Hehe, mooi spul he?Gisteren bij de autotuningzaak carbonfolie gaan halen voor op de nieuwe radioplaat te plakken.
Ziet er dan meteen weer een stuk gelikter uit

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, mooi spul he?Gisteren bij de autotuningzaak carbonfolie gaan halen voor op de nieuwe radioplaat te plakken.
Ik ben benieuwd hoe snel hij aan een 2e denktHet is zooooooo verslavend....
Zo, na gisterenavond en vandaag flink doorwerken zijn puntjes 1 tem 5 van hierboven gedaan + nog een flinke hoop extra werk (brandstoffilter reinigen, voorpoot aansturing verbeteren, remklep luchtcilinder smeren) zodat de jet eigenlijk ook al meteen zijn groot winteronderhoud heeft gehad.
Daarstraks even proefgedraaid en het zwaartepunt gecontroleerd. Allemaal tot mijn tevredenheid. Ook de servo's even belast getest (roeren met de hand tegengehouden) en er is geen enkele die doorschiet. Wel verbaasde het me hoe weinig kracht nodig is om de aileron servo's te laten stallen (futaba S3150 digi's, 3.7km/cm). De fabrikant raad minstens 6kg servo's aan, dus die futabatjes zijn duidelijk te zwak. Ik meende ooit eens te merken dat de kist wat traag reageerde als ik eens op hoge snelheid (300 km/h) rondsjeesde.
Voorlopig dus kalm vliegen, tot er krachtigere servo's insteken. Maar ik vlieg zowiezo meestal kalm rond
Bij het spoelen van het brandstofsysteem kon ik een 2cm lange luchtbel mooi volgen van de hopper naar de pomp, in de pomp werd ze vermalen en in kleine belletjes ging het naar de filter, waarna er van bellen geen spoor meer was. Pomp volgas laten pompen (4.25V) maar geen bellen uit die filter te krijgen.
Vermits ik de bellen liever niet tijdens een vlucht wou laten tevoorschijn komen heb ik het filter maar opengemaakt en gereinigd. Dan vol laten lopen alvorens het filterelement er terug in te stoppen. Hopelijk nu wel bellenvrij.
Voor het proefdraaien van de motor was het al donker en ik besloot eens in zijn achterkant te kijken terwijl hij draaide. Dat was een mooi beeld en ik heb er snel een foto van gemaakt. Bij daglicht zie je niks, maar nu zag ik bij het starten even een blauwe (gas) vlam uit de uitlaat komen.
Wat denken de turbine experts van deze ? Normaal patroon of is er iets om me zorgen over te maken ? De turbine draaide verder netjes en zoals ik het gewend ben. Temp idle 520°C, Vpomp 0.6. De foto is ook op idle trouwens, 32000 RPM
![]()
Alvast bedankt voor de tips en nu hopen op goed weer morgen en dan kan ik, na een afstandstest, nog eens jetten !