NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ontken niet dat je hier een punt heb, toch wil ik een kanttekening zetten wbt de lay-out van de chicane…
enz
Ik denk dat de chicane echt wel een goede aanvulling is op het circuit na die snelle doordraaier, een beetje uitdaging kan geen kwaad, toch zou ik de technische uitvoering nog maar eens onder de loep leggen, daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik zou zeggen probeer mijn aanwijzing uit, en toets hoever je de spike naar buiten moet verschuiven, om een wat meer natuurlijkere flow te creëren, het heeft nu meer iets weg van een “stop, kort go tot de punt van de spike, stop and go het rechte stuk op”, daar ben ik geen voorstander van, aangezien ik ook “geen technische rijder” ben…1 keer stop and go vindt ik genoeg…!!!!

Heb je je wel eens bedacht dat dat Stop & Go bij die chicane "toevallig" de bedoeling was ???
 
Heb je je wel eens bedacht dat de Stop & Go bij die chicane "toevallig" de bedoeling was ???

Het is niet “de bedoeling” die tot succes lijdt, maar de mate in hoe rijders “het positief ervaren”…:teacher:

Bij iedere wedstrijd waar ik aan deelneem is het “de bedoeling” dat ik op het podium terecht kom, helaas sluit ik het niet altijd positief af…:rolleyes:

Wanneer een chicane voor de echt goede technische rijders een Stop & Go is, en voor de rest van de rijders op een Crash & Go begint te lijken, dan zal de populariteit score niet echt hoog eindigen, zoals is gebeurd bij de wedstrijd van de DTC, met een merendeel van rijders die hier nog nooit, of slechts 1 enkele keer gereden hebben…

Enne wbt…”toevallig de bedoeling”…zoals ik hierboven en in een vorig bericht al beschreven heb;…. ik ben daar gaan baaninzetten om mij ervan te overtuigen wat nu precies,…of in jouw woorden…. “toevallig de bedoeling” was van deze chicane, en gezien mijn aanbeveling, ben ik er nog steeds niet van overtuigd….
 
Die chicane is daar neergelegd voor de WK om een bepaald doel te bereiken en dat is uitstekend gelukt.
Maar Per, jij mag ervan vinden wat je wilt. Vrijheid van meningsuiting ;-)
 
Denk dat jullie beide valide punten hebben
Afhankelijk van niveau en wens van de rijders

Lijkt mij ook. Iedere rijder moet het doen met het circuit wat er ligt maar als de "flow" van een circuit daarmee compleet verstoort wordt is het ook niet echt leuk.
 
Lijkt mij ook. Iedere rijder moet het doen met het circuit wat er ligt maar als de "flow" van een circuit daarmee compleet verstoort wordt is het ook niet echt leuk.

Daarom is het toch juist een hele goede set van de MACH en het sectiebestuur om de keuze voor de layout van het nk bij de rijders neer te leggen? Ik zeg goed gedaan, jammer alleen er dan nog steeds gemekkerd wordt...
 
Daarom is het toch juist een hele goede set van de MACH en het sectiebestuur om de keuze voor de layout van het nk bij de rijders neer te leggen? Ik zeg goed gedaan, jammer alleen er dan nog steeds gemekkerd wordt...

De hele discussie nu is ook grotendeels door mensen die niet op de vergadering waren en in sommige gevallen geen eens NK's rijden ;) ! De NK rijders hebben op de vergadering gestemd en met een grote meerderheid gekozen om de WK lay-out te gebruiken op het NK.
 
Het gaat niet om de chicane ja of nee. Het gaat om de uitvoering van de chicane.

Voor sommige is het een gemekker en gezeik. Voor andere is het positieve kritiek om de chicane wat gebruiksvriendelijker te maken.

Heeft verder niets met het NK te maken want de DTC adverteerde ook dat ze met het WK chicane ging rijden. Wat uiteindelijk tot veel frustratie eindigde wat ik zo lees. Blijkbaar is de kritiek op de huidige layout van de chicane terecht anders hadden ze de chicane niet verwijderd!

Reageer vrolijk verder ;)
 
Snap eerlijk gezegt niet dat er over gestemd.
Men is hier erg verwend met super mooie layouts in nederland vloeiende lijnen en dergelijke nu komt er een verandering in 1 van de oudste banen van nederland een extra
chicane dus moeten we nagaan denken hoe we moeten rijden en ieder is van slag.
Wees blij met verandering uitdaging en pas je aan.

