Officiele hellingzweeflocatie nu geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha Leen ik moest er wel erg om lache wat jij schreef.
Vandaar dat ik nog even reageer.

Verder snap ik nog steeds niet dat de knvvl NOG niet in de gaten hebben wat voor stomme dingen ze doen.

Ik zou zo'n organisatie wel wat willen doen :evil: :evil:
Wat een misselijke bende.

Theo laat jij je ook niet te veel opnaaien door mensen die niet eens weten waar ze over praten.

Het is zo makkelijk als je gezond ben om andere in de grond te boren.
Laat ze in hun sop gaar koken.
Wij kunnen heus wel blijven vliegen hoor met een klein butget.
Als we maar niet lid worden van stomme verenigingen.
En vooral niet van zulke die de boel verzieken in plaats van opzetten.
Ze hebben nog niet eens in de gaten dat ze vliegplek afjatten ipv geven.
Stelletje arme tobbers, je zou er medelijden mee moeten hebben.

Misschien kunnen de mensen die elke keer opnieuw weer menen te moeten afgeven op de KNVvL een eigen draadje openen.
Kunnen ze daar lekker te keer gaan.
Dan kan dit draadje bij het eigenlijke onderwerp blijven.

Ik ben blij dat er op een mooie plek wat "legaals" is georganiseerd, zelf vlieg ik ook bij Westenwind op andere locaties. Dan pas je je aan aan de omstandigheden. Er komen daar vaak ook andere vliegers die hun kinderen lekker op en neer laten hollen van het strand het duin en op terug. Dat zijn de mensen die het verpesten voor anderen. Dat zijn de wildvliegers waar we niks aan hebben!
Dus als er ergens een plek komt waar het legaal gebeurd, lof aan iedereen die daar aan meegewerkt heeft.

Aan alle azijnzeikers die menen het allemaal zo goed te weten en menen zonder een KNVvL te kunnen prima, regel dan zelf je eigen veld en toestemmingen.
Ik ben echt pissed off met een aantal mensen hier! :evil:
Echte Nederlanders, alleen maar afgeven op een ander.

Hopelijk word ik door een moderator op mijn vingers getikt, zijn ze eindelijk wakker!! In dit draadje wordt er al op de man gespeeld en dat is niet correct. En meerdere malen. Bah, bah, bah.

Zo de knuppel is door de kerk ( combinatie-spreuk ).

Hans.

Ik vraag me af waar de preek van de KNVvL (bvb de Heer Swanenburg) blijft.
Want die AZIJNZEIKERS zoals ik AOWer hebben toch ook wel het recht om zijn mening te horen.

Tussen haakjes ik amuseer me kostelijk om de woordenschat die loskomt hier op het forum

Janneman :zon:

Jan, ik sluit me geheel bij jou aan. Wij de mensen die van de minima (en zelfs nog lager) moeten proberen te leven hebben ook het recht om gehoord te worden.

Voor dat het slotje er inderdaad op gaat nog even dit; Ik zeik de KNVvl niet af, maar al die ambtenaren die zelf wel kilometers golbaan te beschikking hebben, maar geen oog hebben voor mensen met een andere hobby. Ook niet de bedoeling om andere mensen te kwetsen hoor. Waar het mij om gaat is dat iedereen hier de ruimte en de vrijheid moet hebben om iets leuks te doen.

That's all folks........

Die golfbanen gaan over een paar jaar (als de hype een beetje over is ) de mooiste parkjes opleveren hoor. :D

En verder kun je het vliegen toch zo duur maken als je zelf wilt en kunt?
Ik heb ook zo mijn wensen die buiten mijn bereik liggen hoor, net zo als de meeste mensen.

Preken doe ik liever niet. Het is tenslotte geen kwestie van geloof maar van feiten.

Stel je hebt als club toestemming gekregen om op een stuk openbaar terrein onbezorgd en legaal te mogen modelvliegen, zweefvliegen in dit geval. In je eigen club zijn niet zo heel veel zwevers, dus er is ruimte voor gasten. Daarom bedenk je een plan waarbij ook anderen van dat terrein kunnen profiteren. Je blijft als club natuurlijk wel verantwoordelijk. Je zorgt voor een frequentiebord en je stelt als logische eis dat gasten zich houden aan de clubregels. Op die voorwaarde kunnen gasten gratis "hellingzweeflid" worden van je club. Kan het nog mooier?

Boudewijn Swanenburg

Martin Rudolf zei:
Frank,

En aan wie gaan wij dat dan geven ?

