nog een lizard extreme in aanbouw

maar nu het volgende
grote beginnersfout gemaakt, niet alle slangen aangesloten......

proefvaartje gemaakt, na 2 minuten weer binnen, stond dus wat water in de boot (slang van motor naar buiten niet gemonteerd ) (teekopje, maar natuurlijk dwars door de boot heen)

motor draait nu rammelend rond. dan weer niet. heb het idee dat de contacten van de regelaar op een of andere wijze sluiting maken, was nat.

zaakje maar eens goed laten drogen en morgen weer kijken. hopelijk is de regelaar niet naar zn grootje

ging wel mooi snel door de sloot en enorm stil (met half gas)

anti spark werkt ook niet echt goed, krijg toch een vonk bij het aansluiten

dus alle tips welkom

hoe doen jullie dat trouwens met water in de boot?
bij mn impulse zit er een plug in, is natuurlijk een zwak punt. tips welkom

beetje drogen, kachel paar graden hoger en gaan weer, ziet er trouwens goed uit rob, kan niet wachten om het live te zien.

gr arjan.

Ziet er mooi uit Rob!

Hopelijk heb je geen blijvende schade.
Je hebt niet toevallig een filmpje gemaakt van je proefvaart?
Ik ben zeer benieuwd hoe hij het doet!

Ziet er goed uit!
Misschien heeft u hier nog wat aan?

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Het stotteren van de motor kan ook komen door een slechte soldering.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vaak komt het stotteren inderdaad door water/vocht in de regelaar. Alles goed laten drogen en met een beetje geluk geen blijvende schade.

Gr. Steven

Dat is mooi!
Heeft u hem ook open gehad?
Want het kan zijn dat er wel wat oxidatie gevormd is, wat nu nog niet zo erg is, maar tzt voor slecht contact kan zorgen.

maar eens 'waterproofen'

eens kijken of corrosion x hier ergens te koop is

zie filmpje:
http://youtu.be/s4z8QMgTEA4

er is zoiets als plastidip, maar weet niet of dit goed gaat met elektronica

tevens ziet het er viezig uit, heb liever een doorzichtig laagje..
gelukkig epoxi genoeg

alle suggesties welkom

Laatst bewerkt:
Hallo Rob,

Waarom wil je alles waterproofen? Zorg dat je boot waterdicht is en dat je hem goed afplakt en je zou geen last mogen hebben van water.
Vaart hij ondertussen al?

Gr,
Roy

hij is nu klaar met wat kleine aanpassingen.

harmonicarubber nog te monteren, heb al tieribs gemonteerd
en lifepo accupakketje

als ik de middelste draad van de ESC loskoppel zodat deze geen spanning meer levert aan de ontvanger, kan ik deze dan naderhand nog programmeren???

nu maar testvaren. (zodra het hier weer een beetje droog is)

nog wat fotootjes

IMG_4787.JPG

IMG_4786.jpg

IMG_4788.jpg

IMG_4783.jpg

als ik de middelste draad van de ESC loskoppel zodat deze geen spanning meer levert aan de ontvanger, kan ik deze dan naderhand nog programmeren???

Wat ik zelf doe is een servo verlengkabel gebruiken. Daar haar ik dan de rode draad uit. Als je de regelaar wilt programmeren, haal je gewoon de verlengkabel eraf.

Rg2gDtUD8lbjCbdf1xdfIYHpH922hOGT7xeKn8C0sTE=w1319-h650-no

De eerste testruns zijn binnen!!

viel niet tegen, moest roer een beetje uittrimmen, maar ging als een raket

kon niet zien of hij nu goed koelde, echter temperaturen bleven allen ruim onder de 45 graden.

gps had geen goed ontvangst onder de kap (door carbon kevlar) hij gaf maar 54kmh aan, voor mn gevoel ging hij al aardig harder dan de proboat ooit gelopen heeft (73km), terwijl ik geen volgas durfde te geven in de krappe sloot. (lag een boot halflos).

snel maar eens op wat ruimer water

een klein drupje water er in, denk via de schroefas.

ik zal de filmpjes er asap onbewerkt opzetten, dus maar ff doorspoelen

http://youtu.be/eEddIfFrChM

Laatst bewerkt:
goed om te lezen rob dat de testvaart gelukt is, hoop het binnenkort live te mogen aanschouwen, onderdelen van mijn boot zijn onderweg.

gr arjan.

Dit doe ik in mijn auto's ook inderdaad, werkt perfect!
Enigste nadeel is dat het een extra connectie is waar het mis kan gaan, maar mij is het nog nooit gebeurd.

Wat ik zelf doe is een servo verlengkabel gebruiken. Daar haar ik dan de rode draad uit. Als je de regelaar wilt programmeren, haal je gewoon de verlengkabel eraf.

Hier een klein filmpje van kale van mij en mn zoon bij de eerste echte testvaart
Ding gaat als de brandweer

[media=youtube]xLx0obZ9UMA[/media]

http://youtu.be/fMJdf12VOTc

Wat wel opviel, er leek geen koelwater uit de uitlaten te komen,
Temperaturen gemeten na 5 min varen en regelaar 55 graden, motor 35

Slangen ( ja ik heb separaat koeling voor regelaar en motor)even losgehaald van roer en ja er kwamen twee stevige stralen uit
Wellicht toch veel verlies met de 3 mm (CORRECTIE, BLEEK 2MM) slangen ??

Wat wel vreemd is dat de inlaten op het roer zitten aan de zijde van de prop???

Je zou verwachten dat er minder turbulentie is aan de andere zijde????
Vreemd

Hij gaat inderdaad als een speer! Hij loopt erg mooi, power zat. Je ziet dat hij volgas iets op zijn rechterkant ligt vanwege het koppel :)

Wat voor kleurtje komt erop?

full

Rode sportstreep langs de zijkant en over de boeg, zwarte ramen en wat toffe racelogos

Eerst maar eens de koeling regelen, rubber onder lipo's plakken. ( maakte vrij hard per ongeluk een 360 en de lipos shoven toch door de velcro straps) nooduit maken en wat km varen

Extra setje accus zijn ook welkom.. Ff sparen, goedkoop was ie niet

Nog tips voor betaalbare mooie trimtabs

Back