Nog een Compass Atom 7HV!

Dat is de elevator precompensation. Zit onder het expert tab van de rotor.
Heeft ermee te maken dat de staart extra luchtweerstand geeft en hiervoor is er wat stuursignaal ingebakken. Het zou evt ook met het anti-dolfijnen verhaal te maken kunnen hebben maar daar ben ik niet zeker van.
Maar het gedrag is in ieder geval normaal dat er bij pitch een kleine hoeveelheid elevator ingemixt word.

elevator precompensation is om dolfijnen tegen te gaan, heb ik ooit last van gehad op een logo400, tijdens vooruite/ahcteruit vliegen en dan plotseling pitch up geven

Bas

ja ik zie de post van mr.mel .
Ik had destijd contact via het v-stabi forum en dat werd mij aangeraden, ik zal het nog eens nakijken.
Maar Rogier kan het natuurlijk zo controleren

Bas

Thanks,ik ga er vanavond eens even voor zitten.
Volgende week met Eric mijn maiden.
Gister even laten draaien en het lijkt wel een tornado die powerdekker...heb er zin in!

Gisteren even de eerste hover gedaan in mijn tuin, toch altijd spannend :nosmile:
so far so good :cool:

Zondag één accu test doen (Zoals kijken of de ESC motor combo niets heet maakt met de huidige timing.) Gyro waardes etc.
En dan op zijn flikker geven :p

Vandaag de YGE 120 HV getest.
Helemaal goed.
Kan later nog eens kijken of ik de vbar governor beter vind (deze v23 heeft een interne sensor), maar ben al erg tevreden met de interne governor die het erg goed doet.
Morgen 12T testen, en de governor store mode eens activeren.
Ben benieuwd :D

Bedankt voor die links Dirk!
Altijd handig.

Grt,Eric

Laatst bewerkt:
Gisteren even de eerste hover gedaan in mijn tuin, toch altijd spannend :nosmile:
so far so good :cool:

Zondag één accu test doen (Zoals kijken of de ESC motor combo niets heet maakt met de huidige timing.) Gyro waardes etc.
En dan op zijn flikker geven :p

He, da's mooi Walter, ben benieuwd wat je er van vind.
Ik heb gisteren nog 3 packjes gevlogen nadat ik de upgrades had gemonteerd en de vrijloop is aanzienlijk verbeterd, de riem loopt nu beter.
Vooralsnog houdt de Turnigy regelaar zich nog staande ...

Bas

Hij bedoeld de vrijloop van de belt onder de maingear Rob.
Ik vind hem goed (met vulring), maar nog altijd wat krap, had meer mogen zijn.
Het stroeve wat jij voelt is na een paar vluchten weg.
Ik heb de belt en tandwielen de eerste vluchten gesmeerd om het inlopen wat beter te laten gaan.
(siliconen en wat vet)

Wellicht is die hoogte wijziging van het belt tandwiel nu al geïntegreerd in de bovenste frames.
12T vind ik beter voor de 560KV motor.
Zit nu op 78% throttle curve en de governor loopt erg mooi.
Zal binnenkort mijn headspeed even laten tachen, maar voelde goed en dat is het belangrijkste.
Nog even de backlash goed zien te krijgen als alles is ingelopen en dan ben ik ver klaar met het afstellen van de Heli.
Rest nog het finetunen van de Vstabi...
Maar is al bijna helemaal naar mijn zin.

Laatst bewerkt:
OK, vandaag de maiden gedaan.
De eerste vlucht even wat dingen testen en de temp van de ESC checken na wat load.
Hierna heeft Remie mijn volgende vlucht gefilmd.
De tail is nog niet goed en de headspeed is iets te hoog.
Maar ik had wel een smile op mijn gezicht.
Hij doet het mooi. Iets smoother en strakker dan de Trex700E zo op het eerste gevoel.
Maar ik moet hem nog leren kennen.

Er zijn betere filmpjes van betere piloten maar hier was MIJN maiden flight:

[URL="
- YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
OooooooooooooHhhhhhhhhhhhhhhhh YES!!!!
Super Walter. Was de temp goed na afloop?
Je hebt een prachtige maiden neergezet hoor. 8)
Thank's for the movie. Heb er nu helemaal zin in en wat was het weer er goed voor vandaag.8)

@Eric: Oké. Ja dat ringetje zit er bij mij al bij op. Vet en siliconen op de belt en tandwielen heb ik nog niet gedaan. Heb ik ook niet in huis.
Ben echt niet slim in dit soort dingen, maar leer elke dag weer bij. Moet er dan vet op de tandwielen en siliconen op de belt? Heb nog wel wat lagervet (doorzichtig) van Align. Kan ik dat ergens voor gebruiken?
Jij moet ook nogeffe een filmpie laten maken hè? :D

Hehehe :D
Komt een keer een filmpje bij.
vet hoeft niet perse, het slijt zo ook wel in, siliconen op de belt sprayen zou ik wel even doen.
Hij is vrij droog van zichzelf.

Ziet er goed uit Walter!!
De tail ben ik en Niels ook mee bezig, bij hoge headspeed gaat het redelijk tot goed.
Bij lagere headspeed wat last.
Kom ik later op terug, want is iets wat we in detail willen bekijken.
Verder vliegt hij inderdaad enorm strak :)

Laatst bewerkt:
Was de temp goed na afloop?

Na deze vlucht lauw warm.
Hier maakte ik me wel zorgen over aangezien hij nu onder de kap zit.
Mijn Kontronik in mijn Trex700E had er veel baat bij om onder de kan vandaan te komen ivm koeling.
Ik zie echter nog eegn goede manier bij de 7HV hiervoor aangezien de vbar sensor al achterop zit.
Misschien ergens aan de zijkant :nosmile:

De YGE heb ik 6 vluchten gemeten, en die wordt niet warmer dan 45º (onder de huidige weersomstandigheden).
Ik heb hem gewoon bovenop de tray onder de kap zitten.
Als je de YGE bekijkt heb je ook vrij weinig baat bij versnelde luchtstroom.
Geen koelelement, en de FET's zitten op twee lagen, en het geheel is ingesealed met krimpkous.
Je zou een gaatje onderin kunnen maken in de canopy (zoals Trex700) om de luchtstroom te bevorderen, de uitgang is groot zat in ieder geval.

Na deze vlucht lauw warm.
Hier maakte ik me wel zorgen over aangezien hij nu onder de kap zit.
Mijn Kontronik in mijn Trex700E had er veel baat bij om onder de kan vandaan te komen ivm koeling.
Ik zie echter nog eegn goede manier bij de 7HV hiervoor aangezien de vbar sensor al achterop zit.
Misschien ergens aan de zijkant :nosmile:

Lauwwarm is toch prima? Daar hoef je geen andere plek voor te zoeken. Ik had daar ook zorgen over. Zat al te denken aan sleuven in de kap o.i.d., maar zo te horen overbodig.
Het enige waar ik me nog druk om kan maken is mijn stock Compass motor.

Maar Eric, dan trek je 20 of 25 graden pitch, en dat doet ie echt niet in flight hoor;) de swash maakt echt niet zoveel uitslag als je denkt.

Lauwwarm is toch prima? Daar hoef je geen andere plek voor te zoeken. Ik had daar ook zorgen over. Zat al te denken aan sleuven in de kap o.i.d., maar zo te horen overbodig.
Het enige waar ik me nog druk om kan maken is mijn stock Compass motor.

mijn stock compass motor doet het prima, waar ben je bang voor ?

Bas

Back