Nomad, 3 mtr twin, 2x10cc

Ik heb zo het vermoeden dat we hier zo updates gaan zien.. ik zit er in elk geval klaar voor :)

(vermoeden komt omdat Berto om 4:26 aangaf verder te gaan met de nomad ;))

mhhh, ik kan een updat e gaan maken maar veel stelt het niet voor :(

ik heb een stukkie rode striping weer aangebracht en was van plan om ook een deel van de alu striping te doen maar dat potje is op dus morgen ff naar de bouwmarkt.

Verder weinig vorderingen ik was weer ff met de P-40 aan het spelen :oops:

Hier wat foto`s van het uitgevoerde werk van vandaag :)

De striping op de romp rechtsboven het raam weer aangebracht.
nomad124.jpg

Het vleugelmiddendeel weer van een streepje rood voorzien.
nomad125.jpg

Het stabilo is ook weer een stukje kleurrijker.
nomad126.jpg

Verder heb ik de hoogteroer helften toch even tegen elkaar aangelijmd :lol:
eens kijken of ik er zo nog wat mee kan.

Laatst bewerkt:
Hee Marcelair,

In de discussie wat het wel of niet is ga ik me niet meer mengen, het beestje heeft een naampje en die houden we na 15 pag. gewoon aan :wink:
De updates blijven komen en de 2de testvlucht, hoe die ook afloopt (ik hoop beter dan de eerste 8) ) zal hier en op onze site weer te zien zijn.

We doen ons best.

Greetingz.....

En de reparatie van de beschadigde linker motorgondel

nomad127.jpg

Laatst bewerkt:
Zo te zien toch weer meer te kijken dan je dacht, eh :)

Wat is balsa dan toch heerlijk spul.. gewoon her en der weer wat blokjes/latjes neerlijmen, dan schuren, en niemand die er meer wat van ziet.

Dat vliegklaar krijgen, gaat wel lukken :)

Wat is balsa dan toch heerlijk spul.. gewoon her en der weer wat blokjes/latjes neerlijmen, dan schuren, en niemand die er meer wat van ziet.
Ik bedoel maar, hier en daar weer wat plakken, schuren en verven en het lijk weer als nieuw.
Heerlijk spul om te bewerken :yes:

Dat vliegklaar krijgen, gaat wel lukken
Ooit wel een keer :lol:

De motorgondel weer een beetje in vorm geschuurd nu nog even schilderen:
nomad128.jpg

Wat ik niet van plan was heb ik toch maar gedaan en dat is het gebroken hoogteroer repareren.

Zie hier de breuk:
nomad114.jpg

En gewoon aan elkaar gelijmd:
nomad129.jpg

nomad130.jpg

Nieuw stukje voorlijst erin:
nomad131.jpg

En een kleine reparatie aan de tip van het hoogteroer:
nomad132.jpg

nomad133.jpg

Laatst bewerkt:
Zo net even het Laatste schilderwerk is bijna achter de rug.

De zilveren striping aangebracht op de Linkervleugel:
nomad134.jpg

Het vleugelmiddenstuk voorzien van de zilveren striping:
nomad135.jpg

En idem dito voor het stabilo:
nomad136.jpg

Wat moet er nu nog allemaal gebeuren:
- hoogteroer afmaken,
- linkerrolroer pas maken,
- schilderen van hoogteroer, linker rolroer en linker motorgondelneus,
- alle geschilderde delen lakken,
- 2 mini servo`s aanschaffen (maar de BosModelAir pot is leeg :cry: ),
- motoren weer eens goed af zien te stellen,
- 2de maiden :banana: (met nu wel goed om werkende rolroeren :rolling: )

Dat was hem weer voor nu.
Op naar m`n werk en daar vandaag eens de Stinson Reliant met z`n nieuwe tankje maar weer eens laten lopen.
Kijken of de motor nu beter reageerd :roll:

Laatst bewerkt:
Berto,

Ik mag toch hopen dat je je motor en de carb hebt afgeschermd tijdens het schuren van die gondel hé :teacher: Anders komt er stof in de carb terecht wat natuurlijk nergens voor goed is.

Stevo

Berto zei:
Wat moet er nu nog allemaal gebeuren:
- hoogteroer afmaken,
- linkerrolroer pas maken,
- schilderen van hoogteroer, linker rolroer en linker motorgondelneus,
- alle geschilderde delen lakken,
- 2 mini servo`s aanschaffen (maar de BosModelAir pot is leeg :cry: ),
- motoren weer eens goed af zien te stellen,
[/size]

Dan gaat die 2e maiden dus makkelijk lukken op 20 mei, je ligt strak op schema :thumbsup:

Grt.