De eigenaar geeft toestemming om daar te mogen vliegen, maar kosten zijn er niet voor wie ?

Dat zou dan aan de eigenaar betaald moeten worden ?

Het zou een toestand worden ....

Wat als het er zo druk wordt dat je niet meer aan vliegen toekomt, of zo druk dat je schade vliegt ?

Delta is een grote club, de enige échte in Midden Zeeland en dan ook nog alle gast vliegers, wel dan wordt het écht dringen hoor op de Helling....

Groeten Martin

Is het niet zo dat wij dan gastvlieger zijn bij Delta Vlissingen? Dan lijkt me een tegemoetkoming niet verkeerd. Zie het maar als bemiddelingskosten/administratiekosten.
En met dat overbevolken zal het ook wel meevallen Martin. Voor veel piloten is Zoutelande een heel eind weg.

Overigens blijf ik bij mijn stelling dat 80 Euro voor een keertje hellingvliegen per jaar prijzig is. Bovenden kan ik zoonlief Milan niet overslaan: 'Nee Milan, jij mag vanmiddag niet vliegen hier op de helling, want jij bent geen lid van de KNVVL. Ik wel. Twee lidmaatschappen vond ik te prijzig..' :roll:

Frank
die niets tegen de KNVVL heeft...

die club daar is toch lid?
Waarom dan die club geen geld geven dat lijkt me heel wat rechtvaardiger.
Als het zo zou kunnen trekt de knvvl misschien nog leden.
Nu is er voor alle niet knvvl leden, een hellingzweef mogelijkheid afgepakt.
Dus een reden om geen lid te worden.
Maar ja laat maar waaien, ik heb meer veld als ik nodig heb.
Tobben julie maar lekker verder.
Ik moet bijna huilen, omdat jullie zoveel arbeid in deze lokatie hebben gestopt, voor onze elite, de ontroering wordt me bijna te veel.
En dat voor al die rijke mensen.
Kijk die arme moet je niet helpen dat zijn allemaal zeurkouzen.
Maar die rijke die hebben het al zo slecht.
Misschien kunnen we bij de minder bedeelde met de pet rond.
Dat kunnen we dan aan onze elite geven zodat die arme tobbers gezellig met kaviaar kunnen helingzweven.

SCHAAM JE DIEP

Theo Coenen zei:
Dus hierbij sluit jij de WAO-ers, AOW-ers en anderen die van een minimum inkomen moeten rondkomen uit van deze mooie hobby.

In feite wel ja en terecht ook, sorry. Als je rijk had willen leven, had je jezelf beter moeten verzekeren. Ik zeg niet dat WAO-ers en AOW-ers dan zielig thuis moeten zitten, maar modelvliegen is gewoon een dure hobby. Ik zou zelf ook wel ferrari-racen als hobby willen hebben, maar kan dat niet bekostigen, dus doe ik dat niet.

Het wordt voor mij dus tijd om ermee te stoppen, dan kunnen jullie nog meer betalen om mijn ziektekosten te betalen aangezien ik mij dan niet meer kan afreageren. gegarandeerd dat ik dan weer heel snel zwaar overspannen ben en of met mijn auto ergens in een dikke boom steek.

Met alle respect, maar wat een drogredenatie. Afgezien van dat het impliciete dreigement mij erg tegenstaat (het moet wel, want anders..), is het natuurlijk niet zo dat 'wij' maar dingen 'moeten' betalen omdat jij anders de zaken nog erger gaat maken/hebben/krijgen.

Die dure zwever heb ik zeer beslist niet, wel een plank en enkele piepschuim vleugeltjes.

Nou, dan is er toch geen probleem? Als je toch al niet gaat hellingzweven, wat maakt het dan uit of je daarvoor een brevet nodig hebt?

Zeer waarschijnlijk niet op de helling. daar zul je in overleg met je collega vliegers moeten kijken naar de frequenties.

Ik bedoel het niet vervelend hoor Theo en ben altijd erg dankbaar voor je tips en advies, maar deze redenatie is een beetje krom natuurlijk. Uiteraard 'mag' jij van mij vliegen, daar gaat het niet om, maar de redenatie dat iets op een bepaalde manier geregeld MOET worden omdat anders AOW-ers en WAO-ers niet mee kunnen doen, gaat er bij mij niet in.

Daarnaast.. jij kunt toch vliegen? Ik zie het probleem niet.

