Als ik had geweten dat de roeren eventueel verkeerd om zouden kunnen hebben gestaan dan was ik nog wel in staat geweest om "tegengesteld" te sturen en de kist veilig te landen (is wel eens eerder gelukt).
Maar ik was er heilig van overtuigd dat de roeren goed functioneerden en dat het wegdraaien door de wind kwam en een mogelijke bouwfout.
Wij hadden ook het idee dat de rolroeren te klein waren en daarom het wegdraaien niet konden tegen gaan.
Tot ik de video seconde voor seconde zag, toen werd het echt duidelijk dat het om een stomme fout ging en niet om de wind of bouwfout.
Maar alla het is gebeurd en we gaan weer opbouwen.
Ik ga m`n best doen om hem voor de Modelbouwforum Schaalmeeting weer "presenteer" klaar te maken maar of het lukt :roll:
Hier de foto`s van de schades met komentaar:
De Romp:
Het kielvlak is van de romp gebroken maar is weer eenvoudig vast te zetten.
Een diepe kras in de rompzijde maar deze is niet door en door (waarschijnlijk veroorzaakt door de vleugel).
Nog een "vieze" deuk veroorzaakt door de vleugel.
Boven de ruit is het balsa wel gescheurd maar weer eenvoudig van binnen te verlijmen.
Ondanks de harde klap op de neus is dit alleen maar "schaaf"schade.
Het kielvlak:
Het kielvlak neusje moet licht gerepareerd worden.
Het stabilo en hoogteroer:
Hoogteroer volledig overmidden en door het uitbreken van de scharnieren het stabilo ook op 2 plaatsen gescheurd.
De buitenvleugels:
De linkervleugel is op het gebroken rolroer na onbeschadigd (wel wat kromme bevestigingsstaven maar die maken we wel weer recht).
De rechtervleugeltip is licht beschadigd.
Het vleugelmiddendeel:
De achterzijde van de linkerbuitenvleugel is hier naar binnen geduwd.
Scheurschade langs de door miij uitgevoerde reparaties en een gat in de vleugel, de scheur op de motorgondel is alleen een verf scheur.
1 van de voorste vleugelpennen is eruit gebroken.
Al met al allemaal redelijk goed een eenvoudig repareerbaar dus we gaan binnenkort maar weer eens aan de slag