Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
In een poging om de skid aan elkaar te smelten met een soldeerbout, heb ik 1 van de tandwieltjes van de servo geraakt (die is nu een aantal tandjes kwijt) :(
Nu moet ik eerst een nieuwe printplaat bestellen want de wieltjes zijn natuurlijk niet los te krijgen :(

Dus even niet vliegen. Zit nu te denken om toch de HM4#3B maar te repareren om toch nog een beetje te kunnen vliegen.

Lullig.. ik heb in een poging het landingsgestel te lijmen al eens de tandwieltjes aan elkaar gelijmd... Ik moet ook niet zo stom zijn om de heli op zijn kop te leggen om de lijm te laten drogen.... We kunnen wel een groothandel beginnen in landingsgestelletjes... Even fantaseren: Een landingsgestel van verenstaal :-)

Lullig.. ik heb in een poging het landingsgestel te lijmen al eens de tandwieltjes aan elkaar gelijmd... Ik moet ook niet zo stom zijn om de heli op zijn kop te leggen om de lijm te laten drogen.... We kunnen wel een groothandel beginnen in landingsgestelletjes... Even fantaseren: Een landingsgestel van verenstaal :-)

toevallig had ik bij de plaatselijke boerenbond een rolletje ijzerdraad gekocht van 0,7 mm met het plan daar een landingsgestel van de buigen.. Alleen nog geen tijd gehad..

Hahahahaha, ik ben gelukkig niet de enige die "domme" dingen doet, dat met de lijm had ik ook, de skid zit aan 1 kant vastgelijmt in het frame (10 secondenlijm om de skid proberen te lijmen) :D

En zo hobbieen we verder :D

Hallo people,

Hier een nieuweling.
Ik heb sinds vorige week vrijdag ook de Nine Eagles Solo Pro II in huis. (besteld op http://www.helikopter-planet.nl/) Gaaf dingetje! Vliegt behoorlijk stabiel alleen het rondvliegen in kleine ruimtes met veel obstakels ging me niet te best af. Had zoals velen het landingsgestel al binnen een dag gebroken. Toen ik de heli in mn handen had en een klein familielid langs de staart liep, is die ook afgebroken. De staart zelf is nog heel alleen waar hij het main frame ingaat is het gebroken. Moet zeggen dat dit ook niet de stevigste constructie is. Maargoed, heb hem weten te lijmen maar was na een paar accu's en 2 crashes weer los. Heb nu op dezelfde site even onderdelen besteld (main fraim, landigskit en een extra accu), dus kan morgen weer vliegen! :) Wat betreft de accu: Ik vlieg dr zown 8 minuten mee, valt niet echt tegen maar het opladen duurt mij wel te lang, vandaar een extra lipotje. Wat ik trouwens ook nog een nadeel vind: de draadjes van de skid moeten gesoldeerd worden.
Verder vind ik de heli echt gaaf. Hij is erg wendbaar en lekker snel! Ook de stabiliteit is super voor een single blade heli. Met een beetje trimmen kun je de heli behoorlijk goed op 1 plek laten hangen.
Tot zover even mijn review over de heli!

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens! En met de solo pro staan het vliegen en het repareren wel in een aangename verhouding. Ik vlieg veel meer dan ik zit te lijmen.
Het onderstel is idd het zwakke punt. Standaard verstevig ik de 'aanhechting' van de voorpootjes aan de lipo-houder met aan weerszijden een driehoekje geknipt van krimpkous. dat lijmt super met secondenlijm en is iets elastisch zodat het daarna niet snel breekt. Ook breukjes op ander plaatsen 'spalk' ik met dat materiaal. En ja, vastlijmen aan het frame gaat heel snel (de gel-uitvoering van de secondenlijm die ik bij de HEMA haalde is wat dat betreft veiliger).
Arjan

Ik heb nu de NE solo pro sinds een kleine week in mijn bezit en heb er al ettelijke uurtjes plezier mee gehad. Zoals reeds op het forum aangegeven is het landingsgestel het zwakste onderdeel en ik heb er reeds eentje onherroepelijk vernield. De stabiliteit is goed maar het toestel hangt zeer schuin naar rechts wanneer ik vooruit vlieg. Ik vroeg mij af of dit normaal is of kan dit worden bijgetrimd?

Ik heb nu de NE solo pro sinds een kleine week in mijn bezit en heb er al ettelijke uurtjes plezier mee gehad. Zoals reeds op het forum aangegeven is het landingsgestel het zwakste onderdeel en ik heb er reeds eentje onherroepelijk vernield. De stabiliteit is goed maar het toestel hangt zeer schuin naar rechts wanneer ik vooruit vlieg. Ik vroeg mij af of dit normaal is of kan dit worden bijgetrimd?

