Nine Eagles Solo

Vandaag even de tijd gehad om hem nog wat verder te testen.
Zoals ik eerder al vermeldde is de Solo Pro eerder zelfstabiliserend dan de mSR. Waar de mSR wel iets beter scoort is het bochtenwerk. De Solo Pro heeft iets meer moeite met een perfecte bocht in een kleine ruimte. Het gaat allemaal wel hoor maar je moet iets meer bijsturen.
Mis je dan toch eens je bocht dan hoef je je niet direct zorgen te maken, enkele full speed crashes tegen de muur en mijn testmodel is nog steeds als nieuw..
Tenslotte heb je natuurlijk het enorme prijsverschil, de Solo Pro is bijna de helft goedkoper dan de mSR. Een waardig alternatief voor de mSR dus..

En dus een goed model voor een beginner?

Stuur me even een pb'tje. Draadje dient informatief te blijven dus geen verkoopsdraadje.. Zou niet fair zijn tov de andere forumsponsors.

Verzenden jullie ook met brievenbuspost enkele kleine onderdelen naar Nederland? Ik heb nu alleen de mogelijkheid om 9 euro verzenden te kiezen. Dat is me een beetje veel op een bedrag van 8 euro.

Eergisteren met de solo gevlogen! wat een leuk helitje! gekocht bij rcikx.be! supersnelle levering! wat een service

super stabiel, doet alles wat je vraagt! echt knap, en onbreekbaar! spijt dat ik die vervangonderdelen heb besteld... kan gewoon niet kapot! echt niet!

alleen extra lipo zou wel handig zijn, kan er ca 5-6 min mee vliegen!

Ook Revell brenkt deze heli op de markt onder de naam Revell Proto CX
rmxe6059-parts.jpg

handleiding

Revell brengt ook de single rotor variant uit: Hot Shot.
hij word geleverd met reserve rotorbladen, en losse oplader die beide accu's kan laden :D

Revell brengt ook de single rotor variant uit: Hot Shot.
hij word geleverd met reserve rotorbladen, en losse oplader die beide accu's kan laden :D

Dat is dus de Deluxe versie van de Solo, ook met een koffertje erbij, toch? Erg handige combi, de lader is zeer praktisch, en de koffer ook. Extra bladen is leuk, maar zul je niet snel nodig hebben. Extra accu is ook fijn, want de standaard accu's gaan niet altijd erg lang mee.

Laatst bewerkt:
Hallo, Ik krijg als het goed is met kerst een solo v1 met aluminium opbergkoffer extra batterij een lader die twee batterijtjes tegelijk kan opladen en extra rotorbladen. (Zit allemaal in die koffer). Als ik met hem gevlogen heb laat ik mijn mening achter.

Tip voor Solo vliegers die het gas wat onrustig vinden. Neem een iets zwaardere accu, bijvoorbeeld de spotgoedkope 150 mAh merkloze van Hobby King. Het extra gewicht maakt de heli veel rustiger op het gas, en ook met een hele snelle scherpe bocht kiept hij niet meer om, omdat de bladen ineens lift verliezen.

dat is een bell 222, ook wel bekend als airwolf maar dan in een ander kleurenschema.

ik ken er geen specifiek voor de solo pro, op een ander forum was er wel iemand die een airwolf rompje had gemaakt voor de blade mSR en deze ook verkoopt, ik DENK rcgroups, maar ben niet zeker. eens navraag doen daar.

canopy van de normale solo is dezelfde als die van de solo pro en de grootte is even groot als die van de blade mSR

Al gevonden! Het is AirwolfRCpilot gewoon op dit forum. In het topic: Airwolf E-Flite Blade MSR heb ik even gevraagd of hij die kapjes ook kan maken voor een solo (coax) of E-Flite Blade mcx (hetzelfde). als het kan laat ik er een op bestelling maken. Als het niet kan laat ik zo'n kapje maken voor als ik overstap op FP (Blade MSR). Ik vindt hem zo mooi dat ik zelfs 50 euro zou uitgeven voor zo'n kapje. EDIT: RipD was me voor.

Laatst bewerkt:
Voor de zekerheid nog 1 vraagje. Zit op de blade msr de staart op dezelfde hoogte op het frame als op de nine eagles solo co-ax? Als iemand een solo en een blade msr heeft kan hij misschien even kijken? Alvast bedankt.

dat maakt normaal toch niets uit, op je solo kan je je staart gewoon eruit halen en de heli merkt er niets van, buiten een verandering in CG en gewicht. alleen in een solo pro zou de hoogte van de staart uitmaken.

ah je hebt hem gevonden, ik denk dat hij ook op rcgroups post, daarmee. veel succes ermee alleszins en als het lukt laat het resultaat dan zien!

Back