Hoevaak wij op Lelystad geen commentaar hebben gehad op de rijrichting en op de dotjes die nu vervangen zijn door betonnen curbes, is ook niet goed want ze zouden te hoog zijn.
Al dit commentaar komt dan van mensen die nog nooit zijn wezen rijden, erg jammer dit soort
gemekker.
Dit soort commentaar maakt het voor de clubs niet leuk om iets organiseren.
Wees blij dat je kan rijden op de banen in nederland die stuk voor stuk hun eigen karakter hebben en ik ben van mening dat Nederland een prachtige afwisselende banen heeft.

Dus hou op met gezeur over dit soort dingen en ga rijden en pas je aan de baan en Clubs pas de baan niet aan de rijders.

Zo ik moest dit even kwijt.

groet Jan
 
Wat een slap gezeik zeg.. Gewoon beter sturen en dan vol gas door die bocht.
Wat zijn er toch een hoop lui die alleen maar kunnen klagen.
 
Het is ook niet eens erg, mijn oma doet het ook altijd.
Die maakt zich ergens druk om, vaak iets wat iets dat in de toekomst moet gaan gebeuren, ze maakt zich dan helemaal zenuwachtig en gaat geloven dat het vreselijk is. Naarmate ze dit vaker herhaald, wordt ze steeds meer overtuigd van de ellende, veelal zegt ze dan alles af en geeft ze op.

Tot zover de psychische analyse van oma, zelf vergelijk ik het weleens met de rc racers. Klagen, klagen, klagen en als je dan 1 keer niet wint van de aller snelste, dan opgeven of de schuld doorschuiven met stemmingmakerij.
 
Lachen met jullie…mensen die een kritische toon zetten zijn: zeikerds, hebben altijd wat te mekkeren, of te zeuren, kunnen niet sturen, zijn klagers, enz, enz…en die worden er dan ook nog eens beticht van stemmingmakerij…???

Ik heb voor die mensen even de betekenis “stemmingmakerij” opgezocht…!!!

>> Het opwekken van een negatieve stemming, jegens iets of iemand…
>> Het opnemen van een negatieve gezindheid tegenover iemand of iets…
>> Het opjutten van een groepering met een bepaald doel…

...Interessant…vindt je ook niet…!!!


“wat een slap gezeik zeg…gewoon beter sturen en dan vol gas door die bocht"

Hmmm, en dan nog een slecht advies geven ook, de baaninzetter gaat het nog druk krijgen met jou…;)


Gelukkig ging men bij de DTC, in samenwerking met de wedstrijdleiding, iets volwassener om met de bedenkingen van de rijders…even snel een stemming…de bocht werd verwijderd…iedereen blij…alles in goede harmonie…ik snap echt niet waar hier al de commotie over is…!!!


Bij de DTC gaat men van een heel ander principe uit;…”iedereen is welkom”…met wat voor level aan stuurmanskunst dan ook (en dat is dan ook aanwezig)…aangezien wij de keuze hadden…heeft het merendeel van de rijders ervoor gekozen, dat ook… “bijna iedereen” …op gemoedelijke manier, het circuit moest af kunnen leggen (deels uit collegialiteit en andere misschien weer uit zelfbehoud, daarnaast heb ik hier mijn persoonlijke visie en advies gegeven)… Hoe dan ook, een enkeling was (misschien) teleurgesteld, maar niemand heeft termen in zijn mond gehad/of genomen welke ook maar leken, op de termen die hier gebruikt worden toz van iemand, met een andere mening….pffff...wat is jullie probleem…???

PS. Voor de geintresseerde, ik was voorstander, maar heb mijzelf van stemming onthouden ivm, dat ik van mening ben, dat mijn stem niet mag leiden tot schade aan het materiaal van een ander, en het mag ook niet leiden tot het wegnemen van een ander zijn plezier in het racen bij de DTC..termen die mij hiervoor toegeschreven worden..daar distantieer ik mij van..!!


Dat bij een WK of een NK de lat hoger of anders gelegen wordt, daar zullen jullie weer volwassen mee om moeten gaan…dat is jullie probleem...zelfs nogmaals na de uitleg van “Alex F”…zijn er mensen die kennelijk het niet begrijpen, of andere motieven hebben om een ander te bekritiseren…over stemmingmakerij gesproken….!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top