Die helling kon eerder niet op gevlogen worden (wildvliegen = niet vliegen) en nu wel. Er is een frequentiebord en je bent dus verzekerd. Het gaat niet om de gehele Nederlandse kust en niemand verbied je ergens anders te gaan vliegen.

Ik blijf erbij, goed geregeld door Delta en de KNVVL. Respect voor de mensen die zich er voor inzetten en jammer dat er gelijk zo negatief over gedaan moet worden.

Volgens mij mag ik er gewoon nog vliegen met een zwever van minder dan 500 gram daar mag je mee wild vliegen dus ik kan daar nog gewoon vliegen

En Hezik denk eens na wat je zegt man.
Jij zegt dat modelvliegen duur is.
Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
Volgens mij is er geen goedkopere hobby.
Ook al heb ik afgelopen jaar weinig gevlogen.
Geef ik meestal niet meer dan 20 euro per maand uit aan modelvliegen.
100 euro aan lidmaadschap van 2 clubs
20 euro aan benzine.
en nog eens wat onderhoud spul.

Dus 80 euro is dan een hele hap uit dat butget.

Dus je moet eerstmaar eens nadenken met wat je zegt.

Wat extra verzekeren hoe wanneer?
Ik klaag helemaal niet over mijn uitkering.
Ik ben er dankbaar voor dat ik hem mag hebben, ook al wil ik hem eindelijk niet.
Maar je kan niet anders.
Je trap met deze uitspraken mensen op hun ziel man.
Wat je van mij denk maakt niet uit, maar doe normaal tegen Theo.
Dit minderwaardig gedrag kan niet getoloreerd worden.
Het blijft een vies draadje :fist:

Ten eerste, Bertus, het is zeker niet mijn bedoeling te koeieneren of af te zeiken. Als jij die bedoeling uit mijn woorden leest, dan heb ik het verkeerd opgeschreven of interpreteer jij het anders dan ik dacht. Het is in elk geval niet opzettelijk. Als het zo overgekomen is, mijn excuses.

Bertus zei:
Volgens mij mag ik er gewoon nog vliegen met een zwever van minder dan 500 gram daar mag je mee wild vliegen dus ik kan daar nog gewoon vliegen

Die 500 gram limiet bestaat toch helemaal niet meer?

Geef ik meestal niet meer dan 20 euro per maand uit aan modelvliegen.
100 euro aan lidmaadschap van 2 clubs
20 euro aan benzine.
en nog eens wat onderhoud spul.

Als ik me niet vergis, heb ik jou tijdens de schaalmeeting in actie gezien met een schitterende ash zwever met klapprop (toch?) bovenop. Die heb je niet voor 10 euro gekocht denk ik, dus reken dat er eens bij? Verder heb je, wederom als ik me niet vergis, ook een benzine sleepkist en ongetwijfeld nog wel meer toestellen. Een zender is ook wel handig, die is ook niet komen aanwaaien denk ik ;)

Laat ik me dan anders uitdrukken. Modelvliegen heeft een bepaalde prijs, net zoals elke hobby. Zodra ergens een prijskaartje aanhangt, zullen er ook mensen zijn die dat niet kunnen betalen.

Ik ben daar geen voorstander van, maar dat is nu eenmaal hoe het in de maatschappij werkt. Als we dat anders willen, moeten we het kapitalisme overboord knikkeren en allemaal communist worden ofzo. Het schijnt dat dat ook geen succesverhaal is.

Dus 80 euro is dan een hele hap uit dat butget.

80 euro is gewoon best veel geld, ongeacht je budget. En in dit geval geen verplichting, niemand verbied jou model te vliegen, toch?

Je trap met deze uitspraken mensen op hun ziel man.
Wat je van mij denk maakt niet uit, maar doe normaal tegen Theo.
Dit minderwaardig gedrag kan niet getoloreerd worden.
Het blijft een vies draadje :fist:

Ik doe normaal tegen Theo. Ik heb het nergens gehad over minderwaardig en denk er ook niet zo over. Het is zeker niet mijn bedoeling iemand op z'n ziel te trappen.

Ik vind het alleen te ver gaan om te claimen dat mensen (in dit geval mensen die levne van WAO/AOW) als recht hebben overal te mogen modelvliegen.

Laten we wel zijn, het gaat hier niet over modelvliegen in het algemeen. Dat doen jullie beide (gelukkig). Het gaat hier over vliegen op één bepaalde locatie, waarbij lidmaatschap van een landelijk overkoepelend orgaan vereist is.

