Zo eindelijk weer wat aan de Nomad gedaan
We zouden vanmiddag eigenlijk gaan vliegen en stonden startklaar op vliegveld Hilversum om naar Ede te tuffen maar het weer storte ineens in en we besloten dus om maar niet te gaan
In eerste instantie leek het een goede beslissing totdat het weer op ging klaren.
Grrrr, zul je altijd zien :evil:
Maar het weer was nog te slecht voor de "echte" vliegtuigen dus wij naar de havendienst en gevraagd of we 1 vluchtje mochten maken.
En dat mocht
Wij de
Decathlon even opgebouwd, getankt en gaan.
Take off verliep vanaf het tankplatform, even vliegen en toen Onno laten roeren aan de kabel.
Het model was alleen nog vrij slecht te zien vanwege de nog zeer grijze grauwe lucht dus daarna ik nog even gestuurd.
Een paar lage overshoots gemaakt over de taxibaan die haaks op de wind lag en toen was het wel weer welletjes.
De Decathlon netjes in het (voor de modellen) te hoge gras gezet en dat verliep zelfs zonder neusstand.
Affijn hebben we toch nog even gevlogen (+/- 8 min om precies te zijn) 8)
Maar ik dwaal af

Het gaat hier om de Nomad, omdat we dus niet zijn wezen vliegen had ik dus weer ff de tijd om te bouwen.
Het hoogteroer is weer gemonteerd op het stabilo en wacht nu even op de laklaag:
En eindelijke eens het landingsgestel zwart geschilderd:
Ik ga nu nog even het rolroer monteren, een klein stukje schilderen dan 1 dezer dagen lakken en dan is het model weer klaar voor de 2de maiden (wel even de rolroeren goed controleren :rolling:
Deze vlucht zal alleen pas over min. 2 weken plaats vinden omdat de videocamera in reparatie is en wij willen jullie de video van deze vlucht niet onthouden
(mhhh klopt die zin wel :? )
Affijn we zijn weer goed op dreef :wink: