piccolo v2 van Ikarus...
Als je op de site kijkt leeft Ikarus nog steeds. Maar je hoort helaas zo weinig over Ikarus tegenwoordig. Jammer want de eco-8 (royal) was toch beroemd als lesheli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
piccolo v2 van Ikarus...
Nadeel van een groot formaat is dat je alleen buiten kunt oefenen. En eigenlijk is alleen een collective pitch geschikt voor buiten. Ik zou dus gewoon toch eens kijken naar een Solo Pro of een Blade MSR. Kun je zowel binnen als buiten mee stoeien. Buiten weliswaar met weinig tot geen wind maar dat verhaal gaat op voor alle heli's die geen CP zijn.
Voor beide helicopters zijn onderdelen overal te bestellen.
Dit is een CP, geschikt voor buiten, niet voor binnen.
Of ga ik een stap te ver als ik zeg dat ik misschien wel toe ben aan een wat professioneler model, ongeacht de grootte die ik zou kiezen? Het klinkt vreemd maar vliegen met zon ding voelt redelijk tot goed vertrouwd aan
Bovendien levensgevaarlijk om met een vliegende grasmaaier maar wat te gaan klooien als je je niet hebt verdiept in dit soort helicopters.
Dit is de link waar ik de Blade die ik noemde zag:
E-Flite Blade SR RTF by: E-Flite - Hobbytrade
Volgens degene die hem demonstreert op het filmpje is deze heli zo afgesteld dat zelfs beginners er mee uit de voeten kunnen en hij niet te heftig reageert zoals andere FPs. Het schijnt dat de heli stabiel blijft zelfs bij onverwachte bewegingen en als ik de piloot zie dan hoeft hij niet veel moeite te doen om het ding onder controle te houden.
Hij staat tijdens het vliegen ook gewoon met de hostess te praten maar goed, dit zeg misschien ook niet zoveel.
Ook geeft hij duidelijk aan dat dit model de ideale overstap is van coax naar FP om bovenstaande redenen.