[Nieuwtje] Protech Pocket-Zoom 100.

Aaalie: Ik mag tot aan de vakantie geen toestellen meer kopen. :oops: Dit jaar heb ik al 5 compleet aangekleedde vliegtuigen en een vrij luxe helicopter gekocht, dus ik moet minderen van mijn ouders. ;) Die hornet ziet er heel mooi uit, maar helaas. Ik heb wel al een motor, regelaar, accu, ontvanger en servos liggen, alleen nog een GY240 van 85 euro erop en ik had voor 135 euro een mooie volledig 3D waardige CP kunnen vliegen.. Maarja, mag niet. :) Anders had ik em graag gekocht. En tegen et nieuwe indoor seizoen issie vast allang weer weg.

Gerard: Sinds die Zoom400 met zn staart n beetje moeilijkheden had, vind iedereen alle zooms niks meer. Terwijl gek genoeg die shoguns en dolphins (identiek!) als warme broodjes gaan.

Nou jongens, wat een enthousiasme voor dit schattige monstertje :D.

Ik vond 200 euro voor een barebone toch wat veel (hoewel een aangedreven staart wel erg mooi is...).

Toch maar de DF52 gekocht. vliegklaar voor 139 euro bij rcvliegshop.nl.
ben nog aan het testen, maar tot nu toe ziet het er erg leuk uit :). Vond hem gewoon te lief op het plaatje en hij blijkt nog schattiger te zijn in het echt! Als ik hem goed vliegend krijg kom ik wel weer een keertje naar delft :mrgreen:

hier heb ik een stuk getypt:
http://rcvliegshop.nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=263&page=2#18

HPIM2210.JPG

HPIM2211.JPG

T-Rex weer opgebouwd na een crash, nieuwe alu staartdeeltjes en CARBON bladen erop :).
Alleen nog de nieuwe Park HPX servo die ik op de staart heb gezet instellen met de GY401. Voor die GY401 heb ik een handig filmpje, dus maar bij de compu de heli aansluiten. Denk nog, moet ff trottle hold aanzetten, voor als ik per ongeluk tegen de gasstick tik...
draai me om, wham, vol gas.... in de compukamer op 50cm van een glazen kast... knalde gelijk al tegen mijn vingers zo'n beetje en daarna vloog de accu er al af. gelukkig...

Zooooooooo stom en heb echt veel geluk gehad. Vingertoppen werden direct helemaal zwart en leken uit elkaar te knallen. Was gelukkig niet open gegaan. Enige aan me heli wat kapot was, was 1 staartrotorbladje. Das ook niet echt veel gelukkig :).

maarja, weer een lesje geleerd.
De DF52 zal "iets" minder pijn doen gok ik :D

Sietse schrijft:
Als ik hem goed vliegend krijg kom ik wel weer een keertje naar delft :mrgreen:

Ach, je hebt nog een week de tijd.
Moet toch wel lukken met zo'n RTF ding :?

Hee ja, gezellig samen met alle andere walkera vliegers op t zelfde kanaal.. Zonder een echt goede fatsoenlijke zenderbewaking..

Kijk,dat waardeer ik nou zo in Niek.............altijd een positieve bijdrage :(

er is niks mis met het kanalen systeem, als er op jouw kanaal een knijpertje zit, gewoon niet je zender aan doen. en trouwens, je kan nu verschillende kanalen kopen voor een walkera radio, dus dat probleem is ook te verhelpen.

Wat hebben sommige mensen toch tegen walkera?

1e keer dat ik niek zag, was toen hij z'n heli in elkaar stampte. Ook leuk, hij is blijkbaar vaker goed in positieve bijdrages ;)
Die zenderbewaking kan beter door gewoon knijpertje met frequenties op het bord te klikken. Als je dan wilt vliegen doe je de goede knijper op je antenne en dan pas je zender aan. Kan nooit mis gaan. Maarja, daar heb ik het de laatste keer ook al over gehad...

FF over mijn lieve kleine helietje, hij vliegt al :D.
2 3S460mah pakjes van rctechnics gekocht. Gisteravond bij de lantarenpalen op een pleintje ff rondgevlogen. Vliegt best lache :). Moet hem nog ff verder afstellen en "tunen". maar het vliegt boven verwachting moet ik zeggen!

Nou mannen om al het gezeur en gezijk over de zoom enz. uit de wereld te helpen.
Ik heb zowel een zoom 400 en een minizoom en beide vliegen perfect. De mini zoom zelfs boven mijn verwachting.
Is in ieder geval beter van kwaliteit dan de mini walkera. Niet dat ik die afkraak zoals andere mensen over helie's doen waarmee ze nog nooit gevlogen hebben maar vindt het geheel minder netjes. Maar daar is de prijs ook naar.

Kijk, das een goeie reactie waar ik me helemaal in kan vinden.

