Alvast excuses voor het lange antwoord maar ik moet even reageren
Het is maar een voorstel, toch?
De Pro10 is afgelopen jaar geen NK klasse geweest, dus kunnen er eigenlijk wel voorstellen gedaan worden? :wink:
Klopt het is een gastklasse geweest maar dat was de modified tc klasse ook en daar zie ik ook voorstellen staan alsmede voorstellen voor een nieuwe klasse. Dus we gaan het zien hoe het loopt. Wat voor de één geld, geld ook voor de ander.
Lola's passen niet zomaar op andere auto's, maar wel op een pro10.
Onzin, ik kan je zo wat lola’s laten zien die op een 1/10 4wd electro en nitro passen, is geen enkel probleem want die zijn speciaal voor 1/10 4wd gemaakt en dat weet jij ook wel.
Hier is er een voor de 1/10 speciaal gemaakt voor 4wd nitro en past ook op een 4wd electro.
Maar Alex, ff wat overdenkingen van mij.
Ik heb de hele winter nog geen Pro10, of WGT wat dat betreft op de indoorbanen zien rijden, het lijkt wel of de Pro10 klasse vooral leeft op het internet, en een handjevol Duitsers, die met wat voor een bodies rijden?
Ik ga geen 1/10 235mm pancar op een kleine binnenbaan rijden, een 200mm 1/10 pancar of 1/12 pancar is daar meer voor geschikt.
Ik kan voor andere niet spreken, ik had graag gereden maar het breekpunt is dat ik op een woensdagavond absoluut geen ca. 50 minuten heen en 50 minuten terug ga rijden voor een wedstrijdje om dan omstreeks 01:00 in bed te liggen en donderdag brak op mijn werk te zitten. Dat doe ik bij het buitenseizoen niet en ook niet bij het binnenseizoen. Daar is deze hobby voor mij echt niet belangrijk genoeg voor. Om dan in het weekend een keertje te trainen heeft ook geen zin. Er zijn genoeg andere mogelijkheden en hobbies. Dat iemand wel of niet door de week wedstrijden gaat rijden is aan ieder om zelf te beslissen lijkt me.
Ik ben niet de enigste die er zo over denkt.
De klasse wordt zo gesloten gehouden door een handjevol rijders, dat eventuele groei wordt tegengehouden.
Ik vind het leuk te lezen dat je begaan bent met de klasse maar voor de goede orde, ik ben niet de enigste die er zo over denkt, er is elk jaar gesproken met de rijders en de overgrote deel wil geen lola’s.
Hoezo houd het de klasse tegen, de kappen zijn gewoon te koop bij de winkels en webshops!
Je verwacht groei als je lola's toelaat? Want daar heb ik het over. Ik zie alleen maar klassen waar realistische bodies gepromoot worden omdat die veel gaver eruit zien dan een schoenendoos lola. In het promoten van realistisch uitziende kappen zit de groeipotentie in. De groeipotentie zit niet in het rijden met lola’s. Als dat zo is waar zijn de lola’s in andere klassen? Oh ja Die zijn er niet behalve de 1/8 .
Ik zie op jou en andere facebook pagina’s en forums ook foto's en filmpjes voorbij komen van je electro 1/8 met “realistische” 1/8 gt kap waar je een keer mee gereden hebt en zelfs aangeeft hoe gaaf het eruit ziet. Gaaf heh zo'n realistische kap!?
Er werd een 1/8 GT (buggy onroad) klasse gepromoot omdat je dan met realistische kappen rijd wat wel erg gaaf is, tenminste dat heb je zelf geschreven? Jij reed er ook mee en posten foto’s op facebook en andere websites hoe gaaf die realistische klasse wel niet was.
Ik denk ook dat een realistische kap positieve uitwerking heeft op iedere klasse. Daar hoef ik alleen maar naar andere klassen voor te kijken om dat bevestigd te zien. Maar nee bij de 1/10 pancar klasse moet het opeens anders? Dat mag je mij even uitleggen want dat snap ik niet

