Hier weer een update van de laatste werkzaamheden.
De 2e ladder is ook gemaakt en beide zijn nog los op hun plaats gezet.
Op het topdek staan 2 fifi monitoren. De eerste fasen om deze werkend te maken zijn reeds volbracht. Er lopen 2st 4mm messing buis, gelagerd en wel, vanaf het topdek door de schoorstenen, de stuurhut en tot in de accomodateruimte. In deze ruimte zijn beide aan elkaar gekoppeld dmv stuurstangen en een servo. Dus draaien, zo'n 170° kunnen ze al!
De monitoren op zich wil ik nog gaan modificeren. Nu zijn de steun en monitor nog 1 geheel. Deze ga ik in tweeen delen zodat de steun op het dek blijft staan en de monitor erop ronddraaid. Hiervoor moet door de steun een 3mm buisje komen, zodat deze in de steun kan draaien.
In de de mast zijn reeds de vertragingsmotoren gemonteerd voor de radars. Dmv van een stepdownmodule draaien de radars ongeveer 30 toeren per minuut. De radarbehuizing zal ik nog afbouwen op een later tijdstip.
Lagers 10x4mmvoor de fifi waterleiding
Stepdown module voor de radars ingebouwd in de accomodatieruimte.
De verlichting in de mast is voor voorlopig gemonteerd op een relaispaneel met ontvanger. Dmv de handzender zijn nu 4 combinaties mogelijk t.z.: boorden-, sleep-, beperkt manouvreerbaar lichten. De 4e is gereserveerd voor de dekverlichtig. Nogmaals dit relaispaneel is tijdelijk, want later ga ik aan de slag met een uitbreidingsset voor m'n zender. Ook deze module word in de accomodatieruimte geinstalleerd.
Hieronder een foto van de zoeklichten die geplaatst zijn op het dek boven de sturhut. Gemaakt van delen van een balpoint en styreenbuis. De lichten zijn niet werkend, echter de hoogte stelinrichting en voedingskabel is ook naast de scharnierpunten gemonteerd.
Op het topdek is het compas reeds geplaatst
Het totaalbeeld van de bouw
Achterop het stuurhuisdek staan de 2 liferaft rekken. Aan de rekken zijn 2 glijbanen gebouwd. De banen dragen zorg dat dat de liferafts buiten het schip te water komen en niet op het dek eronder..
Hier de opstelling van de liferafts.
Tot zover weer,
Groet Dennis.