Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon je schip aan de kant binden en gaan draaien, dan de temperatuur meten van de regelaars, pas dan kan je verder denken over fan plaatsen.
Alleen heb je dan weer dat na een half uur (?) varen de lucht in de boot zo warm is dat die ook onvoldoende koelt, zonder aanzuig van koude buitenlucht en afvoeren van warme lucht uit de romp.
Proberen en meten.
ziet er goed uit. maar wat is de reden voor een messing dek?
Dennis,
Misschien een domme vraag, maar warmte = verlies in elektronica land.
Je kunt mij niet vertellen dat die spaningsregelaars heel efficient zijn (en ze kosten ook wat).
Waarom 3 vaartregelaars op 7,2V terwijl je 3x12V accu's hebt aangesloten?
Denk je er ook aan de accu's apart op te laden en niet parallel?
Dan laad diegene met de minste weerstand zich volledig op en zijn de andere gedeeltelijk vol omdat de oplader afslaat.
Verder een goed streven om Sjoerd als voorbeeld te gebruiken![]()
Dennis,
Jij bedoeld VAART regelaars, terwijl ik het over SPANNINGS regelaars heb.Dat zijn die toch met die vinnen? Zo worden ze in meerdere posts wel genoemd in ieder geval.
Elke motor een aparte vaartregelaar is goed, dan kun je ze onafhankelijk aansturen voor betere manoevreerbaarheid.
Maar mijn vraag is dus nog niet beantwoord hiermeeWaarom geen 12V vaartregelaars monteren, ik neem hierbij dus aan dat je 7,2V versies hebt en daarom de spanningsregelaar ervoor?
Hoeveel kan zo'n spanningsregelaar trekken, grote kans dat dit namelijk maar 5A is en dan fikt die dus door wanneer jouw schroeven blokkeren.
Gr.
Pim
Scheelt toch weer vaartijd
Dit is de oude werf welke opgedoekt gaat worden. Een multi-functie schuurtje van 2,5 bij 3 mtr. Tuurlijk mag ik niet klagen, had in ieder geval een plekkie waar ik mijn zooi mocht laten liggen. Maarja, stukje bij beetje spaar je en verzamel je steeds meer bruikbare spullen en gereedschappen.
Bekijk bijlage 219152
En ach, als je dan op zoek gaat naar een nieuw onderkomen moet je je wensen zo veel mogelijk uit laten komen. Garage 7x3,5 mtr en is al omgedoopt tot
" Domijn Kockmans".
Verder heb ik weinig te vertellen.
Bekijk bijlage 219157
We moeten even een week of 4 tijdelijk bivakkeren in een huurhuisje. De schepen kan ik ff zolang bij mn modelbouwbuurman kwijt.
Groet Dennis
Mooi Dennis,
Ook nog water zo dicht in de buurt?
Anders moet je nog een karretje
Groeten
Arie en Bas