Ofna Hyper 10SC

Er stonden er 11 of zo ingeschreven, samen met de Stadium Trucks.
Maar het waren wel allemaal ervaren koureurs.
Maar dr zijn dr maar een stuk of 7 gestart.
Een B44 verlengd en omgebouwd naar T4 4wd (dus als het ware een T44), die won.
En verder wat T4s omgebouwd met Xfactory (dus de motor voor de achterwielen en de accu dwars), en wat asso sc10s.
Alleen op het eind waren we nog maar met 5, de rest had pech, en die reden ook in andere categorieen.
Het is een hard parcours daar en de wandjes kwamen op een gegeven moment erg dichtbij.
Ik had ook last van dat die baleindjes van mn turnbuckels loschoten, daardoor heb ik mn qualis vern**kt.
Maar ik had ze voor de finales, verstevigt met tyrips, goede mod vond ik zelf.
Ik stond ervan te kijken dat er zoveel meededen in de 1/8 buggy (brushless) klasse, er deden er 14 mee!!
Dat is toch een hele hoop meer dan in de No-Nitro, en dan zitten er nog niet eens truggies tussen.
Al bij al een super-organisatie en een heel leuk baantje.
Alleen een takke-eind rijden (2 uur, 210 km) voor mij, maar ik vond het zeker de moeite waard hoor!

Omdat ik graag een 4wd shortcourse wilde en iets anders dan een traxxas heb ik vorige week in de states een Ofna besteld. 2 dagen erna was hij binnen (ups express). In Europa voor zover ik weet niet nog niet te koop.

Op dit moment gebouwd met:
Mamba Max 5700
Futuba S9451

Het pre assembled onderstel. 90% klaar volgens ofna. De shocks moeten gemaakt worden, banden geplakt en elektronica erin. Wat wel apart dan wel jammer is, is dat je een deel uit elkaar moet halen omdat je anders de motor en pinion niet kunt plaatsen. Niet echt praktisch.

Van de week nog even de kap een likje verf geven (wel al uitgeknipt) en dan kan hij de boekelermeer op ;-)

10sc.jpg

Body

10sc0.jpg

Shocktowers

10sc1.jpg

Motor mount

10sc2.jpg

Onderplaat

10sc3.jpg

En alles gebouwd.
10sc4.jpg

Hallo lennart
Waar heb je de ofna gekocht ?
Ik ben op zoek naar 2 veren voor mijn shockbrekers achter maar kan ze bijna ergens kopen ,
De lengte van de veren moet ongeveer 6 cm zijn en de binnen diameter 18 mm.
gr lds

Hier >Graupner Online-Shop zijn de blauwe veren te koop, ik heb de blauwe veren ook over rijdt met de witte.
De witte heb ik bij Amain hobbies gekocht, maar je kan ze ook bij nitrohouse bestellen.
Natuurlijk kan je ze ook bij een LHS bestellen die Graupner voert.

niets meer aan toe te voegen :-)

Amain is iets goedkoper met shipping dan nitrohouse maar beiden prima zaken. Verder inderdaad naar graupner shops kijken.

Als het goed is heb ik op ebay duitsland nog een hyper 10sc gescoord voor weinig!
Dat wordt mn donor auto voor onderdelen, dus dan is mijn Hyper een lang leven gewaarborgd :celebrate::celebrate::celebrate:

Begin Februari rijdt ik in Belgie o.a. tegen de nieuwe Durango Shortcourse.
Ik ben benieuwd hoe dat ding er van dichtbij uitziet.
Hij is i.i.g. niet goedkoop, maar ik geloof dat degene die em gaat rijden wordt gesponsord.

1208727038_5_DhL5.jpeg

Ziet er wel stoer uit, alleen de organisatie (heel toffe mensen trouwens) blijven mn naam fout schrijven.

Begin Februari rijdt ik in Belgie o.a. tegen de nieuwe Durango Shortcourse.
Ik ben benieuwd hoe dat ding er van dichtbij uitziet.
Hij is i.i.g. niet goedkoop, maar ik geloof dat degene die em gaat rijden wordt gesponsord.
Is die er al dan?

Wat fotos van mn nieuwe kappie, in het echt is het een fellere kleur oranje (slecht fototoestel), het knalt er echt uit!!!
1389023627_6_vKIJ.jpeg

1389023644_6_NcLG.jpeg

1389023660_6_D--R.jpeg

Back