.
Als ik in de 1/10 nitro of electro 4wd klasse een voorstel indien voor een lola wat denk je dat er gebeurd? Denk je dat de rijders aangeven dat ze het gaaf vinden of wordt mijn voorstel met hoongeluiden weggestemd? Ik weet het antwoord al want ik heb dat al een keer gepolst in het 1/10 nitro draadje weet je nog?
een handjevol Duitsers, die met wat voor een bodies rijden?
Dat de pro10 klasse in Duitsland met lola’s rijd is hetzelfde als waarom de 1/8 onroad met lola’s rijden. Het is doorontwikkeld voor performance en als het er eenmaal door is is er geen weg terug.
Handjevol? de clubs zijn ontzettend blij als de rc lemans langskomen met 20-30 man en dit voor 7 races door duitsland, nederland en belgie. Ze worden zelfs door clubs opgebeld om te vragen of ze nog langskomen ipv dat ze moeten bellen of er nog plaats is voor ze. Bij de DM vorig jaar 50 man, dit jaar iets meer dan 30 helaas maar we gaan het dit jaar weer zien. We hebben het dan over één klasse die gereden wordt. Het onoffciciele Europese Kampioenschap pro10 in het nieuwe indoor complex in zuid duitsland ben ik zeer benieuwd hoeveel man er op af komt. En ja geef het beestje maar een naampje lol.

Interesseert niemand als we maar kunnen rijden daar gaat het om.
Ik hoor dit jaar op Rucphen met de Duitsers positieve geluiden dat de NOMAC klasse er mooi uitziet en dat de auto’s ook nog eens snel en goed rond gaan. Lijkt me alleen maar positief.
Over het voorstel
Het argument dat de winkels dan de nieuw uitgekomen kappen niet kunnen verkopen is lachwekkend. Die lola’s die erop staan zijn niet nieuw dus dat argument snijd geen hout met de lola kappen die zijn toegevoegd.
Als er in de toekomst kappen worden uitgebracht dan kunnen die worden toegevoegd. Je zou dit ook meerdere keren per jaar kunnen doen maar het is de vraag of dat zomaar op een willekeurig tijdstip gedaan kan worden zoals in het andere voorstel staat. Vandaar dat het eerste voorstel eenmaal per jaar is. Er zal een voorstel voor een kap ingediend moeten worden en over gestemd moeten worden. Het indienen van een voorstel en stemmen wordt eenmaal per jaar gedaan, tenminste ik geloof dat het zo werkt bij de nomac of wordt hier een uitzondering op gemaakt? Als het zo werkt dan vraag ik me af hoe dat dan gedaan moet worden als je meerdere keren in het jaar kappen wilt toevoegen want het stemmen doe je eenmaal per jaar voor het hele seizoen. Bij de motor/kappen/esc lijsten van EFRA en ROAR etc is het niet anders en wordt er zover ik weet ook eenmaal per jaar de lijst aangevuld. Wellicht is er iemand anders die daar meer vanaf weet.
de Pro10 klasse vooral leeft op het internet,
De klasse bestaat alleen op het internet? Waar heb je al die tijd gezeten? De 1/10 pancar klasse rijd al enkele jaren met het NK mee. Ja het is een kleine groep maar er zijn meer klassen die klein zijn. Modified tc bijvoorbeeld die vorig jaar niet eens bij het NK aanwezig was en dit jaar als gastklasse maar 5 wedstrijden heeft meegereden ipv 6. Blijkbaar is het glas bij de 1/10 pancar klasse altijd half leeg en nooit halfvol?
MACH
Ik wil de Mach er eigenlijk niet bij betrekken maar ik wil wel even kwijt dat de 1/10 pancar klasse al 5 jaar op de MACH aanwezig is. Hoeveel klassen zijn er in die periode op de MACH gepromoot die we echt moesten gaan rijden en weer een stille dood zijn gestorven niet lang daarna?
Volgend jaar staat de 10.5t pancar klasse weer op de MACH voor het 6de seizoen en ben ik ook weer van de partij. Naast de stock tc klasse kan geen andere klasse op de MACH dat zeggen over de afgelopen 5 jaar en dat staat als een huis.
Ik heb het nieuwe beleidsplan gelezen van de mach waar algemeen de stock en modified klasse genoemd zijn. Ik ga er maar even vanuit dat de pro10 klasse die al 5 jaar aanwezig is op de mach onder de stock klasse valt

. Waarom de modified nog steeds genoemd wordt mag Joost weten want vorig jaar was er helemaal geen mod en wederom dit jaar was het ook niet veel met 3 wedstrijden en een handvol rijders. Wederom glas halfleeg voor de pancar klasse, je weet wel die klasse die al 5 jaar op de mach aanwezig is?
Voor de goede orde, ik haal andere klassen erbij zodat men het groter plaatje ziet wat er speelt. Alleen als er vergelijkingen gemaakt worden met andere klasse zie je het groter verband en kun je het een en ander relativeren. Ik heb verder geen problemen of negatieve weerklank tegen de overige klassen.
Zo ik ben het weer kwijt lol. De voorstellen worden tijdens de nomac vergadering besproken en dan zien we wel verder

….…8 december tijdens de MACH vergadering even samen een biertje pakken martin want volgens mij wordt het een lange zit