Ik heb ook een skywatcher. Ik heb de techniek opzich niet aangepast maar ik heb hem wel een stuk lichter kunnen maken. Ik heb het volgende veranderd:
-krimpkous van de accu verwijderd
-draadjes naar accu zo kort mogelijk gemaakt
-antennebuisje verwijderd en antenne om staart en op stabi geplakt
-steuntjes voor antennebuisje afgesneden
-ijzeren roostertje om het motortje verwijderd
-de cabine (canopy?) bijgeknipt, stukjes waar de schroeven zaten weg, zijkant onderlangs weg.
-de steuntjes voor de schroeven inclusief schroeven afgeknipt (schroef=ijzer=veel gewicht)
-stukjes plastic tussen de poten van het landingsgestel verwijderd
-de "beschermstrips" van de rotors allemaal verwijderd, en de schroefjes waar de grote mee vast zaten verwijderd.
In totaal heb ik 45 gram weg gehaald.
Vooral die beugels voor de rotorswerken hem tegen,
als je die netjes weg haalt en de bladen een beetje bij snijd zul je merken dat hij veel beter stijgt en beter uit zijn bekende duikvlucht is te halen door tegenstuur.
Ik kan nu een accu geheel leegvliegen zonder ook maar een keer te crashen. Als je trouwens de originele lader gebruikt, kun je de accu het beste laden door met een steentje of wat dan ook dat knopje in te duwen en de accu uit de lader te laten "bungelen". Zo word hij niet zo snel heet. Ook kun je hem het beste een paar keer achter elkaar laden dan kun je veel langer vliegen. De lader heeft namelijk gewoon een timer en die stopt met laden of de accu nu vol is of niet.
Verder heb ik nog gemerkt dat de accu's iets langer mee gaan en iets meer kracht hebben als je ze een paar keer helemaal leegtrekt als je niet meer kunt vliegen. Gewoon de heli neerzetten en gasgeven tot hij "stationair" draait en dan door laten gaan tot hij vanzelf stopt.
Voor de duidelijkheid, ik heb dus geen nick of wat dan ook servo toegevoegd, niets veranderd aan de servo de regelaar of de motor en ik kan gewoon een accu leegvliegen. En dat is me niet een keer toevallig gelukt maar meerdere keren. Ik ben nog wel een aantal keren gecrascht door veel wind maar dat krijg je er niet uit denk ik. De rotor heeft zich overigens goed gehouden zonder beugels.
Ik zal zo snel mogelijk foto's online zetten van mijn skywatcher, en als het mogelijk is ook een filmpje van hoe je een accu kunt leeg vliegen
Zo dat was de langste eerste post die ik ooit getypt heb, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.