NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rob, aangezien je een rijder bent en de kar trekt, wat is jou visie over de motoren voor 2014. Ga je nog een voorstel doen als rijder (of eventueel als sectieleider) om iedereen te inspireren? Hoe zie jij het.
 
Gaat er nog een voorstel komen voor een nieuw motorregelement? Aangezien speed passion cirtix en 13.5 v3 motoren langzaam steeds lastiger te krijgen worden.

Om nog te zwijgen over verkrijgbaarheid van de noodzakelijke onderdelen uit oude series?

Niet om te zeuren maar ik overweeg serieus komend jaar mee te doen, en dan kan ik op zoek naar de noodzakelijke spullen....

Nou das geen probleem hoor heb inmiddels al het Nieuwe ETS spul al op de plank liggen.
dus nu maar afwachten wat de NOMAC gaat doen.
 
Rob, aangezien je een rijder bent en de kar trekt, wat is jou visie over de motoren voor 2014. Ga je nog een voorstel doen als rijder (of eventueel als sectieleider) om iedereen te inspireren? Hoe zie jij het.

Mijn voorkeur gaat uit naar de ets volgen wat betreft de motoren, regelaar en banden. Die voorstellen wil ik ook z.s.m. indienen. Is er nog even niet van gekomen alleen. Eigen huisje inrichten etc heeft momenteel even de hoogste prioriteit ;) !
 
Zal er dit weekend eens mn hoofd over breken en een voorstel / voorstellen indienen als rijder zijnde ;-)

Martijn
 
Als niet licentiehouder kan je je voorstel via een licentiehouder indienen of zoals het voor alle niet-licentiehouders geldt: via de club.
 
Mijn voorkeur gaat uit naar de ets volgen wat betreft de motoren, regelaar en banden.
Lijkt mij opzich ook een prima voorstel, alleen denk ik dat het wel verstandig is om een motor te kiezen waarvan timing niet aan te passen is. De motor die gebruikt wordt tijdens de ETS (met vaste timing endbell) wordt niet verkocht. De Muchmore FLETA ZX 13.5 Type-W is gelijk aan de ETS motor, maar heeft dan wel een endbell waarmee met timing gerommelt kan worden.
 
Lijkt mij opzich ook een prima voorstel, alleen denk ik dat het wel verstandig is om een motor te kiezen waarvan timing niet aan te passen is. De motor die gebruikt wordt tijdens de ETS (met vaste timing endbell) wordt niet verkocht. De Muchmore FLETA ZX 13.5 Type-W is gelijk aan de ETS motor, maar heeft dan wel een endbell waarmee met timing gerommelt kan worden.

Hmm thanks voor 't melden ! Zal er inderdaad eens naar kijken hoe of wat daarin handig is ja ! Zo min mogelijk mogelijkheden en geklooi zou fijn zijn natuurlijk !
 
De Nomac, zou voor 2000 euro even 40 motortjes moeten kopen en deze borgen met staaldraadjes door gaatjes in de schroefkopjes, hierna de 40 genummerde motoren in een doosje doen met 40 vakjes.
Bij de wedstrijd krijgt iedere rijder een willekeurige motor en plaatst deze in de auto dmv. een stekkerverbinding ala Hobbywing. Na zijn laatste finale heeft de rijder 10 minuten om de schoongemaakte motor terug te geven, anders diskwalificatie.

Er mag gereden worden met elke blinky regelaar.

Het sectiehoofd ec kan dan na elke wedstrijd in de lagers een druppeltje olie kunnen doen en de boel weer opbergen.

Het wedstrijdgeld gaat dan met 5 euro per wedstrijd omhoog om de motor eenmalig een dagje te leasen, de motoren kunnen dan makkelijk 2 jaar mee, het zijn immers maar 12 wedstrijden in 2 jaar.

Volgens mij een makkelijk haalbaar voorstel dat een hoop ellende uitsluit.

