Nine Eagles Solo

dat maakt normaal toch niets uit, op je solo kan je je staart gewoon eruit halen en de heli merkt er niets van, buiten een verandering in CG en gewicht. alleen in een solo pro zou de hoogte van de staart uitmaken.

ah je hebt hem gevonden, ik denk dat hij ook op rcgroups post, daarmee. veel succes ermee alleszins en als het lukt laat het resultaat dan zien!

:hammer: Stom! Vergeten! Die staart eraf scheelt ook weer wat gewicht.
 
Net 2 batterijen leeggevlogen met de solo. Dat ding vliegt verdraaid lekker. Op het eerste batterijtje crashte ik hem af en toe (rommelige huiskamer). Op het tweede batterijtje heb ik crashvrij gevlogen op een plantlanding na. Enige vorige ervaring is een nikko j-kart. De enige 'schade' die ik heb gevlogen was een gepopte flybar. Gewoon teruggepopt. absoluut een aanrader. Wel stoppen met vliegen als de heli niet zo goed meer stijgt. Je wilt namelijk geen mini brandbommetjes in je huis.;)
 
Net 2 batterijen leeggevlogen met de solo. Dat ding vliegt verdraaid lekker. Op het eerste batterijtje crashte ik hem af en toe (rommelige huiskamer). Op het tweede batterijtje heb ik crashvrij gevlogen op een plantlanding na. Enige vorige ervaring is een nikko j-kart. De enige 'schade' die ik heb gevlogen was een gepopte flybar. Gewoon teruggepopt. absoluut een aanrader. Wel stoppen met vliegen als de heli niet zo goed meer stijgt. Je wilt namelijk geen mini brandbommetjes in je huis.;)

Tip om de lipo niet te ver te ontladen, kijk naar bij welk gas-percentage je in het begin op hoogte blijft. Dat zal bij de Solo vaak rond de 40% zitten. Tel daar 10 tot 15% bij op, en stop als je dat percentage nodig hebt om op hoogte te blijven. Wil je extra voorzichtig zijn met je lipo's (en motoren), hanteer dan 10% verschil. Dus stel, bij een verse batterij heb je 43% nodig, dan stop je bij 53% met vliegen. Wil je de vliegtijd meer rekken in dit voorbeeld, 58% maximaal. Dit percentage kan per batterij (zelfs als ze van hetzelfde merk en type zijn) verschillen. Dus het kan zijn dat de ene al bij 35% kan hoveren in het begin bijvoorbeeld, en je dus een ander "stop-percentage" moet hanteren.

Sinds ik deze methode gebruik heb ik nog geen lipo over de kling gejaagd, en ook geen plotseling wegvallende spanning gehad, waardoor je een gedwongen landing moet maken.
 
Laatst bewerkt:
Tip om de lipo niet te ver te ontladen, kijk naar bij welk gas-percentage je in het begin op hoogte blijft. Dat zal bij de Solo vaak rond de 40% zitten. Tel daar 10 tot 15% bij op, en stop als je dat percentage nodig hebt om op hoogte te blijven. Wil je extra voorzichtig zijn met je lipo's (en motoren), hanteer dan 10% verschil. Dus stel, bij een verse batterij heb je 43% nodig, dan stop je bij 53% met vliegen. Wil je de vliegtijd meer rekken in dit voorbeeld, 58% maximaal. Dit percentage kan per batterij (zelfs als ze van hetzelfde merk en type zijn) verschillen. Dus het kan zijn dat de ene al bij 35% kan hoveren in het begin bijvoorbeeld, en je dus een ander "stop-percentage" moet hanteren.

Sinds ik deze methode gebruik heb ik nog geen lipo over de kling gejaagd, en ook geen plotseling wegvallende spanning gehad, waardoor je een gedwongen landing moet maken.

Bedankt voor de tip! Ik hou wat meer van precies weten wanneer je moet stoppen. Mijn moeder zou ook niet blij zijn met brandbommetjes. bij lipo's hou ik het bij single cell ivm een huis dat een keetzooi is. Je onvoorzichtige broertje stapt er 1 keer goed op en je huis fikt af.
 
Balen! Net zo'n ringetje verloren waarmee de canopy vast zit. Ik ga er zometeen maar even 15 of meer bestellen
Oei! K ben nog eens aan het rondkijken waar k stukken kan bestellen zonder al te grote verzendkosten... Dat blijkt hier in België een probleem te zijn!
 
Ik weet niet of het airwolf kapje doorgaat. Op de E-Flite Blade MSR zit een micro jst plug. die zit aan draden vast dus kan de batterij ook buiten het standaard landingsstelsel ingeplugd zijn (en dus ook in de batterijhouder van het airwolf kapje). Nine eagles heeft bij de solo de plug een deel van het landingsstelsel gemaakt. Ik weet niet of ik het standaard landingsstelsel onderaan het kapje kan bevestigen. Ik heb geen soldeerijzer, geld ervoor en ik kan niet solderen, dus ik kan geen andere plug/langere draden solderen. Misschien dat iemand een oplossing heeft of mij kan helpen? Alvast bedankt
 
Oei! K ben nog eens aan het rondkijken waar k stukken kan bestellen zonder al te grote verzendkosten... Dat blijkt hier in België een probleem te zijn!

