Nomad, 3 mtr twin, 2x10cc

Berto zei:
Moet ook wel vriendjes blijven met de vrouw :wink:
neem haar gezellig mee dan :lol:
Berto zei:
Maar we (althans ik) heb nu de 26ste in mijn agenda staan als mogelijke optie, de vrouw is naar de 9 maandebeurs met vriendinnen en wij gaan kijken of we nog kunnen vliegen :roll:
problem solved sir :pim: !!!

Zou ik geen probleem vinden maar zij vindt een hele dag op het veld hangen met die vliegtuigjes maar niks :roll:

problem solved sir :pim: !!!
Ik bedoel maar voor deze keer is dat dan ook weer geregeld.

Nu nog hopen op goed maiden weer :|

Berto zei:
Zou ik geen probleem vinden maar zij vindt een hele dag op het veld hangen met die vliegtuigjes maar niks :roll:

De vrouw ook een hobby :?: :idea:.Geloof me dit werkt.
P.S. er is toch kroost onderweg? (tenminste dit las ik in je posting).
Heb zelf 2 kids, ben veel thuis en kan dus veel bouwen.
(nu nog een sponsor) :lol:

Grtz Ger Kovacs

De vrouw heeft zelf ook voldoende hobby`s (winkelen de grootste :lol: ) en dat werkt prima.

En klopt in Augustus wordt ik papa, hehe, wel leuk om te horen, was het almaar zover :D .

Tijd om te bouwen is er voldoende (laatset weken wel druk met de kinderkamer) en een sponsor, mhhh die zoek ik ook nog steeds :roll: .

Grt,
Berto.

wij hebben al een sponsor, onze vader :lol: .

en een sponsor voor de open dag op onze club van de zomer.....rarara wie?

Beckers, jeweetwel, die van de frikandellen en kroketten :D .

Berto man, kinderen worden het faillisement van Bosmodelair :roll:

Hartelijk gefeliciteerd. Ik heb er zelf drie en vindt het enig.

Stevo

Daarom blijft Onno ook kinderloos dan kan hij mijn te kort van de BosModelAir spaarpot bijvullen :wink:

Dank je Stevo, maar wij stoppen bij 2 (anders gaat niet alleen BosModelAir failliet :( ).

Nou berto valt wel iets mee toch je geeft die kids strax als ze een maandje of 6 zijn een Skysport 4 zender en een charter :D en ze doen gezellig mee :P

:D

Wel weer wat minder goede uitzichten voor komende zondag :evil:
De verwachting is nu 80% kans op regen, en een ZW 5 met 13 graden.

Wel lekker surfweer maar geen maiden weer :(

Het lijkt wel of we niet mogen gaan invliegen met de Nomad :evil:

@ Nou Berto klinkt niet hoopvol, zie je het niet zitten dan kom ik jou kant wel op, mag jij kiezen of coachen of ik vlieg hem wel voor je in (tot 7 beaufort no problem). ik ga tot zo'n 12 metertje's wind p/s daarna ben je de boel aan het uitdagen, van geleerd dus :oops:
Geintje 8) invliegen doe je maar lekker zelf :wink:
PS mijn zoon vindt aan de hele vliegerij geen z#k aan, en mijn dochter ben ik het aan het leren, ze is 12, en str##nteigenwijs :D maar gelukkig luistert ze "nog" naar d'r ouwe :( (en zit er een schakelaartje op mijn zender) (lehrer/schuler systeem) :idea:

Grtz Ger.

Ach plezier ga ik zowiezo die zondag beleven.

Of we gaan lekker vliegen of ik ga lekker windsurfen dus de dag kom ik wel door.

En invliegen?? dat doe ik lekker zelf, met trillende vingers en een hartslag van over de 200 :roll:
Dat valt ook wel mee maar als ie moet crashen dan willen wij het graag zelf doen :yes:
En op film hebben natuurlijk voor jullie "leedvermaak" :wink:

En ach die kleine zoekt het maar uit. M`n vrouw heeft liever dat ie gaat windsurfen dan modelvliegen (heeft ze nog zo`n gek in huis nog meer modellen, aaahhhgrrrrr) en dat ie wel mag surfen vindt ik ook niet zo erg ik heb al een mooi Naish kinder boardje voor hem of haar op het oog:
1480.JPG

En als ie mee gaat vliegen dan kan ie ook aan de kabel dus in alles zijn wij voorzien.

Maar ik hoop eigenlijk wel dat zondag doorgaat want dan gaan we weer even 2 nieuwe modelvliegers aan de kabel opleiden en lekker maken met deze ook zo wonder schone hobby.

En die schakelaar is heel handig als Onno aan het vliegen is :rolling:

ps.
mag ik je er wel even op wijzen dat 12 m/sec geen windkracht 7 is dat valt net nog in de windkracht 6 range :lol:

Laatst bewerkt:
Berto zei:
ps.
mag ik je er wel even op wijzen dat 12 m/sec geen windkracht 7 is dat valt net nog in de windkracht 6 range :lol:

Klopt.
Zie je maar weer, de 1 is goed theorie, de ander in de praktijk.
(schandalig, want ik had meteo als vak toen in nog voor mijn brevet aan het leren was in '88, 1 op 1 vliegerij PPL.) :oops:

Grtz Ger.

