NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor en lees alleen maar hoe leuk en uitdagend die chicane is, zelfs door rijders die ook nitro rijden die aangeven dat het geen probleem is. Ik heb gezien dat een 1/8 er goed doorheen gaat. Dat wil ik straks in de nitro klasse niet missen natuurlijk. Aangezien er nitro rijders bij zitten die aangeven dat het geen probleem is zie ik de stemming ten volste vertrouwen toegemoet. :D

Sterker nog, er waren 0 stemgerechtigde Pro-10 rijders bij de nomac vergadering dus is het vrij logisch dat de stock sectie de layout bepaald heeft. Misschien minder leuk voor de Pro-10 maar daar hebben wij natuurlijk niet zo 123 aan gedacht. De praktijk zal daarom uitwijzen hoe het gaat met de chicane.

Aan de andere kant hebben wij wel rekening gehouden met jullie punt over het verlagen van het minimale gewicht in de Pro-10. Na goede uitleg van een aanwezige pro-10 rijder heeft de stock divisie op dit punt ingestemd. anders had dit punt helaas nog onbehandeld gelegen :)

ja, leg dat de NS even uit als het totale spoor plat ligt anders was ik er geweest. De praktijk zal uitwijzen hoe het gaat? Volgens mij ging het toch prima, tenminste dat is wat ik elke keer te horen kreeg?

PS:
Je hebt helemaal gelijk hoor. Het was de lamme en de blinde met de pro10 opkomst. Ik heb geen probleem met de chicane. :)

Laatst bewerkt:
zie ik de stemming ten volste vertrouwen toegemoet. :D

ik ook. :p

Maar ik denk wel dat we met de MACH even naar de precieze uitvoering van de chicane moeten kijken. Harde balken moeten we niet hebben, want een foamband vindt dit niet leuk, en ook een Pro10 achteras aan de rechterkant niet.
Nu is de Pro10 redelijk vertegenwoordigd op de ZAC wedstrijden van de MACH, dus lijkt het me goed dat we hier als club meer in detail naar gaan kijken.

Voor 2013:

Wat betreft de nog 2 NK's waarvan de locatie nog niet bekend is. Deze zijn nog steeds niet bekend. De regel is 6 NK's te rijden. 4 ervan zijn al vastgelegd. Er zijn nog 3 banen (HFCC, MRM Lelystad, Rc Hotwheels) voor 2 NK's. Dit wordt nog bepaald en z.s.m. definitief.
Wat betreft de lay-out op de MACH is gestemd voor de WK layout.

Aanvangstijd is weer standaard 10.00 uur.
Minimale tijd tussen heats wordt teruggebracht van 75min. naar 60min.

Sectiebestuur wordt eindverantwoordelijk voor de te gebruiken FDR in de Stock klasse (was voorheen de organiserende club).

Elk NK blijft 3 finales hebben. Voor het dagresultaat worden de punten van de 2 best verreden finales per rijder bij elkaar opgeteld. Bij gelijke stand wordt gekeken naar de snelste finaletijd in de snelst verreden finale, dit is vervolgens bepalend voor de daguitslag. Voor het NK seizoen worden 6x3 = 18 finales verreden. 13 ervan gaan meetellen voor de eindstand (ipv nu 9).

Sectiebestuur:
- Rob Janssen
- Martijn v.d. Heijden
- Joost Kuiper

Pro10:
- 1150 gr ipv 1200 gr.

Tw Stock:
Zelfde als voorheen, oftewel:

- SP Cirtix regelaar
- SP 13.5 v3 motor
- Sorex XG-32RY (Schumacher)banden

Een kleine zijsprong....

Kan iemand mij even informeren welke FDR's er zoals gebruikt worden met de 13.5 en eventueel 10.5 en 17.5 stock klasses.

Als ik de NOMAC heb gevolgd is dat veelal 3.5, 4 en 4.5

Een kleine zijsprong....

Kan iemand mij even informeren welke FDR's er zoals gebruikt worden met de 13.5 en eventueel 10.5 en 17.5 stock klasses.

