Hallo Luitjes,
...weer wat verder...
...in het echt hebben uitschuif opleggers een systeem,zodat de chauffeur vanuit de cabine kan zien of de vergrendeling vrij is of niet...
...op de foto zie je de stang ingeschoven...
...en op deze foto uitgeschoven...
...ingeschoven...
...uitgeschoven...
...en als de oplegger op z'n wielen staat ziet het er zo uit...
...op de laadvloerplaat een dikke messing plaat aangebracht zodat er draad getapt kan worden op de plek waar de servo gemonteerd wordt...
...en de servo gemonteerd....
...met het kettingkje wordt de vergrendeling geopend, en als de oplegger genoeg uitgeschoven is,wordt de vergrendling losgelaten en zal door de veerdruk in het gat geduwd worden,zodra die er voor komt te staan,door het kettingkje wordt het verder niet tegen gehouden...
...aan beide zijden zit een kleine servo voor de bediening van de locks...
...aan de voorzijde een stuk verwijderd in de hoogte,en een gat gemaakt voor het lagerhuis van de schotel...
...lagerhuis gemaakt ...
...en de plaat met nok die in de schotel valt...
...de nok heeft bij mijn model geen functie, maar in het echt worden op deze manier de stuurassen aangestuurd...
...eerste onderdelen gemaakt voor de as ophanging...
...en de eerste as geplaatst met luchtbalgen...
...in de volgende update zal ik de draagarmen laten zien waar de as op bevestigt is...
Groetjes, Charlotte.
