Nooteboom 4-as Flatbed uitschuifbare trailer

Hallo luitjes,
....weer een stukje verder...
...het voorste laadvloer gedeelte mooi afgsloten naar de hoofdbalk toe...
...en meer steunbalken aangebracht onder de laadvloer...
...daarna verder met de achterste laadvloer...
...voor de stevigheid en als basis het wedico chassis gebruikt en gelijk de geleiding voor de hoofdbalk gemonteerd...
...op het chassis messing hoek profiel gemaakt, zodat hier later de wielophanging verder op gebouwd kan worden...
...aan de achterzijde een hoek profiel geplaatst met 2 stompjes,aan het hoekprofiel wordt later de bumper verder gemonteerd,op de stompjes komt het achterste deel van de laadvloer rand....
...aan de voorzijde 2 hoekstrips geplaatst waar ,net als bij het andere vloerdeel ,de afdekking aan bevestigd kan worden...
...en de achterste rand van de laadvloer gemaakt met 2 bussen voor het plaatsen van rongen....

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Hallo Allemaal,
...na een aantal drukke weken ook hier weer iets verder...
...op de hoekstrippen voor de zijkanten zijn de uitsparingen voor de rongen en de bindogen afgetekend en voorbewerkt...
...daarna verder op maat gevijld met naald vijltjes...
...en voor beide zijden gereed om verder gesoldeerd te worden....
...en beide zijkanten geheel gesoldeerd met pockets voor de rongen en de bindogen...
...en gereed om aan het chassis bevestigt te gaan worden...

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Hallo Luitjes,
...weer wat verder hier....
...de zij-balken zijn aan de zijkant van het laadvlak vastgesoldeerd....
...aan de kant waar de balk inschuift is een afdekplaat geplaatst...
...van messing hoekprofiel de rest van de steunbalken gemaakt...
...de steunbalken vastgeschroefd aan het laadvlak met M2 boutjes...
...op de steunbalken komt nog een plaatje, wat weer vastgesoldeerd wordt aan het hoek stripje en aan de middenbalk en de zijbalk...
...nadat de eerst plaat goed uit de verf kwam, de overige platen uit messing plaat geknipt...
...daarna de uitsparingen met de multi-tool uitgeslepen...
...alle plaatjes gebogen in de zetbank...
...en alle plaatjes op hun plaats vast gesoldeerd....

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Dank allemaal voor de reacties ! :thumbsup:
@ leon : bij het origineel is het totaal laadvermogen rond de 40 ton,voor mijn model heb ik niet echt een verwachting,de trailer gaat in de toekomst gebruikt worden voor rij-platen en dragline schotten transport en voor transport van vakwerk giek delen van de in de toekomst nog te bouwen dragline/hijskraan wat een American 7260 gaat worden ,in het echt weegt deze rond de 100 ton eigen gewicht .
@arjan, ja misschien wel,maar zo blijft er toch nog een link naar het oorspronkelijke model, en het spaart messing plaat uit .;)

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Dankjewel Leon,
Kan zelf ook niet wachten om te starten,maar eerst sowieso de tele trailer af bouwen, daarna start ik waarschijnlijk met de American naast de bouw van de Pendel X trailer.
Ook ben ik nog materiaal aan het vergaren voor de American....
Hier even wat Teasers : :rolleyes::banana:

...hier de American 7260 in de hijskraan uitvoering...
...ik ga hem zo maken dat de kraan als hijskraan te gebuiken is, maar ook als dragline graafmachine...
...blik op de voorzijde van de machine...
...en op de achterzijde...

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Dat wordt een opgaaf Charlotte, want een kraan heeft heel andere bediening/gebruik van de trommelremmen, dan de hijskraan; daar heb ik in het grijze verleden mee te maken gehad, niet bij de American, maar de LinkBelt Speeder: de LS resp. de HC 108.
 
Dank jullie wel !
@ Helicor : ...dat had ik al begrepen, ik heb ook een parts manual van de 7260 kunnen scoren, en daaruit kun je opmaken dat het complexe mechanische machines zijn, en een mooie uitdaging om dat in de modelbouw te verwerken tot op zekere hoogte....
@ Leo: idd een stevige machine, ruimte is er veel idd, maar er moet ik ook veel ingebouwd worden, o.a. 3 lier trommels met bijbehorende aandrijving...

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Hallo Luitjes,
...weer wat verder...
...in het echt hebben uitschuif opleggers een systeem,zodat de chauffeur vanuit de cabine kan zien of de vergrendeling vrij is of niet...
...op de foto zie je de stang ingeschoven...
...en op deze foto uitgeschoven...
...ingeschoven...
...uitgeschoven...
...en als de oplegger op z'n wielen staat ziet het er zo uit...
...op de laadvloerplaat een dikke messing plaat aangebracht zodat er draad getapt kan worden op de plek waar de servo gemonteerd wordt...
...en de servo gemonteerd....
...met het kettingkje wordt de vergrendeling geopend, en als de oplegger genoeg uitgeschoven is,wordt de vergrendling losgelaten en zal door de veerdruk in het gat geduwd worden,zodra die er voor komt te staan,door het kettingkje wordt het verder niet tegen gehouden...
...aan beide zijden zit een kleine servo voor de bediening van de locks...
...aan de voorzijde een stuk verwijderd in de hoogte,en een gat gemaakt voor het lagerhuis van de schotel...
...lagerhuis gemaakt ...
...en de plaat met nok die in de schotel valt...
...de nok heeft bij mijn model geen functie, maar in het echt worden op deze manier de stuurassen aangestuurd...
...eerste onderdelen gemaakt voor de as ophanging...
...en de eerste as geplaatst met luchtbalgen...
...in de volgende update zal ik de draagarmen laten zien waar de as op bevestigt is...;)

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
Back
Top