@ Dirk, ja dat is wel vreemd. Ik vind wel dat YGE een betere softstart zou mogen hebben, op mijn ion-x2 moest ik de bladen stevig aantrekken. Wellicht is het allereerste rukje genoeg om 1 tand af te breken ?
@ Danny, je slaat de spijker op zijn kop. V-stabi kan helaas niet merken hoe goed of slecht een regelaar is, hij behandeld hem als een "black-box" zonder te weten of de regelaar het wel 'bij kan houden'. De gebruiker moet dan zelf proberen te oordelen of het wel goed blijft gaan.
V-stabi heeft een beveiliging tegen het los komen van de sensor dus dat zou niet het probleem hoeven te zijn.
Ik moet ook wel zeggen dat de governor van v-stabi een hype lijkt te zijn waar iedereen achteraan holt. Zelfs degenen die in het verleden meenden dat een goede governor, waar ik zelf altijd 'fan' van ben geweest, niet nodig zou zijn, hollen achter de hype aan. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Ik denk zelf dat het best goed kan werken maar je moet wel een beetje geluk hebben met je totale systeem , dus combi van heli, regelaar, sensor etc.
Ik heb het hele gebeuren een beetje afgewacht maar denk dat ik nu toch een 'gewone' governor ga kiezen, dat is voor mij vermoedelijk goed genoeg, zeker als het op het niveau van YGE zit.
Ik hoop dat v-stabi met kontronik verder in zee gaat en een totaal systeem bouwt, die dus feedback geeft over de toestand van de regelaar, dan zal de regelaar niet snel overbelast worden.
Bas