Nine Eagles Solo

Net even het gewichtje gelijmd. Tip voor andere mensen die een los gewichtje hebben, doe het zo: Schuif het losse gewichtje naar de binnenkant van de flybar. Doe een klein beetje lijm op de buitenste centimeter van de flybar en veeg dit goed uit rondom de flybar. Schuif het gewichtje weer terug waar hij hoort en veeg de overtollige lijm weg. laat het even drogen en klaar! even het batterijtje erin gestopt. Hooverde prima! Geen instabiliteit of trillingen. Hoeveelheid lijm die ik nodig had was zo klein dat gewicht aan de andere kant niet nodig was.:p

Net leren stuntvliegen met m'n coax Solo :rolling:. Je kan echt belachelijk veel doen met helikopters. Ik zie mezelf al over een paar jaar met cp heli's 3d vliegen :D.

Ik was net mijn batterijtjes aan het laden (lader is de deluxe lader die 2 batterijtjes tegelijk kan laden), begint 1 van de 2 groene lichtjes te knipperen:confused:. Ik denk: maf! Even later ging het lichtje weer knipperen. 10 seconden later, begon het lichtje weer te knipperen. Ik heb toen de lader maar uit het stopcontact getrokken. Weten jullie wat dit knipperen betekent? Ik kon het niet terug vinden in de gebruiksaanwijzing. Alvast bedankt.

Ik was net mijn batterijtjes aan het laden (lader is de deluxe lader die 2 batterijtjes tegelijk kan laden), begint 1 van de 2 groene lichtjes te knipperen:confused:. Ik denk: maf! Even later ging het lichtje weer knipperen. 10 seconden later, begon het lichtje weer te knipperen. Ik heb toen de lader maar uit het stopcontact getrokken. Weten jullie wat dit knipperen betekent? Ik kon het niet terug vinden in de gebruiksaanwijzing. Alvast bedankt.

Ik denk dat je lipo kapot is. Meet eens de spanning als je kunt.

Ik heb geen spanningsmeter, maar ik kan vanmiddag naar 2brothersrc. Ik denk dat zij wel een spanningsmeter hebben.

Ik heb geen spanningsmeter, maar ik kan vanmiddag naar 2brothersrc. Ik denk dat zij wel een spanningsmeter hebben.

Dat denk ik ook. Meestal betekent knipperen dat er een probleem is met de akku. Je kan even kijken of de contacten van de accu niet vuil zijn, vingerafdrukken erop bijvoorbeeld.

Mmm.... Bij 1 van de accu's zitten er een soort van zwarte vlekken op de contacten. Hoe maak je een lipo accu schoon zonder hem kort te sluiten of water in de accu te krijgen?

Mmm.... Bij 1 van de accu's zitten er een soort van zwarte vlekken op de contacten. Hoe maak je een lipo accu schoon zonder hem kort te sluiten of water in de accu te krijgen?

Ik gebruik meestal een wattenstaafje wat een klein beetje vochtig is gemaakt met 70% alcohol.

Gisteren is er 1 van m'n LiPotjes bol gegaan8O. Maarja, wat verwacht je dan ook van die standaard batterijtjes. De andere kan nu nog maar een paar minuten gevlogen worden voordat ik moet landen.

Ik heb gehoord van Hyperion G3 130mah 1S LiPo's met NE Solo connector, maar ik heb me suf gezocht en kan ze niet vinden. Weet iemand van jullie waar deze te krijgen zijn?

Gisteren is er 1 van m'n LiPotjes bol gegaan8O. Maarja, wat verwacht je dan ook van die standaard batterijtjes. De andere kan nu nog maar een paar minuten gevlogen worden voordat ik moet landen.

Ik heb gehoord van Hyperion G3 130mah 1S LiPo's met NE Solo connector, maar ik heb me suf gezocht en kan ze niet vinden. Weet iemand van jullie waar deze te krijgen zijn?

Bij Clubheli in de VS kun je ze bestellen. Maar voor een Solo coax is dat echt wel overkill, die 25C discharge rate ga je nooit benutten. Zelfs in de Solo Pro voldoen de "OEM" akku's van Hobbyking al ruimschoots, en merk ik nauwelijks tot geen verschil met de Hyperion 130. En voor de prijs van 1 Hyperion 130 met verzenden, heb je ongeveer 4 tot 5 van de 120 mAh akku's van Hobby King. En mocht je bang zijn dat ze niet lang meegaan, ik heb met eentje al meer dan 100 keer gevlogen in mijn Solo Pro, en hij is nog praktisch zo goed als nieuw, wat betreft prestaties.

Je kan ook voor de 150 mAh "OEM" gaan, dan reageert de heli iets rustiger op het gas, wat bij de Solo coax wel prettig is, alleen weet ik niet of die net zo lang meegaan als de 120ers...

De standaard akku's zijn trouwens inderdaad slecht. Laatst heeft iemand ze getest, en zelfs bij 10C ontlading krijgen ze het al moeilijk, en zijn ze overbelast. Niet zo vreemd dat ze na een tijdje bol gaan staan dus.

Oke, maar die OEM accu's hebben de nieuwere versie connector. De oude batterijen gaan niet in de nieuwe heli's, maar gaan de nieuwe batterijen wel zonder aanpassingen in de oude heli's? Ik zit er namelijk niet echt op te wachten om mijn LiPootje met een mes te lijf te gaan. Even uitschieten en... Fffffffffffffffffffft Woeoeoeoeoeoeoeshhhhhh

Oke, maar die OEM accu's hebben de nieuwere versie connector. De oude batterijen gaan niet in de nieuwe heli's, maar gaan de nieuwe batterijen wel zonder aanpassingen in de oude heli's? Ik zit er namelijk niet echt op te wachten om mijn LiPootje met een mes te lijf te gaan. Even uitschieten en... Fffffffffffffffffffft Woeoeoeoeoeoeoeshhhhhh

Je zal dat extra randje inderdaad met een scherp mesje moeten verwijderen. Als je dat voorzichtig en op de juiste manier doet, dus met de scherpe kant van het mes van het lipo gedeelte af, dan is het risico net zo groot als dat je lipo bij een crash beschadigd zou raken. Deze kleine lipootjes gaan trouwens niet zomaar "in rook op" als ze beschadigd raken, er zit minder energie in dan in een AAA batterij.

Maar wil je echt helemaal niets aanpassen, dan zijn de Hyperions inderdaad de enige keuze alleen dan betaal je 7 dollar per stuk, exclusief verzenden vanuit de States, tegen 1 dollar en een beetje voor een OEM, en verzenden 2.99 dollar t/m 5 stuks.

Andere optie is het randje eraf vijlen, nog veiliger, maar duurt wel wat langer...

Ik zal er nog wel over nadenken, trouwens: ook deze kleintjes gaan in rook op als je er een mes in steekt. Zodra lithium in contact met zuurstof komt, krijg je een leuk vuurballetje.:p

Back