[Nieuwtje] Protech Pocket-Zoom 100.

ff getest, vliegt nu wel lekker :). Veeeeeeeeel toeren :D. filmpje komt morgen

HPIM2248.JPG

Freakazoid zei:
Hij is wel ERG fel op de pitch zeg. :D Ik wil de powercurve van die ESC wel eens zien. ;)

Idd, maar ik wil het denk ik liever niet zien.... :roll: haha

net nog gevlogen, alleen was er het +draadje van de regelaar losgekomen van het 4in1-boardje. Had ik een beetje te slecht gesoldeert.. hing op 0.0001mm soldeer ofzo. naja, dadelijk ff opnieuw solderen (als ik hier ergens een soldeerbout kan vinden)

Hoi,

Heeft iemand hier al z'n pocket zoom ( ep100 , etc, etc)
Ik was eigenlijk zeer benieuwd wat de vliegeigenschappen (ervaringen) zijn.
Ik wil graag iets anders voor mijn DF04. Iets met cp heeft de voorkeur en de pocket zoom of ep100 pixy zap ( hoeveel namen heeft dat ding eigenlijk) ziet er goed uit maar ff een gokje van 200 usd is mij iets te veel.

[edit] + 35 usd voor verzending + bij een beetje pech invoer + btw

Voor net na de DF04 issie wel erg snel hoor! Juist omdat ie zo klein is, is het een venijnig snel beesje...

En als je 200 dollar veel vind, moet je niet de pocket zoom kopen (alle namen gaan over dezelfde, is alleen verschil in gewoon en pro. (plastic en alu).).
De Pocket zoom kost vliegklaar al 329 dollar voor de plastic versie.
http://www.flying-hobby.com/productShow.asp?id=1639
De DF52 kost 140.
Heb wel al vernomen dat Laurens en Ton er 1 gaan kopen (kaal) nadat ze even met mijn DF52je hebben mogen vliegen :D.

Als jij verder wilt na de DF04 kan je beter ietsje groter gaan gok ik. DF36 of doorsparen voor een T-Rex.

De T-rex Se ben ik momenteel aan het af bouwen heb niet al te veel tijd dus dit duurt even, bovendien is het de eerste heli die ik in elkaar zet. (Ik zoek nog straks nog iemand om hem even na te kijken en te testen)

Het leuke van de df is dat je hem in huis kunt vliegen. De elektronica en techniek van walkera heb ik niet een al te hoge pet van ( kan ook niet voor dat geld) dus was opzoek naar iets beters, cp en geen los motortje op de tail en met de mogelijkheid in huis te vliegen. Vandaar dat ik wat topics aan het afspeuren ben naar een opvolger,en de zoom is wel een erg leuk ding maar voor een niet al te ervaren piloot dus beter niet aan beginnen ?

Ik kwam de Hornet X-3D nog tegen rotor diameter 56 cm , dus net iets groter dan de df04 VEEEEEL groter dan de zoom natuurlijk zou dat wat kunnen zijn ?. ik lees hier weinig over.

Yup, ik heb de Pokkezoom (hehehe, voor een ander het doet ;)) vrijdag binnen gekregen en na wat tweaken vliegt ie. Beetje bibberig nog, moet nog wat doen met de snelheid van de cyclics, maar vliegt errug geinig... Durf um alleen niet inverted in m'n hobbykamer te hangen ;)
Eerste indruk: Beter spul dan de DF52 (Sorry Sietse), retegevoelig op de cyclics, onwijs hoge headspeed nodig voor stabiliteit (3500-4000 RPM), en wat een debiel kleine servomaat... Ik heb er 1 maatje groter in euh gepropt en hij komt nu met brushless + 2s1p450mAh lipo op 196,2 gram. IMHO haal je de 180 gram vliegklaar never.... Maar goed, die heliverkopers overdrijven graag een beetje ;)

Groetjes,

Ton.

hehe, heb je hem eindelijk :).

"sorry sietse" ???
Ik zei zowieso al dat de POCKET zoom beter is dan de DF52! Alleen kon ik die toen ff niet betalen... Maar goed, wat niet is kan nog komen. Net als jij inverted vliegend bij de volgende meeting :D.

donderdag mijn verslag inleveren. daarna heb ik wel weer wat tijd en wil ik weer een meetinkje organiseren.

Invert geen probleem, moet ik wel ff de Rap meenemen ;) De EP100 is pootjes beneden al zenuwachtig genoeg, misschien een keertje buiten als het echt windstil is en ik um een beetje beter ken...

Inmiddels krijg ik um aardig afgesteld. Gascurve 0-38-75-80-88 en hij draait +/- 3000 op de kop op 2s450's. Vliegtijd +/- 5 minuten dus NET AAN de 12c. Niet echt comfy dus ik ben al op zoek naar 800's van rond de 50 gram. Met canopy en 450's van 29 gram is tie nu 190,5 gram... Dus hoe ze de 180 halen is mij een raadsel.
Met de curve 0-35-90-95-100 is het echt een eng ding... +/- 4000 rpm, climb out die ballistic lijkt... Helaas is de hobbykamer maar 3 meter hoog ;) In 3min50 de cellen leeg dus dat kost me mijn celletjes op 13c...

Afijn, goedgekeurd. Nu de nodige verplichte bling kopen (Houten blaadjes, fiber blaadjes, alu swash, cf frame, cf tailfins ;)) en dan maar knallen!

sow.... ik kan wel 10 min vliegen met 3S460mah :).
Maar het blijven denk ik zowieso neurotische dingetjes :).
de DF52 is wel lichter dacht ik. weet niet meer precies. maarja, ook alleen maar plastic :).

Ga je hem blingen? Had je misschien niet beter gelijk de pro versie kunnen kopen?

Ja, daar zit ik dus ook aan te denken... Ik moet wel zeggen dat ik een Jazz-blinger ben dus less is more, alleen de hoognodige dingetjes worden bling zoals de swash (Belachelijk veel speling voor een micro), tail aansturing met lagers (Idem) en euh carbon fins omdat de originele afbreken als je er te hard naar kijkt (En een setje maar 7 eurie is ;)). Een totale upgrade naar de Pro kost +/- $190, dus als ik die wil koop ik er wel eentje bij...

Ow enne over die vliegtijd, jij hebt 450*3=1350mAh bij je en ik maar 900, en omdat mijn BL bijna constant op 100% draait is tie een stuk minder efficient...

Back