Laten we er maar over stoppen.
Ik ga lekker slapen en morgen weer lekker in de tuin knutselen.
En wat de ash betreft daar heb ik erg veel geluk mee gehad wat prijs betreft.
Ook al staat hij nu in de verkoop, omdat ik wat anders wil kopen.
Dus het ene gaat weg dan kan je weer wat anders kopen.
Maar ik ga nu wel erg oftopic

om kort te gaan worden er nu 10.000 vliegers uitgesloten van hellingzweven daar.
2000 leden mogen wel vliegen, waar er eerst 12000 konden vliegen.
Dus de knvvl heeft er 10.000 geschrapt.
Als jullie het anders zien mag dat maar de feiten liggen er wel.

.... Heb heel het draadje met grote ogen gelezen ... wat een zooi jongens had dit op dit forum nog niet meegemaakt. :roll:

Puff Puff "Pass the Dutchie 2 the left hand side" --> Love Peace and Understanding. :lol:

:ontopic: :evil: Evil Thaughts :evil: --> Wat kunnen ze eigenlijk doen als je wel gaat vliegen ... je vriendelijk verzoeken om weg te gaan ??? Meer toch niet. :?

En idd. die gene die zegt dat modelbouwen een dure hobby is ... is voor mij geen "modelbouwer" maar een "ARF-kisten vlieger"
-----------> Wat kost een plaat depron tegenwoordig ??? :idea:

Een keer je de basisuitrusting hebt ( wel in een keer degelijk materiaal kopen anders kan je om de paar maanden nieuw spul zoeken) dan heb je voor heel weinig geld een heleboel lol.

Idd. content zijn met de simpele dingen en als je een goed ontwerp kiest vliegt dit meestal even leuk als die F14 met dubbele Turbine.

My 2 cents only

Dit is werkelijk niet te geloven. Henk komt, mede door de inspanningen van MVC Delta en de KNVvL, met de zeer positieve mededeling dat er op een prachtige helling in zeeland gevlogen kan worden en dit wordt dan meteen weer door een aantal personen getorpedeerd. Dit zijn dan ook nog eens mensen die normaal gesproken nooit gebruik maken van deze vlieglocatie. Het is hun er alleen maar om te doen om kritiek te hebben op en te schoppen tegen de KNVvL.
Wat een mentaliteit. :evil:

normal_STOP.JPG

Dit gaat nu te ver.

Natuurlijk is het goed dat die club en de KNVvL gezorgd hebben voor die mooie vlieglocatie. En het is dan ook niet direct mijn bedoeling om dit af te kraken. Ik heb ook al vaker aangekondigd dat ik dadelijk als mijn situatie weer verbeterd ik gelijk weer lid wordt van de KNVvL.

Wel had ik graag gezien dat men dit op een andere manier geregeld had zodat iedereen daar kon vliegen. Ik zou daar per dag gerust 5 euro voor willen betalen.

Over het feit dat ik in Limburg woon en misschien niet in Zeeland ga hellingzweven. Ik ben vele jaren op vakantie geweest in Zeeland en heb daar dan ook veelvuldig in de duinen gevlogen op diverse plekken. Daarnaast heb ik een heel goede modelvliegvriend die heel graag ook gaat hellingzweven en samen gaan we geregeld naar diverse hellingen. Kost mij dus niets of eventueel het daggeld (gastvliegvergoeding) aan de helling. Samen doorkruisen we geregeld Nederland, Belgie en Duitsland om ergens te gaan vliegen of om ergens naar een show, tentoonstelling of beurs te gaan. Tot nu toe zijn we overal waar we geweest zijn met open armen ontvangen. Alleen hier in den lande doet men heel vaak erg moeilijk over het gastvliegen en dat is heel jammer. Op de meeste Duitse modelvliegvelden waar we geweest zijn hoefden we alleen maar een bewijs van verzekering te laten zien en eventueel enkele euro's gastvliegvergoeding te betalen en we konden er vliegen. Tijdens mijn laatste vakantie mocht ik zelfs alleen op het veld vliegen. Ik kreeg zelfs de sleutels om de poort te openen als ik wilde vliegen en hoefde daar niets voor te betalen.

Als ik dan zie dat men hier de meest vreemde eisen stelt dan vraag ik mij soms af waar we mee bezig zijn. Keep it simpel en laat iedereen genieten van die successen. Plaats er een bord waar je duidelijk aangeeft dat dit mede door de KNVvL geregeld is dan lijkt het mij dat ze meer leden krijgen hierdoor dan nu het geval is. Op deze manier krijg je alleen maar dat mensen steeds meer tegen de KNVvL zijn of blijven.