Ebay misschien? Ik heb daar zelfs veel solo onderdelen gezien waarbij de verzending gratis is.
 
Als het airwolf kapje niet lukt neem ik die als ik een FP (MSR) neem. Ik heb in ieder geval voor de zekerheid iets anders moois gevonden:
MIAUPGRADEDMCX-YELCANOPY-BLKDECALS-600-1.jpg
Maar dan in het rood natuurlijk! is in heel veel verschillende kleuren te krijgen: Roze, oranje, blauw, groen, zwart, wit, rood, geel en doorzichtig. Past op de blade mcx, dus ook op de solo. Zitten ook een hoop andere onderdelen bij waaronder een beetje aluminium. Ik hou liever het plastic voor de flexibiliteit.
 
Laatst bewerkt:
Oei! las net dat iemand zo'n airwolf kapje op zijn blade mcx (zelfde als solo) heeft gezet.
Hij kwam niet hoger dan 30 cm omdat hij gewoon niet genoeg stijgkracht had. Dan word het de bovenstaande canopy en staartvin.
 
Oei! las net dat iemand zo'n airwolf kapje op zijn blade mcx (zelfde als solo) heeft gezet.
Hij kwam niet hoger dan 30 cm omdat hij gewoon niet genoeg stijgkracht had. Dan word het de bovenstaande canopy en staartvin.

Je kan snel testen wat je Solo maximaal kan "liften" door er wat gewicht onder te hangen, bijvoorbeeld een extra lipo. Als je dan weet wat die romp weegt, en je weegt de standaard canopy, weet je hoever je kan gaan.
 
Je kan snel testen wat je Solo maximaal kan "liften" door er wat gewicht onder te hangen, bijvoorbeeld een extra lipo. Als je dan weet wat die romp weegt, en je weegt de standaard canopy, weet je hoever je kan gaan.

Oke dat ga ik morgen even testen. Ik moet bijna naar bed.
 
Oke er is misschien wat meer voor nodig, maar mijn moeder heeft de grotere lipo's liever niet in huis.
Tja, moeders maken nou eenmaal de dienst uit. Maar je kan er zelf voor zorgen dat ze weet dat lipo batterijen echt geen bommen zijn, als je tenminste nog eens leuk electro wil vliegen...
 
Tja, moeders maken nou eenmaal de dienst uit. Maar je kan er zelf voor zorgen dat ze weet dat lipo batterijen echt geen bommen zijn, als je tenminste nog eens leuk electro wil vliegen...

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik ultra micro indoor vliegtuigen en helicopters het leukst vindt. Tja de jungle van de huiskamer.
 
Net een lifttest gedaan. Ik heb hetzelfde gewicht aan mijn heli gehangen als het airwolf kapje meer weegt dan het origineel. hij ging eerst naar het plafond en toen kwam hij met vol gas weer terug naar de grond. het airwolf kapje gaat dus op een Blade Msr zodra ik die neem.
 
Net een lifttest gedaan. Ik heb hetzelfde gewicht aan mijn heli gehangen als het airwolf kapje meer weegt dan het origineel. hij ging eerst naar het plafond en toen kwam hij met vol gas weer terug naar de grond. het airwolf kapje gaat dus op een Blade Msr zodra ik die neem.

Je kan ook de Bravo SX proberen. Die heeft een sterkere motor dan de Solo Pro, om de extra zware schaalromp (Hughes 500 in dit geval) goed te kunnen liften. Een stuk goedkoper dan de mSR en je kan zelfs de BnF versie nemen, want de Bravo SX kan prima met je Solo zender overweg.
 
Je kan ook de Bravo SX proberen. Die heeft een sterkere motor dan de Solo Pro, om de extra zware schaalromp (Hughes 500 in dit geval) goed te kunnen liften. Een stuk goedkoper dan de mSR en je kan zelfs de BnF versie nemen, want de Bravo SX kan prima met je Solo zender overweg.

Met de Bravo SX heb je nog steeds het plug probleem dat ik eerder heb gepost.
Als het wel zou kunnen twijfel ik tussen de Bravo SX en de Blade Msr. De SX vliegt makkelijker en is goedkoper, maar de Msr is veel maneuvreerbaarder, je krijgt er meteen een lader bij die 4 batterijtjes kan laden en alle onderdelen zijn makkelijker te krijgen.
 
Met de Bravo SX heb je nog steeds het plug probleem dat ik eerder heb gepost.
Als het wel zou kunnen twijfel ik tussen de Bravo SX en de Blade Msr. De SX vliegt makkelijker en is goedkoper, maar de Msr is veel maneuvreerbaarder, je krijgt er meteen een lader bij die 4 batterijtjes kan laden en alle onderdelen zijn makkelijker te krijgen.

Ipv de NE batterijhouder een kabeltje solderen, net als de mSR heeft, en klaar. Maar de mSR is ook een leuke heli. Ook niet perfect, maar anders.
 
Back
Top