nieuweling en de Fairmount Alpine

• Topicstarter Topicstarter Arjan.1975
  • Startdatum Startdatum
@baggeraar.. Mn schroef moet ik dan alleen 3mm kleiner maken.. Dus dat valt nog te overzien lijkt me.. Wat vraag je er voor?

Gr.
Arjan

@Baggeraar.. Mn schroef moet ik dan alleen 3mm kleiner maken.. Dus dat valt nog te overzien lijkt me.. Wat vraag je er voor?

Gr.
Arjan

full

full

Zie p.b.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ivm drukte komik even weinig aan mn boot toe, maarrrrrr zaterdag krijg ik wel mn schroeven en assen binnen! Ik hoop daar volgende week een start aan te kunnen maken... Is er eigenlijk ook een truukje om de schroeven en straalbuizen uit te lijnen? Of is dit gewoon passen en meten tot het vrij loopt?

Ik heb wel eens over een tip gelezen met een malletje maken die precies in de straalbuis past, en waar in het midden een gat zit. Volgens mij moet je met een gatenzaag dat uit een plaat hout kunnen zagen. Dan is het uitlijnen een fluitje van een cent.

Heb je beschikking over een draaibank ?? Zoja, draai eerst je tunnels,
Meet je binnen diameter op, draai vervolgens een plaatje die er inpast en boor (op de draaibank) het centergat de dikte van de schroefas (binnenas)

P1090092.jpg

(Bron: Leen Boers zijn Maersk Topper)

Grtz Vin

@ indoor en vincent... Zoiets had ik dus ook in gedachte te gaan doen.. Ben blij dat jullie bevestigen :D

@baggeraar.. Pakje is netjes binnen gekomen :D Ben al druk bezig met draaien hahaha Komende week het resultaat van de straalbuizen en zaterdag mijn schroeven en assen ophalen ;)

Kleine update..

Mn schroeven en assen zijn binnen. Op 1 foto een koffiebeker er naast voor de indruk ;)

full

full

full

Ik ben ook al begonnen met het draaien van de straalbuizen.. Even 1 op de foto voor het idee.. Ze is nog niet af! Nog wat afwerking en dan de volgende nog draaien.. Ivm drukte gaat het even niet zo snel..

full

full

full

full

Tot de volgende ronde weer :D

Grtz
Arjan

Laatst bewerkt door een moderator:
Das een mooi setje schroeven....
En een hele mooie armband :p hahahaha....
Nee hoor, zonder gekheid, ziet er top uit Arjan.......

Maar zijn je schroefassen nu niet te dun in vergelijking met de originele assen ??

Ik neem aan dat je je schroeven wat groter besteld heb als de binnenmaat van je tunnels, zodat je ze nog wat af kan toppen?

@ vincent.. Thnx kerel ;) De vrouw zei ook al... We gaan in Juni trouwen.. Kun je geen ringen draaien? Ik zei.. We gaan wel opzoek naar een paar passende knelringen van knelkoppelingen.. Hou ik weer centen voor de boot over :P..

De assen op deze manier zijn verhoudingsgewijs idd te dun, maar er past precies een 12mm buis overheen waardoor de verhouding weer goed is.. Wat ik wel ga veranderen is de binnenas.. Deze is veeeeeeel te kort! Ik heb echt wel een stuk langer nodig en wil niet met allemaal losse stukken gaan werken, dus daar maak ik nog een keer een langere voor.

@ Adam.. De binnenmaat van de straalbuizen in het midden is 110mm en de schroeven zijn nu 120mm De schroeven Worden dus nog afgetopt.. Ik kan de diameter van de straalbuis binnenmaat nog wel iets groter maken.. Ik zit zelf te denken om die naar 112mm te draaien en dan de schroeven naar 110mm Dan heb ik rondom de schroef 1 mm speling.. Veel kleiner wil ik ze niet maken..

hahahahaha.. Gelukkig heeft ze ook humor! Ze zei zelf al dat de straalbuis niet om haar vinger paste, maar haar hele arm hahaha

Nou.. Ben hier niet echt stil hoor. Ben druk bezig met de roeren te maken. Maar ben nog niet tevreden over het resultaat. Komt goed! ;)

Heey kerel, het 1 meter model ligt lekker in de rust. Ben eigenlijk alleen met de grote bezig.. Daar heb ik mn handen al even vol aan. Die kleine loopt niet weg ;)

Back