Ik zie ook wel dat de minizoom kwalitatief beter is. Veel alu, bellerhillermixer, riemaangedreven staart enzo. Das erg mooi natuurlijk, maarja, zoals je zegt. wel voor een flinke prijs.

Je moet alles in z'n eigen klasse zien. Heb net weer met mijn df52je gevlogen in de kamer en vliegt nu toch echt wel heerlijk hoor. Enige wat ik moest veranderen is de accu, die was gewoonweg bagger. verder is hij nog standaard. Vliegt gewoon "out of the box" en dat voor 140 euro...

Vooral ook wat je zegt: mensen die spullen afkraken die ze zelf niet hebben.... Je komt het zo vaak tegen en af en toe word ik daar wat moedeloos van..

Ondertussen heb ik trouwens al allerlij topics op rcgroups doorgespit. Er zijn nog wel wat coole dingen te doen. O.a. brushless erin zetten is erg makkelijk te doen. De standaard bladen blijken de 3000 toeren dan niet meer te houden, maar het voordeel is dat het 4-in-1-boxje (MET HH-Gyro!!) al voorbereid is voor een brushless regelaar :D.
Ik zie al plannen voor een DDDF52 :D

dus ik ben niet de enige die er een beetje moe van wordt. Gellukig maar ihihih.
Mijn mini zoom is inderdaad voorzien van een brushless motor. Ik kwam hem tegen op ebay (met motor) heb er 4 graupner c111 servotjes ingezet, een hacker regelaar erop en een graupner gyrotje omdat er mensen uit amerika en japan daar goed over te spreken waren (beter als de apparatuur die er standaard bij zit) en hij vliegt met 3 cellen lipo 900. mischien een beetje te zwaar maar heb ze nog liggen en hij trekt het geheel van de grond . Heb wel vandaag even een setje houten bladen besteld, want dat schijnt nog beter te vliegn.
We zullen zien.

het is geen beginners heli maar proberen kan altijd als je al met je corona kan hooveren en een beetje nosein vliegen en een beetje heen en weer gaan dan zal dit toch ook moeten lukken, maar dat ligt helemaal aan jezelf (je talent ervoor, geintje)

Ik heb nog wat over, en indoor ligt weer voor de deur, dus et begint vanzelfsprekend weer te kriebelen. :P Ik dacht deze lijkt me wel geinig, want zelfs met een rexje kom je bij de meeste zalen al niet meer binnen heb ik dacht ik ergens gelezen. Iets met gewicht enzo.

Maar deze zal wel lekker nerveus zijn?

tja en een rex is zo gewoon aan het worden. mijn vader heeft een trex 450 en sind vorige week een 600. Nu zullen ze allertwee rustiger en mischien stabieler vliegen. maar de mini zoom valt voorals nog 100% mee. en hij is makkelijk mee te nemen. Ok het draait veel toeren zo'n 3500 (nog niet precies gemeten) maar goed.

3500?? pff. heb je natuurlijk nodig voor dat gewicht. Op RCgroups met de brushless DF52 zitten de meeste tegen de 3000 aan. Das ook al best wat, maar toch.

Op mijn T-Rex zit ik ook op de 2700 dus ach :D

De DF52 is op zich behoorlijk stabiel (verbaast me wel trouwens) kan hem nu echt wel op 20cm naast me hoofd laten hoveren (do not try this at home).

Corona is fixed pitch en behoorlijk crashbestendig toch? Deze is collective pitch en niet echt crashbestendig (nou ja, de bladen dan). Heb al wel veel gehoord van lui die hem al vrij vaak gecrashed hebben. meestal zijn die blaadjes wel stuk, maar die zijn ook 3x niks, zijn niet gebouwd om te crashen.. Asje soms ook krom, maar die kan je makkelijk rechtbuigen.
Verder is hij behoorlijk nerveus. Met de EXPO op de zender kan je dat wel aardig eruit halen, maar dan merk je alsnog dat hij behoorlijk snel is:). Vind ik ideaal, maar als je nog niet zover ben, kan het wel eens TE snel zijn...
Kweenie hoever je bent met de Corona?

De Pocket zoom is trouwens zowieso al een stuk zwaarder met al dat alu enzo. Dus die mag wel een wat heftigere setup hebben.
Ik heb nu 3S460mah (15C) erin liggen en dat vliegt heerlijk!

Oh ja, naast de weg, onderzoek en foto's enzo houd ik voornamelijk hier bij:
http://www.rcvliegshop.nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=263&page=3#19

Zal proberen overal mee te kijken en te reageren, maarja, ik volg al wel veel op die manier...

Kweet niet of de link wel werkt, maar hier is een filmpje van et vliegen: Corona 120. Flink wat wind toen trouwens hoor!

Bij et hoveren gaat de expo flink open op mijn zender, maar bij et normale vliegwerk heb ik em graag wat feller omdat ik dan wat flinker kan tegensturen. :P Die corona is soms wat lui omdattie FP is denk ik.

Back