nieuweling en de Fairmount Alpine

• Topicstarter Topicstarter Arjan.1975
  • Startdatum Startdatum
Denk dat 120 schroeven ook makkelijker te vinden zijn.. Ik ga straks naar de modelshop hier en eens kijken wat die bij hem kost en of hij kan leveren.

Buitenmaat van mijn as word 12,0 en binnenmaat wil ik 8,0 en dan uiteinde naar 6,0 aftappen

Ik wil idd bussen van brons gaan gebruiken Ik moet alleen nog even kijken waar ik de tunnels van ga maken

Denk dat 120 schroeven ook makkelijker te vinden zijn.. Ik ga straks naar de modelshop hier en eens kijken wat die bij hem kost en of hij kan leveren.

Buitenmaat van mijn as word 12,0 en binnenmaat wil ik 8,0 en dan uiteinde naar 6,0 aftappen

Ik wil idd bussen van brons gaan gebruiken Ik moet alleen nog even kijken waar ik de tunnels van ga maken

120mm schroeven zijn bijna net zo duur. Voor die ene mm. kan net zo goed de afgetopte nemen en zelf op maat maken.
Hobby-Lobby Modellbau - 4-Blatt A-Typ

Maar wat is de rede dat ze afgetopt moeten worden? Waarom kan ik niet gewoon bijv. de 100mm schroef pakken in een straalbuis van 110mm ? Wat is de rede dat ze recht afgetopt worden? Oppervlakte van het blad?

Nou ik belde net met mn modelshop en hij kan mij 4 blads schroeven leveren van 120 mm in messing met m5 draad ( merk rivabo?? Verstond het niet goed) voor +/- €15.00 per stuk Ik ga er straks sowieso even kijken . Hij heeft er een afbeelding van, dus eerst kijken of het er ook wel degelijk uit ziet voor die prijs.

Maar wat is de rede dat ze afgetopt moeten worden? Waarom kan ik niet gewoon bijv. de 100mm schroef pakken in een straalbuis van 110mm ? Wat is de rede dat ze recht afgetopt worden? Oppervlakte van het blad?

Een 100mm schroef in een 110mm buis geeft niet het rendement waar het om bedoeld is.
de Schroefbladen moeten net vrijgaan van de buis.
En afgetopte schroeven geven meer rendement dan de niet afgetopte.
Of rendement terug te vinden is in de modelbouw dat betwijfel ik.

Een 100mm schroef in een 110mm buis geeft niet het rendement waar het om bedoeld is.
de Schroefbladen moeten net vrijgaan van de buis.
En afgetopte schroeven geven meer rendement dan de niet afgetopte.
Of rendement terug te vinden is in de modelbouw dat betwijfel ik.

Ik vraag me dus ook af Of je dit verschil zal merken. We praten natuurlijk over modelbouw wat aanzienlijk minder weegt om te verplaatsen. Ik heb er straks ook een paar fan motoren in zitten en denk dat ik daar al flink overpowerd mee ben.

Ja dan zou ik ze natuurlijk wel aftoppen. Het moet er ook een beetje uitzien he ;)

Hahaha dat zeker! Als de kleine zo klaar is met aankleden ga ik even langs de modelbouw. Even kijken of ze nog wat messing hebben waar ik de hydroliek cilinders mee kan maken van de kranen. Ik heb er nu 1 gemaakt, maar die vind ik niet naar mn smaak. Ik ben een klein beetje wat met de aankleding bezig. Het is leuk om een beetje een totaalplaatje te zien he ;)

Zo ben ff wezen kijken bij de shop. Foto zag er natuurlijk goed uit. Van de week belt hij me op wat voor mij een linkse en een rechtse schroef gaan kosten. de 120 met m5 messing 4 blads. Ik heb ook meteen een prijsgevraagd van 2 schroefassen. Hij had in het boek een as staan met m5 draad en 33 cm lang om zelf in te korten met uiteraard rvs binnenas En als ik het zo van de foto af in moet schatten is de buitenas in diameter rond 8. Dit zijn oliegevulde.. Alleen moet mijn buitendiameter rond 12 worden maar dat is makkelijk op te lossen en geeft me ook meer mogelijkheden met uitlijnen.

En wat betreft lekker maken.......... hahahaha sjah ik ken er nu alleen maar over kleppen he! Dat probleem met die foto's heb ik doorgegeven, maar er gebeurd weinig! Heb ook na mn laatste melding niets meer gehoord en krijg er nu steeds meer de balen van! Ik heb veel geduld, maar het is niet oneindig! Alleen Robert schijnt het te kunnen oplossen, maar die is er niet veel of heeft zoveel mail dat ik moet wachten tot ik een keer aan de beurt ben.

Ik heb nog een pb aan een moderator gestuurd, dus weer wachten nu.

Alleen Robert schijnt het te kunnen oplossen, maar die is er niet veel of heeft zoveel mail dat ik moet wachten tot ik een keer aan de beurt ben.

Zoals je de laatste tijd hebt kunnen lezen heeft Robert het behoorlijk druk met allerlei dringende zaken betreffende het forum. Dan wordt de kwetsbaarheid inderdaad wel duidelijk, en kunnen dit soort zaken wel eens even duren.

Is het voor tijdelijk geen oplossing om een (gratis) Imageshack account of iets vergelijkbaars aan te maken. Ik ben er ook geen fan van (traagheid is vaak een brobleem), maar voor tijdelijk ben je dan toch even geholpen.

Groet,

Ad Bakker

Back