld 1 vluchtje per dag. Ik vind dat toch niet zo slecht !

Ben hem ook wezen halen en moet zeggen dat het een geinig ding is voor in huis. Helaas vond mijn zoontje van 2 het leuk om hem met zijn beer uit de lucht te gooien, met als resultaat een kapot rotorblad, finaal door midden!

Iemand al zicht op spareparts? Lijmen zie ik niet zo zitten, zou niet zoveel kwaad kunnen qua massa, echter raakt hij zeer snel uit balans heb ik gemerkt.

Ander "iets" wat door mijn hoofd spookt:

Zijn er al mensen die deze manier van stabilisatie dmv mechanisch gyro/vliegwiel principe hebben getest/gebouwd op bv een Picollo?

Ben benieuwd wanneer dat nieuwe model xtwin uit komt hier in NL... of iemand er een inkoopactie mee start ;)
lijkt me een goede opvolger van de oude xtwin (die het hier overigens nog prima doet)

ook de piccoz werkt nog prima :D

.................................................

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de modelbouwmanifestatie in het mil.luchtvaartmuseum(die is nog tot en met zondag) staat een exposant die dit soort verbouwingen zelf heeft gedaan. Hij had in iedergeval al een mustang gemaakt.

Back