NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren nk rijders. Ik ben een body aan het knippen voor mijn toerwagen. Nu zie ik inhet regelement dat bodies niet hoger mogen worden geknipt dan de laagste kniplijn. Beetje vage zin maar ik begrijp er uit dat je de kniplijn van de body fabrikant moet volgen.

Echter op foto's van de nk's en ook bij clubraces opmde mach zie ik dat bodies veel lager gemonteerd worden en vooral aan de voorzijde er veel meer wordt weggeknipt van splitters dan dat de kniplijn zou aangeven. Het lijkt alsof dan alleen nog naar de min hoogte van de auto gekeken wordt.

Wat is nu correct? Het maakt bij 1/10 brandstof nl. nogal wat uit hoe je de body monteert.

Nb. Dit is geen aanval op regelementen, gewoon een vraag :D

Heren nk rijders. Ik ben een body aan het knippen voor mijn toerwagen. Nu zie ik inhet regelement dat bodies niet hoger mogen worden geknipt dan de laagste kniplijn. Beetje vage zin maar ik begrijp er uit dat je de kniplijn van de body fabrikant moet volgen.

Wat is nu correct? Het maakt bij 1/10 brandstof nl. nogal wat uit hoe je de body monteert.

Nb. Dit is geen aanval op regelementen, gewoon een vraag :D

er komt vast nog wat aanvulling van de andere rijders.
Maar "hoger" zal refereren aan de hoogte van de body. De laagste kniplijn zal de bovenste lijn dus zijn. De lijn waarmee de body het laagst wordt.
De onderste lijn is de lijn waar BRCA bij staat (engelse regels)
Daarnaast wordt in de praktijk eigenlijk alleen gekeken naar de totale hoogte van de auto inclusief kap, dus of je de kap hoger of lager uitknipt maakt eigenlijk niks uit voor de keuring. Er zijn inderdaad genoeg rijders die maar 1-2 mm van de frontlip laten staan.

Maar ik ben benieuwd hoe dit volgens anderen is..

er komt vast nog wat aanvulling van de andere rijders.
Maar "hoger" zal refereren aan de hoogte van de body. De laagste kniplijn zal de bovenste lijn dus zijn. De lijn waarmee de body het laagst wordt.
De onderste lijn is de lijn waar BRCA bij staat (engelse regels)
Daarnaast wordt in de praktijk eigenlijk alleen gekeken naar de totale hoogte van de auto inclusief kap, dus of je de kap hoger of lager uitknipt maakt eigenlijk niks uit voor de keuring. Er zijn inderdaad genoeg rijders die maar 1-2 mm van de frontlip laten staan.

Maar ik ben benieuwd hoe dit volgens anderen is..

Dat was ook een beetje de indruk die ik had. Wellicht voor komend jaar het regelement vereenvoudigen, en de 'knipregel' weghalen. De min hoogteregel voorkomt al te veel gekkigheid, en dan is er weer een regel minder die niet of heel lastig te checken is.

Dank.

Dat was ook een beetje de indruk die ik had. Wellicht voor komend jaar het regelement vereenvoudigen, en de 'knipregel' weghalen. De min hoogteregel voorkomt al te veel gekkigheid, en dan is er weer een regel minder die niet of heel lastig te checken is.

Dank.

De knipregel is voornamelijk bedoeld om te voorkomen dat de complete achterkant wordt opengeknipt. De knipregel weghalen resulteert gegarandeerd in TC bodies zonder achterkant.

De voorstellen voor 2014 kunnen ondertussen ingediend worden via de Nomac site.

*Tip voor de TW Modified rijders: deze klasse is ondertussen al een poosje niet meer als officiele NK klasse verreden, en daarmee is het reglement dus ook 'verouderd'. Als er animo is om deze klasse komend jaar te gaan rijden (wat ik wel hoop) is het misschien verstandig ook daar eens doorheen te snuffelen...

ik denk voor wat betreft het tw modified verhaal het regelement wat bij de ETS word gebruikt dat is voor de meeste wel bekend neem ik aan.

ik denk voor wat betreft het tw modified verhaal het regelement wat bij de ETS word gebruikt dat is voor de meeste wel bekend neem ik aan.

Volgens mij houdt de Nomac ook bij andere klassen meer de EFRA aan, dus dan zouden jullie beter naar de regels van de EFRA kunnen kijken en een beetje aan de wensen aanpassen :cool:

Tis maar een idee (van iemand die geen modified rijd) ;)

Succes

Gaat er nog een voorstel komen voor een nieuw motorregelement? Aangezien speed passion cirtix en 13.5 v3 motoren langzaam steeds lastiger te krijgen worden.

Om nog te zwijgen over verkrijgbaarheid van de noodzakelijke onderdelen uit oude series?

Niet om te zeuren maar ik overweeg serieus komend jaar mee te doen, en dan kan ik op zoek naar de noodzakelijke spullen....

Gaat er nog een voorstel komen voor een nieuw motorregelement? Aangezien speed passion cirtix en 13.5 v3 motoren langzaam steeds lastiger te krijgen worden.

Om nog te zwijgen over verkrijgbaarheid van de noodzakelijke onderdelen uit oude series?

Niet om te zeuren maar ik overweeg serieus komend jaar mee te doen, en dan kan ik op zoek naar de noodzakelijke spullen....

Iedereen is vrij voorstellen in te dienen ;) ! Dus als je wensen of voorkeur hebt zie ik je ideeën graag tegemoet komen !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back