Tssss, schande Ger :wink:

Ik weet redelijk hoe de knopen, m/s, bft schaal is omdat zodra er meer als 5bft, 16 kn, 8 m/sec staat ik meestal op het water te vinden ben :mrgreen:

Dan gaat het namenlijk al meestal lekker los.

Maar Ok , ik hoop dus eigenlijk dat het zondag allemaal wel mee gaat vallen want die Nomad moet toch echt een keer de lucht in..........

Mhhh, misschien vanochtend om 8 uur (zomertijd) toch een verkeerde inschatting gemaakt wat betreft het weer :(

Maar gedane zaken nemen geen keer en ik ben nu goed bezig de kinderkamer aan het behangen zodat ik later weer meer tijd heb voor het modelvliegen.

Gisteren al een hoop geschilderd:
0%20061.jpg

En behangen:
0%20062.jpg

0%20063.jpg

Ben nu met de ander kant bezig :p

Vanmiddag ook even de AX naar m`n werk brengen met Onno voor reparatie die staat ook al 3 weken werkloos voor de flat en dan daar even in de hangaar samen met de X-Twin vliegen hebben we toch nog iets aan onze hobby gedaan :wink:

Laatst bewerkt:
Mhhhhh :( de Nomad maiden is uitgelopen in een crash :cry: en ook nog eens geheel mijn eigen schuld :roll:

Zie hier het filmpje:
Nomad maiden crash 1min 51sec / 4.8mb

Beetje flauw dat Onno wegdook maar een 8kg zwevend gevalletje ga je niet trotseren (nog bedankt voor het filmen 8) ).
De crash is niets anders dan mijn eigen fout en waarschijnlijk een beetje te gehaast.
Voor de drukte wilden we even vliegen en het weer was goed, de motoren liepen voldoende dus niets kon de maiden in de weg staan.

Maar tijdens het monteren en gingen beide rolroeren 1 kant op (beide omhoog dus of omlaag) dit aangepast te hebben en gecontroleerd is er hier toch een fout in geslopen.
Dit heb ik niet doorgehad tot ik gisteravond de beelden per seconde terug keek tijdens het monteren en erachter kwam dat deze tegengesteld werkten :oops:

Onno en ik hebben de hele middag lopen filosoferen (goh dat kunnen we ook nog) wat er fout gegaan zou kunen zijn en we hadden al afgesproken dat we de kist weer op zouden bouwen en dan eens goed uit zouden gaan meten en belangrijker nog om de rolroeren te vergroten.
We waren ervan overtuigd dat het een verdraaiing in 1 van de vleugels zou zijn of iets dergelijks.

Maar bij het monteren van de beelden kwam mijn fout dus naar boven.

Het is gebeurt en deze kist gaat binnenkort weer vliegen, zeker weten.
Wij zijn in ieder geval blij dat we de oorzaak weten en dat het dus niet aan de kist ligt en op zoek moeten naar een mogelijke fout.

Duidelijker kan het gewoon niet.

Stom, stom, stom maar we kunnen jullie wel weer spectaculaire beelden laten zien

:wink: en daar zijn wij al zeer blij mee :D

au au au! balen dat het zo begint. t staartvlak lijkt me de de grootste schade als ik t laatste fragment van de film zie.

Jammer van die crash Berto. Is hij nog te repareren?

Onno, flauwe bangerik, blijven filmen in het vervolg, koste wat het kost, ook al betekend het dat je een Nomad tegen je smikkel kan krijgen. Je bent het de bosmodelair fans verschuldigd :wink:

Stevo

tja, wat zeg je dan :?
HIJ IS GECRASHT :?: :?: :?:
hmmmm, nee
HIJ HEEFT EEN HARDE LANDING GEMAAKT :?: :?: :?: :?:
hhmmmmmmmmm, nee, nog te duidelijk

:idea:
HIJ HEEFT GEVLOGEN :!: :!: :!: :!: :lol:

ja, dat lijkt er meer op... waarheid als een koe, en niet duidelijk dat 'ie crashte :wink:

(btw, ik weet dat jullie je niet schamen voor jullie crashes....8O)

Ach het hoort erbij maar of ie nu weer klaar is voor 20 mei moet ik nog even zien, ben bang dat ik het niet red.

En hij is zeker nog te repareren, hij is niet stuk genoeg om weg te gooien.

Binnenkort foto`s van de schade maar hier alvast een opsomming:
- beide props gebroken (tss lekker boeiend),
- stabilo heeft een flinke klap gehad en de beplanking is boven en onder gescheurd,
- hoogteroer is overmidden,
- vleugelmiddenstuk heeft 2 gaten en het aansluitstuk van de linkervleugel is naar binnen gedrukt,
- linkerrolroer is overmidden,
- rechterbuiten vleugel is heel op wat kleine krassen na,
- romp is alleen bekrast, verder niets gebroken of gaten erin (lekker stevig dus),
- kielvlak is van de romp gebroken maar die kan ik er zo weer op lijmen.

Dus binnenkort gaan we weer verder met het bouwverslag (meer rteparatie verslag nu :wink: ).

Bijzonder jammer, denk dat het een mooi vliegbeeld zal geven bij de wederopstanding.
Zag in de vertraagde beelden dat het hoogteroer ook nog alles heeft versterkt en ja, de rolroeren zie je precies de andere kant op gaan dan je zou willen.

Back