Hi Sonietje,

De heli hoort een beetje schuin te hangen. Volgens mij staat dit ook al een paar pagina's terug!

Uit je pictogram begrijp ik dat je een msr hebt? En als je de msr met de Solo Pro vergelijkt? Wat is dan je conclusie tav vliegen en kwetsbaarheid?

ik had het nog niet zien voorbijkomen hier, maar op rcgroups wordt gemeld dat er een update is van de solo pro II, en dat er geen onderdelen meer worden gemaakt voor degene die wij hebben. Dus geen accu's e.d. meer. Wel een nieuw type landingsgestel, accu en 5 in een board. Er zit nu een connector aan de accu..
meer info:
Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli - Page 89 - RC Groups

Heb gisteren een nieuw main frame binnegekregen, ook deze is veranderd.
De 'aansluiting' van de staart is behoorlijk verstevigd maar het rare vind ik: de staart zit nu een halve centimeter hoger! De rotorbladen draaien nu eng dichtbij de tail blade. Maar ze zullen er uiteraard vast wel over na hebben gedacht. Hoop alleen niet dat hij met een crash de tailblade kapot slaat.

@Marco
Ik kan nog niet echt veel verandering zien in de skid maar dat wordt even afwachten. Maar ik heb dus ook nieuwe accu's nodig als ik de nieuwe skid ga bestellen?

Heb gisteren een nieuw main frame binnegekregen, ook deze is veranderd.
De 'aansluiting' van de staart is behoorlijk verstevigd maar het rare vind ik: de staart zit nu een halve centimeter hoger! De rotorbladen draaien nu eng dichtbij de tail blade. Maar ze zullen er uiteraard vast wel over na hebben gedacht. Hoop alleen niet dat hij met een crash de tailblade kapot slaat.

@Marco
Ik kan nog niet echt veel verandering zien in de skid maar dat wordt even afwachten. Maar ik heb dus ook nieuwe accu's nodig als ik de nieuwe skid ga bestellen?

zoals ik het las wel ja. Er zit geen accu connector meer in de nieuwe skid..
sterker nog.. Ook een nieuwe lader.. De oude lader kan de nieuwe cellen niet laden..

Laatst bewerkt door een moderator:
@ marco
Dat is dan wel balen. Heb gisteren nog een nieuwe accu binnen gekregen maar nog wel het oude model.
Nog even een offtopic vraagje: Ik zie dat je ook uit Ede komt. Waar vlieg je meestal met de heli's? Ik zag dat er wel een vliegclub is in Ede, die vliegen op de Ginkelse heide.

ik vlieg vooral binnen. Meestal in de parkeergarage op mijn werk in amersfoort. Lekker windstil, en voor 7 uur s'ochtend helemaal leeg...
Zodra ik mijn HK 450 binnenheb ga ik ook op zoek naar een leuk buitenplekje..

Wat grappig, misschien als ik de solo pro II goed onder controle heb dat ik ook wel voor de hk 450 ga. Maar dat ligt nog even op de lange baan. Ik ga binnenkort even simmen om de wat grotere heli's onder controle te krijgen. Maar voorlopig hou ik het nog even bij deze heli.

zoals ik het las wel ja. Er zit geen accu connector meer in de nieuwe skid..
sterker nog.. Ook een nieuwe lader.. De oude lader kan de nieuwe cellen niet laden..

Dat is gierig, dan kan ik dus ook de accu's niet meer laden in de zender! Het lijkt een beetje of Nine Eagles een product uitgeeft wat nog niet helemaal af is!

Met het nieuwe main frame is het inderdaad zo dat de rotorbladen tegen de tailblade aanslaan. Niet echt handig. Opzich is het alleen in scherpe bochten (op normal mode) en als de heli op laag toerental draait. Maar het lijkt me niet echt bevordelijk!

Met het nieuwe main frame is het inderdaad zo dat de rotorbladen tegen de tailblade aanslaan. Niet echt handig. Opzich is het alleen in scherpe bochten (op normal mode) en als de heli op laag toerental draait. Maar het lijkt me niet echt bevordelijk!

heb je een foto? ik kan me dit werkelijk niet voorstellen; het zou betekenen dat de rotorbladen langer zijn dan bij de vorige? of de staart korter? anders kan het niet kloppen!

