Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In grote lijnen ben ik het helemaal met je eens.
Terugkijkend op de afgelopen wedstreid denk ik dat een ieder zich wel kan vinden in de gegeven punten, slechte figuren werden minder beoordeeld, Bij de goede waren de punten er ook.
Nadeel is wat je zelf al noemt, dat er eigenlijk maar tussen 3 punten wordt gegeven (in de A) bij de betere piloten, (7,8,9)
Uitzonderlijk zijn er dit maal (ook terecht) 10-en gegeven.
Dit maakt het heel moeilijk om een onderling onderscheid te creeren.
Een mooi voorbeeld was de IITOP van parijs vorig jaar, daar gaf de jury alleen maar 6,7 en 8.
De fransen kregen allemaal naar boven afgerond een puntje meer, de overige werden aan de negatieve kant beoordeeld. Het resultaat was dat er tussen de beste en de mindere vliegers haast geen verschil meer was, en dat de hoger gewaardeerden niet in te halen zijn...
Omschakeling naar extra cijfer (een halve of naar 100 punten werken, kan net het verschil maken van deze was net iets beter dan die ande vlieger, wat dan ook iets beter gewaardeerd kan worden, zonder grote stappen te maken.
Wat een ieder vergeet is dat er nl ook nog een K factor meespeeld,
Indien er een 7 of een 8 gegeven word maal K=7....... Maakt het gat groter dan de werkelijke waardering.
Indien er een 7 of 7,3 of afgerond een 7,5 wordt gebruikt kan je een eerlijker beeld krijgen.
Ronald
Dat zou het erg complex maken. Wat Henri ook zegt, het ene figuur vergt meer vaardigheden dan het andere. Dat moet wel op een goede manier beloond worden. Om niet moeilijk te doen met cijfers van 0 tot 20 voor de start en landing en van 0 tot 100 voor de moeilijkste figuren is de K-factoren wel handig.ik ben benieuwd hoe de scores zouden zijn als GEEN k-factor zou worden gerekend;
lijkt me eerlijker!
Je moet ook voor goud gaan, niet voor chroom.Ben er al achter wat het is, ik gebruik Google Chrome als browser...
Dat zou het erg complex maken. Wat Henri ook zegt, het ene figuur vergt meer vaardigheden dan het andere. Dat moet wel op een goede manier beloond worden. Om niet moeilijk te doen met cijfers van 0 tot 20 voor de start en landing en van 0 tot 100 voor de moeilijkste figuren is de K-factoren wel handig.
Lijkt mij niet. Natuurlijk kan het zo zijn de het ene jurylid een figuur anders beoordeeld dan een ander jurylid. Als ze allemaal hetzelfde zouden geven dan kunnen we het af met één jurylid. De beoordeling is een menselijke aangelegenheid en dus kun je verschillen in beoordeling krijgen.Ik lees dat een jury punten smokkeld tussen figuren, die dan wel verschillende k factoren hebben, dus de uitslag behoorlijk beinvloeden.