[Nieuwtje] Protech Pocket-Zoom 100.

Ik zag em net in de nieuwe modelbouw aktueel staan:

1320.jpg
1320.jpg
1320.jpg

De Pocket Zoom, ookwel Mini Zoom 100 genoemd.

Et ding heeft gewoon een complete 120' tuimelplaat erop zitten, compleet met riem aandrijving op zn staart. :D Allemaal in n helitje met n rotor van 35cm. 8)

Features:
90% Factory-Assembled

Specification:
Length :345mm
Height :140mm
Weight :150g(Approximate)
Main Blade Length :150mm
Tail Rotor Diameter :100mm
With Brushed Motor

Accesories required ( not included in the kit)
- 4 nano servos ( 3 for washplate and 1 for tail)
- Brushed ESC
- 6 channels micro receiver
- 740 mah 2s1p Aplus Rc LiPo batteries
- Adapted batteries charger
- Micro gyro ( heading hold recommended)

Hier is meer info, en een FILMPJE:
http://www.flying-hobby.com/productShow.asp?id=1320

Zou die in dat filmpje ook met brushed motor vliegen? Et ziet er iig vrij imposant uit en echt duur issie nou ook weer niet.

Niet kopen hoor. is een flut ding. Kan alleen maar op z'n kop vliegen. kijk maar naar het filmpje.

:lol:

Maar ik vind et best knap wat zon klein prulletje allemaal kan met zon goedkope setup. :P Gewoon n speed 280 motor ofzo erin, en dan gewoon zo lopen beuken. Helaas zijn zulke kleintjes denk ik ook bere onstabiel? Of is dat een wereld van verschil met de FP dragonfly?

leuk dingetje

ze hebben ook al een arf set met brushless motor:

http://www.flying-hobby.com/productShow.asp?id=1321

Mini-Zoom100 Kit
- Mini Brushless ESC 10A
- Mini Outrunner Brushless Motor With Gear
- Mini Metal Gear Servo
- Mini Metal Gear Servo
- Mini Metal Gear Servo
- Mini Metal Gear Servo
- Mini Head Lock Gyro / Align 500
- 7.4v 800mah Li Po Battery

ziet er goed uit voor die prijs

350 euro voor een volledig 3D waardige CP heli met beltdrive en HH gyro... wauw. :P

Ik denk alleen dat dit ding voor mij nog teveel zal zijn, na mijn Corona? :D Of zou je dr ook goed mee kunnen vliegen als je normaal vliegt (corona style) zonder er mee te gaan gooien? Of issie ECHT super nerveus op dat formaat?

Veel te klein joh :) en dan 350 euro ? Nooit doen, ze geven trouwens zelf al aan dat hij met een normale micro gyro niet vliegt dus kun je nagaan hoe lastig dat zal sturen. Kleiner als een normale micro moet je heus niet gaan ! Tenzij het zo`n speeltje van 30 euro is.

Waar staat dat dan dattie met een normale micro gyro niet werkt? Bedoel je dat ze HH aanbevelen? Das toch normaal?

En tsja, kleine dingen kleine prijsjes. :P voor een 300mAh lipo betaal je stukken minder dan een 3000mAh lipo. Je krijgt minder dus je betaald minder.

Ja ik kan me niet anders dan aansluiten bij freak....

wat lijkt me dit geweldig, op dat formaat gewoon een volledig cp helietje,
dit is gewoon 3d in de huiskamer...

Whoppaaaa daar gaan we de papegaai achterna

Freakazoid zei:
Behalve dan dattie 2x zo groot is zonbeetje. :D En das nou juist de charme van dit ding.

daar heb je wel weer gelijk in :D , maar vind €350 een beetje te gek, aangezien DF04 100€ kost. Daar kan ik ook de papegaai mee achterna :lol:

Nu vergelijk je ook een leeuw met n varken vind ik hoor. :P Een DF04 is nou niet bepaald een vlot helitje, en nog FP ook. En 350 is dan wel vliegklaar met fatsoenlijke electronica hoor, een brushless motor, 4 servos, en een fatsoenlijke gyro. Das wel andere koek dan zon 4-in-1 bordje met een slecht 280 motortje en een luie staartrotor motor, en maar 2 servos.

Et ding weegt ook maar 150 gram. Dat kan zichzelf al bijna niet meer kapot vliegen volgens mij. :lol:

En dat van iemand die net klaagde over altijd maar protech in de m actueel..?!
En zijn kleine mini budget?

Je wor een beetje ongeloofwaardig sven :D

Dit helietje is al in eerder draadje geweest.
Leuk voor in de huiskamer.

Mooie timing, eind mei vakantiegeld bij salaris..

Niks mis met protech, maar dr zijn meer merken. :P

En mijn budget wordt steeds "erger". :P Net nog een heli van 700 gekocht. De modelbouw ziekte neemt langsaam mijn rekening over. :oops:

En dat eerdere draadje, heb je daar mischien een linkje van? Ik wil wel eens iemand horen die zon ding al heeft gevlogen. :P Tegen de tijd dat ik mijn corona een beetje de baas ben, is et weer indoor tijd, en tsja, zon geweldig speeltje van 350 euro... Mischien, mischien. :)

Hey Sven,

Bijna al die kleine prut is zooi qua vlieggedrag. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die kleine Zoom net zo vliegt als je Corona. Jammer voor je €350,-. Wil je een aanvulling in je "slamixervloot", koop dan een grotere (CP) heli dan je Corona. Dat is een zelfde ervaring en verbetering als van je Dragonfly naar je Corona.
Tevens heb ik ervaring met de Align HH gyro... deze heb ik snel ingeruild op een GY240.

Groetjes van A.

Ja maar met een corona jagen ze me denk ik buiten bij indoor meetings. :D Dit leek me wel een grappig ding omdattie niks weegt en zo lekker klein is. Maar zulke kleintjes als deze zijn zoals ik verwacht had dus wel flink nerveus?

Die kleine kummingbirds (dragonfly formaat) zijn volgens mij leuk voor binnen, maar ik vind die aparte motor aangedreven staart dus niks. Deze had zon mooie belt drive, dus ik vond et wel wat.

Maar dan zal et wel zon silverlith X-rotor worden dan. ;)

Freakazoid zei:
Die kleine kummingbirds (dragonfly formaat) zijn volgens mij leuk voor binnen, maar ik vind die aparte motor aangedreven staart dus niks. Deze had zon mooie belt drive, dus ik vond et wel wat.

Hey Sven :D !

Wat dacht je van een kleine CP heli, met aangedreven staart via een viervoudig gelagerde koolstofas. Tevens loopt deze as door een koolstof staartbuis, beschikt ook over een frame van koolstof, en een setje vreselijk mooie vol koolstof bladen.
Dit alles voor WEINIG!!!

Zie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=39311

Groetjes van Aldert

alles van protech met de naam ZOOM erin is tot in den treure van tijden vervloekt en gedoemd te mislukken door de eerste zoom.

Back