@ Stevo,

De openingen van de motor waren tijdens het schuren zeker afgedekt.

@ Alexxx,

Wanneer die 2de maiden gaat plaatsvinden weet ik nog niet.
Als we een bank overvallen dan zou het misschien wel eens donderdag de 18e kunnen gaan plaats vinden en anders wordt hjet pas na de 20ste :(

Zelfs bij Hobby-in kost bijv. een Hitec HS-81 maar 18 euro, dat kun je toch wel even voorschieten aan de Bos-pot? :)

Grt.

Dat weten wij ook wel maar we moeten toch een excuus hebben :wink:
Eerst de kist maar weer eens kompleet klaar hebben en dan zien we wel verder 8)

Ach, ik denk dat we maar weer eens een deel van ons prive vermogen moet spenderen aan het vullen van de pot.

De reden weet ik ook wel (en nee dat is nu niet omdat we meer modellen hebben (of toch wel :oops: )) maar nu we elke donderdag gaan vliegen verstoken we steeds een liter of 2-3 per keer.
Omgerekend is dat +/- 70 euro per maand en zoveel modellen verkopen we nu ook weer niet (en anders komt er toch wel weer wat voor terug :lol: ).

Maar na de meeting gaat in ieder de Tipsy Nipper eruit, dus hebben we weer wat kleingeld :roll: kunnen we in ieder geval weer 1 daggie vliegen :wink:

Zo alweer meer dan 2 weken geleden dat we met de Nomad zijn bezig geweest :oops:

Door de drukte op het werk en door de (jammer genoeg afgelaste) naderende meeting heb ik dus weinig aan de Nomad gewerkt.

Maar nu gaan we weer op stap eens kijken of we binnekort weer eens een maiden kunnen maken en de Nomad vliegend kunnen hebben op de komende meerting wanneer die ook mag zijn.

Het werk bestaat vooral nog uit wat kleine klusjes.

Zo heb ik vandaag de laatste hand gelegd aan het hoogteroer, rest mij alleen nog het schuren hiervan:
nomad137.jpg

Verder heb ik weer de rolroer mini servo`s gemonteerd nu die weer vervangen waren in de Stinson Reliant.
En meteen even goed omgezet in m`n zender :hammer:

Het schiet zo langzamerhand dus wel weer lekker op.

Komende vrijdag lekker een week op vakantie maar daarna hopen wij toch wel weer een maiden te kunnen maken :roll:

Laatst bewerkt:
Je hebt aan deze zondag in ieder geval een mooie dag om nog wat te knutselen aan de Nomad :)

28_2_4v.gif

Grt.

Zo eindelijk weer wat aan de Nomad gedaan :)

We zouden vanmiddag eigenlijk gaan vliegen en stonden startklaar op vliegveld Hilversum om naar Ede te tuffen maar het weer storte ineens in en we besloten dus om maar niet te gaan :(

In eerste instantie leek het een goede beslissing totdat het weer op ging klaren.

Grrrr, zul je altijd zien :evil:
Maar het weer was nog te slecht voor de "echte" vliegtuigen dus wij naar de havendienst en gevraagd of we 1 vluchtje mochten maken.
En dat mocht :banana:

Wij de Decathlon even opgebouwd, getankt en gaan.

Take off verliep vanaf het tankplatform, even vliegen en toen Onno laten roeren aan de kabel.
Het model was alleen nog vrij slecht te zien vanwege de nog zeer grijze grauwe lucht dus daarna ik nog even gestuurd.
Een paar lage overshoots gemaakt over de taxibaan die haaks op de wind lag en toen was het wel weer welletjes.

De Decathlon netjes in het (voor de modellen) te hoge gras gezet en dat verliep zelfs zonder neusstand.

Affijn hebben we toch nog even gevlogen (+/- 8 min om precies te zijn) 8)

Maar ik dwaal af :oops:
Het gaat hier om de Nomad, omdat we dus niet zijn wezen vliegen had ik dus weer ff de tijd om te bouwen.

Het hoogteroer is weer gemonteerd op het stabilo en wacht nu even op de laklaag:
nomad138.jpg

En eindelijke eens het landingsgestel zwart geschilderd:
nomad139.jpg

nomad140.jpg

Ik ga nu nog even het rolroer monteren, een klein stukje schilderen dan 1 dezer dagen lakken en dan is het model weer klaar voor de 2de maiden (wel even de rolroeren goed controleren :rolling:

Deze vlucht zal alleen pas over min. 2 weken plaats vinden omdat de videocamera in reparatie is en wij willen jullie de video van deze vlucht niet onthouden (mhhh klopt die zin wel :? )

Affijn we zijn weer goed op dreef :wink:

Laatst bewerkt:
Back