Eerst en vooral, Heel goed nieuws dat er nu officieel gevlogen mag worden in Zoutelande. Ik vlieg er sinds anderhalf jaar en dit is een fantastische vliegsite. Een welkom alternatief voor Cap Blanc Nez.

HOERA!

Dan... Ik heb net heel het tread hier gelezen en ik ben gewoon verstomt van verbazing. Er komt een officieel erkent vliegterein bij, en er word langs alle kanten geroepen dat het schandalig is dat je lid moet zijn van de federatie die het officieel erkent heeft, een federatie die zijn best heeft gedaan om het er te krijgen. Jullie zouden blij moeten zijn dat er een officieel terein bijkomt.

Hier in Belgie verdwijnen alleen maar modelvliegtereinen en van alle Vlaamse modelvliegtereinen is er 1 in orde met de ruimtelijke ordening(instantie die instaat om te bepalen welke activiteiten er op een terrein/grond mogen gebeuren, bvb die gronden zijn weidegronden, dat is bouwgebied etc. In Nederland zal zeker iets gelijkaardigs bestaan) maar deze club had dan weer met andere instanties problemen. De meeste Vlaamse clubs hebben wel van de één of andere overheidsdienst schrik omdat die op korte termijn hun bestaan kan bedreigen. VML doet een heleboel moeite om zich in te zetten voor clubs die hun terrein dreigen te verliezen, maar voor zover ik er weet van heb heeft dit nog niet heel veel vruchten afgeworpen.

De dichtsbijzijnde goede hellingzweeflocatie die ik na Zoutelande ken is Cap Blanc Nez. Het terrein daar is natuurgebied en de locale overheid was van plan om alles daar af te schaffen om de natuur een kans te geven. Een heel mooi initiatief, maar dan zaten wij, modelbouwers, zonder helling, terwijl wij er eigenlijk niet voor veel overlast zorgen en geld binnenbrengen bij de locale horeca en campings. Modelbouwers en hellingzweefliefhebbers uit Frankrijk, Belgie, Nederland, Duitsland en nog een hoop andere landen hebben petieties ingevuld om het hellingvliegen daar te houden. Na een heleboel vergaderingen en bijeenkomsten van comites die het natuurgebied in noord Frankrijk beheren is het gelukkig positief aan het uitdraaien voor ons, maar voor hetzelfde geld was dat ook een heel mooie vliegsite minder. En we zijn er nog niet....

EN TOCH KOMT ER HIER ZOVEEL COMMENTAAR....

Als mensen van de KNVVL die hun hebben ingezet om dat voor mekaar te krijgen dit lezen, en zelf maar matig tot niet geinteresseerd zijn in hellingzweven, dan gaan die volgende keer waarschijnlijk minder moeite doen om het voor elkaar te krijgen. Want er wordt toch enkel maar op gekapt. En als er dan een gemeente beslist om daar geen modelbouwers meer toe te laten, dan gaat er bijna niemand iets aan kunnen doen om dat te veranderen.

Trouwens, in Belgie mag de VML bijdrage lager zijn als de KNVVL bijdrage, er zijn toch ook clubs die er in slagen om hoge lidgelden te vragen. Sommige clubs vragen zelfs dat je de VML bijdrage via hen regelt, als je dan in twee clubs lid wil zijn, die beide dit systeem toepassen...
Hier in Belgie wordt ook gekapt op de VML, dat er teveel geld gaat naar een klein groepje wedstrijdpiloten enz, maar als VML er in slaagt om terreinen te behouden of bij te krijgen, dan krijgen ze van mij, en van een hele hoop collega modelvliegers naar alle waarschijnlijkheid een heel dikke proficiat, want het is zeer moeilijk om dat in ons dichtbevolkte land nog voor elkaar te krijgen. En dan gaat er niet gezeurd worden over dat je lid moet zijn van de VML om daar te mogen vliegen.

80 euro lijkt misschien veel, maar als je 10 keer op een jaar gaat hellingzweven, dan is dat maar 8 euro per keer. En je bent verzekerd. Is dat dan zo veel?

Nog een HOERA!

Tom

Het is niet zo zwart wit als hier op het forum gesteld wordt. Vele mensen zijn blij met deze gerealiseerde locatie, waaronder ik :)

Helaas weer een KNVVL discussie. Onbegrijpelijk. Er zijn maar weinig argumenten die stand houden. Ok, de contributie mag iets lager zijn, maar dat vind ik ook van de wegen belasting en dergelijke..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back