Als ik de NOMAC heb gevolgd is dat veelal 3.5, 4 en 4.5

Met een 10.5Turns LRP/Speedpassion en 0 graden timing was het destijds 4,5-5 gear ratio
op Groningen..

Nee, een ander vervelend project ;) Later meer daarover want alle onderdelen zijn binnen en kan ik aan de slag....

Wel heb ik die Corally 5T brushless van de loterij maar moet ik nog even op zoek naar een passende regelaar en een Lipo saddle pack en kan ik dan komende zomer wat lol trappen.

roelof, mijn ervaring is dat de saddlepacks wat beperkt zijn in mAh. Afhankelijk waar je de motor in stopt zal de rijtijd beperkt kunnen zijn. Als er plaats is zou je ook kunnen kijken naar een 2 x 1/12 lipo's in serie of 2 x shorties in paralel. De 1/12 lipo's hebben nu 6400mAh en met de shorties in paralel zit je op 8800mAh.

De prijzen van 1/12 lipo's en shorties zijn laag als je de "B" merken pakt. Succes met je project en maak wat foto's etc. :)

Die ruimte heb ik wel in mijn Kyosho TF4-R en ik heb inderdaad aan 1:12 pakketten zitten denken. Ik kan ook een stick plaatsen, die conversie heb ik maar ik weet niet of dat de gewichtverdeling ten goede komt.

En dat andere project ga je vast nog wel live in werking zien ;)

Maar ontopic maar weer? Op naar seizoen 2013!

Nee, een ander vervelend project ;) Later meer daarover want alle onderdelen zijn binnen en kan ik aan de slag....

Wel heb ik die Corally 5T brushless van de loterij maar moet ik nog even op zoek naar een passende regelaar en een Lipo saddle pack en kan ik dan komende zomer wat lol trappen.

Ik heb nog wel een paar saddlepacks voor je, "voor weinig"
Heb ze ongeveer 10x gebruikt misschien in de 966e, 5100mAh zijn ze.

….Het ging mij niet zozeer om de DTC, maar meer om het feit dat rijders, ongeacht welke wedstrijd, kiezen voor de 'makkelijke' lay-out. De 'technische rijders' die het uitdagend vinden om op een technische lay-out te rijden zijn vaak in de minderheid…..
Ik ontken niet dat je hier een punt heb, toch wil ik een kanttekening zetten wbt de lay-out van de chicane…

Aangezien veel rijders tijdens de warming-up, er problemen mee hadden om de chicane foutloos te nemen en veelvuldig het natte gras opzochten, ben ik daar gaan baaninzetten om te zien wat het probleem was…Of de lay-out anders was met de DTC dan normaal, is mij niet bekend, wel viel mij op dat de aanrij snij-hoek een “onnatuurlijk flow” creëerden (te krap/scherp)…Naar mijn mening kwam dit doordat “de spike” te diep in de uitsparing/extra asfalt gelegen was. Zover ik kon zien was het mogelijk om de spike verder naar de buitkant van de baan verschuiven, dat heb ik ook voorgesteld, helaas waren hier al geen oren meer naar gezien hun slechte ervaring tijdens de warming-up. Persoonlijk vond ik het heel jammer dat men niet eens de moeite meer nam om naar een “werkende oplossing” te streven, ik ben ervan overtuigd dat het een grote verbetering zou zijn, en dat ook de rijders die niet op de mm kunnen sturen, hier heelhuids dan door kunnen komen.

Ik heb daar ook echt veel technische rijders veelvuldig uit het gras moeten vissen, die stonden daar niet voor niets in. Ik denk dat de chicane echt wel een goede aanvulling is op het circuit na die snelle doordraaier, een beetje uitdaging kan geen kwaad, toch zou ik de technische uitvoering nog maar eens onder de loep leggen, daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik zou zeggen probeer mijn aanwijzing uit, en toets hoever je de spike naar buiten moet verschuiven, om een wat meer natuurlijkere flow te creëren, het heeft nu meer iets weg van een “stop, kort go tot de punt van de spike, stop and go het rechte stuk op”, daar ben ik geen voorstander van, aangezien ik ook “geen technische rijder” ben…1 keer stop and go vindt ik genoeg…!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back