Nieuwtjes

onno w zei:
een open tandwiel als op die trf501x is dat niet erg kwetsbaar in het zand.
de tandwielen lopen ook nogeens zo dat als er een zand korrel op valt deze meegenomen wordt tussen de tandwielen.

oh ik zie net dat de body met klitteband vast zit aan een underbody.
zal dus wel meevallen

Veel offroadbanen kennen kunstgras als ondergrond dus zal de kans op scade bij tandwiel en snaar minder zijn maar idd zal het op echt zand zal die kans groter zijn.

Dat is niet helemaal waar, want om kunstgras stevig te laten liggen wordt er zand op gestrooid, en dat is meestal grover en harder dan het fijne stofzand van de echte zandcircuits. Mijn ervaring is dat je juist op de "schonere" ondergronden als kunstgras en asfalt sneller kleine steentjes tussen je tandwielen hebt.

Is geen TRF501X ;)

Staat een stuk terug al. Is gewoon een Tamiya Evo4 die aangepast is met wat tamiya spul om er een offroad van te maken. Wordt ook niet door Tamiya gemaakt maar is een soort prive project van een aantal engelse gasten.

Wie weet binnenkort ook een 4WD offroad 1/10 buggy van Hotbodies.....

2006100301_1.jpg

Lijkt een cardan aangedreven met wat trekjes van de Pro4. Hier wat meer info over de auto.
http://www.hbeurope.com/news/en/2006100301.html

Lijkt erop dat er een nieuwe trend gezet is in 4wd off-road... Goede zaak lijkt me... Dan komen er weer meer mogelijkheden qua keuze en competitie... :mrgreen:

vind de xray t2,007 mooier en 2 in de a finale is in verhouding met de xray een tegenvaller.

mikky32 zei:
vind de xray t2,007 mooier en 2 in de a finale is in verhouding met de xray een tegenvaller.
waarom is maar 2 auto's in de A finale een tegenvaller ?

Team Orion Speed Weekend A finalisten na kwalificatie's :

1 Marc Rheinard, Tamiya 415 ( en nog iet s ;) )
2. Simo Ahonimie, Corally prototype
3. Ronald Volker, Hot Bodies Cyclone
4. Jilles Groskamp, Xray T2007
5. Marc Fisher, Corally prototype
6. Juho Levanen, Associated prototype
7. Steen Graversen, Tamiya 415 ( en nog iets )
8. Martin Hudy, Xray T2007
9. S. Adachi, Kyosho
10. Bjorn Prumper, Kyosho

Dit is inderdaad weer eens een zinloze opmerking.

Gezien het succes in Vegas had ik zelfs meer XRAY's in de A finale verwacht. (minimaal Wilck of een van de Myrbergs ook nog)

Verder had Marc Fisher erg pech in de laatste finale en kwam ongelukkig vast te staan, waar Jilles juist redelijk gelukkig er tussendoor glipte. Die ene ronde besliste zo'n beetje de hele finale en had net zo makkelijk totaal anders kunnen uitvallen. (feit was wel dat Jilles op dat moment aardig snel onderweg was)

mikky32 zei:
... en 2 in de a finale is in verhouding met de xray een tegenvaller.

PeterCr zei:
Dit is inderdaad weer eens een zinloze opmerking.

Gezien het succes in Vegas had ik zelfs meer XRAY's in de A finale verwacht. (minimaal Wilck of een van de Myrbergs ook nog)

Ik vond het gedrag van de door Xray gesponserde Zweedse rijders beneden alle peil 8O
De sponser laat het hele team Zweden overkomen, betaald ook het hotel, inschrijfgeld en eten ( bovenop de reiskosten ) en vervolgens ga je je dan iedere avond lam zuipen om er op de race niets van te bakken. :evil:
Victor Wilck vond zelf ook dat hetgeen ze daar gedaan hadden eigenlijk niet goed was. :roll:

mss voor peter wel wat.. bij verspaget worden de T2's lekker goedkoop verkocht.. helaas kan ik dat zelf niet meer betalen.

Back