Ik had al eerder jullie (en andere) avonturen gelezen met de Solo Pro, en had er al bijna eentje besteld in HongKong als ze 'm op voorraad hadden gehad. Gisteren even een onderdeeltje halen voor de Ikarus Eco8 bij de bekende firma Quartel in dit geval in Roosendaal. En daar lag een special edition in de alu koffer... in de aanbieding voor 109 euri. Je raadt het al, ik heb 'm gelijk meegenomen. Roep nou niet meteen dat dat "te duur" was, dat valt heel erg mee en ik wil ook graag de modelbouwzaken in NL wat gunnen. Bovendien hoef ik niet met een Chinees in de clinch als er b.v. een garantiekwestie is.

Deze gele Solo Pro 2 is een "nachtuitvoering" met glow-in-the-dark rotorbladen, ski's en tailrotor, en heeft naast de mooie koffer waar alles netjes inpast ook een setje reserve rotorbladen, een kruisschroevedraaiertje, 2 lipootjes en een fatsoenlijk laadapparaat voor 2 stuks lipo's. Dat laden met de zender vind ik zelf een beetje een noodoplossing.

Wat vliegt dat dingetje geweldig! De eigenstabiliteit is enorm, de fimpjes die je ziet op youtube met de "zelf"vliegende heli die ook door tikjes en blazen niet van zijn plek te krijgen is, kloppen! Er is nog helemaal niks gebroken en dat blijft wat mij betreft ook zo. Ik snap wel hoe de landingsgestellen breken, want als de accu leeg is dan lijkt het nog het meest op een "gecontroleerde crash" in plaats van op een fatsoenlijke landing...

Wat wel opvalt, en waar ik nog niemand over gehoord heb, is de verschillende manier waarop de heli bochten maakt. Zoals gezegd hangt de heli iets naar rechts vanwege de druk die de staartrotor uitoefent. Maar dat betekent ook dat je bij het nemen van een rechtse bocht de staart omhoog duwt en dus de heli automatisch rechtsaf-vooruit gaat. Als je een linkerbocht neemt dan wil de heli juist achteruit en lijkt dan een beetje krampachtig over de staart heen een linkse bocht te maken. Na een beetje oefenen is dat weer helemaal onder controle door gewoon te anticiperen en tegelijk met rechtsaf-achteruit en met linksaf-vooruit te sturen. Hij reageert net als een grotere modelheli maar deze effecten zijn wel wat duidelijker en dus leer je er goed mee vliegen "voor later";). Verder vind ik het jammer dat de pitchknuppel een stukje "dode slag" lijkt te hebben waardoor je soms een beetje een jo-jo effect krijgt.

Ik vind het een heel leuk alternatief voor buiten vliegen, hij heeft de eigenschappen van een "echte" modelheli en is heel precies te sturen. Hij zou nog wel een beetje langer mogen vliegen op 1 accuutje wat mij betreft.
Ik neem hem mee naar de camping, want hij doet het ook buiten best goed, en op zakenreizen is het een leuk alternatief voor het pay-tv kanaal (of erger). Weer een kinderdroom uitgekomen...:D

vantex%20heli%20006.jpg

...... Wat vliegt dat dingetje geweldig! De eigenstabiliteit is enorm, de fimpjes die je ziet op youtube met de "zelf"vliegende heli die ook door tikjes en blazen niet van zijn plek te krijgen is, kloppen! .... Ik vind het een heel leuk alternatief voor buiten vliegen, hij heeft de eigenschappen van een "echte" modelheli en is heel precies te sturen.

Helemaal mee eens! En dat landingsgestel: in heel kleine ruimtes raak je in je overmoedigheid makkelijk iets. En dan valt ie dus 3 meter omlaag... Maar met wat secondenlijm is het zo gefixed... Super heli. Ik heb 'm zelf trouwens toch van RcKix (Nederlandse handelaren durven soms tot 130 euro te vragen!)

Zoals gezegd hangt de heli iets naar rechts vanwege de druk die de staartrotor uitoefent. Maar dat betekent ook dat je bij het nemen van een rechtse bocht de staart omhoog duwt en dus de heli automatisch rechtsaf-vooruit gaat. Als je een linkerbocht neemt dan wil de heli juist achteruit en lijkt dan een beetje krampachtig over de staart heen een linkse bocht te maken. Na een beetje oefenen is dat weer helemaal onder controle door gewoon te anticiperen en tegelijk met rechtsaf-achteruit en met linksaf-vooruit te sturen. Hij reageert net als een grotere modelheli ...
Dank je voor de heldere uitleg; dit zouden meer mensen moeten weten!

Back