(accu`s worden belangrijker, maar bij verre na niet zo`n groot verschil als het hebben van de juiste motor combo.
Verschillen zullen er zeker zijn, maar bij verre na niet zo groot als op de bekende ETS wedstrijd aangezien hier 6 types motoren door elkaar gebruikt werden.
Als er een motor stuk gaat, dan is dit gewoon op kosten van de nomac, kans is heel klein.
Het sluit niet aan op de ETS, who cares, die 5 rijders die naar de ets gaan kopen wel een nieuwe motor voor acht tientjes, dat zijn de kosten niet)
 
De motor zal nooit bij de ETS aansluiten gezien de ETS motor niet op de markt zal verschijnen en het hoogstwaarschijnlijk ook voor andere organisaties onmogelijk is om dezelfde motor te krijgen. Vanuit dat oogpunt kan je zelf op zoek gaan naar een 13.5T of misschien wel een 10.5T geklonken motor.

Ik geloof dat de spec regelaar die niet geopend kan worden wel op de markt is. Hoewel dat "niet kunnen openen" de cheater niet weerhoudt om het wel te proberen is het ook niet nodig. De uitgebreide specs zal weinig behoefte geven aan betere FET's daar waar de Citrix regelaar met een armzalige 35A FET bordje wel degelijk profeit van had.

Mijn persoonlijke mening is om blinky niet te doen. Veel fabrikanten adverteren met blinky met boost mode waarbij er toch weer verschillen in regelaars ontstaan en laat ik het nog maar niet hebben over gehackte electronica en firmwares. Bij 1 vaste stockregelaar is de controle op de stock firmware via een programmer box veel makkelijker.
 
Ik geloof dat de spec regelaar die niet geopend kan worden wel op de markt is. Hoewel dat "niet kunnen openen" de cheater niet weerhoudt om het wel te proberen is het ook niet nodig. De uitgebreide specs zal weinig behoefte geven aan betere FET's daar waar de Citrix regelaar met een armzalige 35A FET bordje wel degelijk profeit van had.

Mijn persoonlijke mening is om blinky niet te doen. Veel fabrikanten adverteren met blinky met boost mode waarbij er toch weer verschillen in regelaars ontstaan en laat ik het nog maar niet hebben over gehackte electronica en firmwares. Bij 1 vaste stockregelaar is de controle op de stock firmware via een programmer box veel makkelijker.

Reden te meer om de Citrix nog effe te behouden, over een jaartje ofzo gooien ze deze toch uit het gamma, dan is het vroeg zat om jezelf weer opnieuw te laten bedonderen, met de Utopie dat de nieuwe ESC “wel cheatproof” is…!!! Lekker die 70euries in je zak houden, daarnaast volgen veel clubs de NK regels, die dan ook niet die Utopie behoeven na te volgen, deze groep van rijders hebben daar helemaal geen boodschap aan, om op kosten gejaagd te worden, door een klein aantal gefrustreerde NK rijders!!!

Motor zou misschien beter aangepast kunnen worden aan de hand van de circuits waar momenteel op gereden wordt, aangezien dit nu veelal uit brandstofcircuits bestaat, en niet meer de wat uitdagendere, kleinere, en daardoor “technische circuits” zoals bv de HFCC. De kleinere circuits kunnen altijd nog doormiddel van de verplichte overbrengingverhouding aangepast worden!!! Je mag tenslotte toch niet met je clubmotor in een NK rijden, dus clubs hebben ook niet de verplichting om het NK reglement daarop te volgen, motor uitwisselen met de ETS is ook niet mogelijk, dus waarom als verliefde hondjes volgen???
 
Je mag tenslotte toch niet met je clubmotor in een NK rijden, dus clubs hebben ook niet de verplichting om het NK reglement daarop te volgen, motor uitwisselen met de ETS is ook niet mogelijk, dus waarom als verliefde hondjes volgen???

Ik heb gewoon de afgelopen jaren met mijn clubmotor in het NK mogen starten, en volgens mij was ik geen uitzondering.
 
Ik heb gewoon de afgelopen jaren met mijn clubmotor in het NK mogen starten, en volgens mij was ik geen uitzondering.

Nu misschien nog wel, maar of dit in de toekomst blijft (en daar gaat het nu over) ? Sommige hebben daar toch iets andere opvattingen over (zie oa een bovenstaande post, sommige andere willen bv weer een motor-pool, enz), dan is het gevolg wel, dat dit dus niet meer mogelijk is! Hierop vooruitlopend, dan zijn er ineens meer mogelijkheden mbt het veranderen van de de motor, indien gewenst!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top