Ofna Hyper 10SC

joh inderdaad. Ik zit even te googlen en zie het nu ook ja. Wel handig voor de spareparts denk ik dan maar :-) even in de gaten houden. Apart dat ze het niet onder hobao in de EU uitbrengen. https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=90052 dit is hem. WP HYPER 10 SC SHORTCOURSE TRUCK 4 WD

Die novak was ook niet zo bijzonder duur hoor. Besteld bij liquidRC en incl inklaringskosten 140 euro kwijt. Alleen het motortje kost je 99 dollar. Als je een goeie esc hebt kun je die combo ook altijd nog overwegen.

Paar pics:

novak1.jpg

novak2.jpg

Ik ga denk ik toch voor een cheap setje in mn slash 4x4.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Brushless Car Power System 5200Kv/100A $109.95
Hij is wel sensored!
Ik ben niet zo geil meer op vermogen, eerst leren sturen denk ik maar.
Naar het is wel de bedoeling dat ik op een 1/8 baan ga trainen.
Als ik mn auto dan een beetje onder de knie heb kan ik nog altijd gaan upgraden naar een sterkere sensored motor, de esc is sensored en 100a dus ie kan heel wat af.

Heb je je motor al binnen?
Ik las dat er in de states veel met die motoren wordt gereden, vooral 4,5t.
Maar nu heeft de racebond (naam effe kwijt) alle 550 motoren gebanned en maakt Novak ongeveer die motor maar dan kleiner 540 of 1/10.
Dan heet ie ballistic.
Ik ben ook aan het brainstormen en googelen voor een motor en esc.
Dus ben ik benieuwd naar jou ervaringen.

hoe zit het dan met die ballistic.. dat is dan 540 ipv 550. maar word ook een stuk warmer dacht ik zo.
of heb ik dat mis..

gelijk aan het tikken

...maar ik lees niets over al de Slashes, Rustlers en Nitro's die je vandaag achter je hebt gelaten met je Hyper!
Hij reed echt goed, stabiel, soepel en stil. Ook is het nu duidelijk dat hij tegen een stootje kan. Toch handig de extra kilo's en koppel, voor het overeind helpen van op de kop liggende Slashes, maar ook voor het op de kop krijgen van Slashes die te dichtbij komen. Morgen weer!

lennart, kan je voor mij het artikelnummer van de clear body van je hyper 10sc opsnorren?

dan kan ik aan de hand van dat nummer verder zoeken

die body van de hyper moet toch ook op de hong nor passen dacht ik zo..

ik heb een hong nor scrt10 en ik heb geprobeerd om de proline hardcore body en de jconcepts dare body passend te krijgen, maar bij de hong nor valt dan de achterbumper binnen de body. en dat wil ik niet

volgens mij passen die ofna bodies wel gewoon op de hong nor..

edit: weet je ook wat de verzendkosten zijn bij nitrohouse naar nederland voor die body? anders moet ik zelf weer een account aanmaken om ff te kunnen kijken wat de shipping is

edit2: ik zie het al 29 dollar ****zucht****

Laatst bewerkt:
Nitrohouse is behoorlijk duur ja. Amain is een stuk relaxter met verzenden maar daar hebben ze volgens mij het gewicht niet goed staan. (1.32kg) schiet ook niet op.

Graupner verkoopt dat ding in de EU, Graupner Online-Shop klinkt lekker: "Karosserie 10SC unlackiert mit Decorboge" mmmm. Echter pas vanaf 31 mei. Googlen op "graupner 90052.16" geeft ook overal een "new status" (los van de 50 euri...).

Ik verkoop de body niet los nee... dat denk ik dat ik het chassis nooit meer kwijt raak. Alhoewel... voor 50 euro haha. Nee hoor.

Als het zaterdag een beetje weer is ga ik in ieder geval rijden op Mach-One.
Zondag een Demo rijden op de Grasmaaier-en brommer-Race in Deurne (voor de fans).

Dank je Lennart.
De gewichtsverdeling is super, dat verleggen van de accubak en het extra lood werkt echt!!
Ik ben wel naar stuggere veren gegaan (witte) en er zit nu een voorbumper op van T Bone Racing (sterker).
De speedpassion Silver Arrow 4,5t die ik van je kocht heb ik voor grote banen en ik heb er nog een 5,5t bijgekocht voor kleinere banen.
Rijdt super, gister en eergister dus gereden in Duisburg, fantastische wagen.
Ik ga em nu poetsen en binnenkort wat fotos maken van de binnen- en buitenkant.

Effe wat fotos om mensen te laten zien dat er meer 4wd shortcourse trucks zijn dan de Slash, Hong Nor en Asso (en om Lennart te laten zien dat zn Hyper een goei baasje heeft).
1106717868_5_IlfQ.jpeg

1106717768_5_c_tA.jpeg

1106717653_5_9v2b.jpeg

1106717516_5_Mcfa.jpeg

P.S. fotos zijn genomen op de Grasmaaierrace in Deurne waar ik met de Mach-One club vandaag een demo heb gegeven.
Het was erg gezellig, leuk om tussen enkele bigscales te rijden (in het begin wel eng).
Op een gegeven moment heb ik een paar x met 3s lipo gereden en kon ik toch een paar bigscales inhalen (YESS).

De ontvangerbox is van Traxxas, ik heb er dikkere veren opzitten, de wielmeenemers zijn alus van STRC, en ik heb het plaatje wat over het middendiff gaat wat verlengt met een stuk plastic zodat ik de esc verder naar achter kon zetten.
Door dat stuk plastic worden ook de schokken opgevangen en heeft de esc niet zo veel te lijden.
Ik heb de accutray aangepast zodat ik de accu liggend kan plaatsen.
Trouwens er zit een 4.5t Speedpassion Silverarrow in (voor 1/10 banen een 5.5t), met een Xerun 120a esc, dit alles is sensored.

Back