OH 58 Kiowa...in belgië..

Verder met het grote luik..
Scharnieren staan erop, nu zijn de ventilatieroosters in dit luik aan de beurt.
We beginnen met het maken van de gaten..

full

Daarna wordt hier een stukje gevormd plasticard ingelijmd. deze shape is zo in sheetvorm te koop, dient eigenlijk voor daken te simuleren in de treinmodelbouw, maar geeft een mooi resultaat in dit geval

full

Nummer 2 ook klaar..

full

Ik ben er van overtuigd dat deze na wat weatheren er weer heel realistisch zullen uitzien..

Next up zijn de slotjes, hier ga ik nog ff over nadenken en wat foto's zoeken, intussen nog 2 vluchtjes met de A 10 gedaan, ditmaal in een venijnige crosswind, maar alles ging goed :-)

groeten,

Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste stappen van het luik:

De slotjes moesten er nog opkomen, enfin, inkomen eigenlijk..
We beginnen met wat rondjes te vervaardigen uit plasticard:

full

Dan is het weer kwestie van gaten maken, achterkant dichtmaken, rondjes inlijmen , en afwerken met enkele rivetjes

full

nummer twee ook klaar...

full

Tenslotte het nightvision lichtje, dat we reeds meermaals tegenkwamen

full

En een overzicht van het geheel :-)

full

meer dan genoeg voor deze week..

groeten,

Didier

Volgende postings zullen weer wat "saaier" worden...we moeten de zijkant van de nodige rivetten voorzien.

De eerste lijnen zijn gezet en voorgeboord

full

En de eerste rivetjes krijgen hun plaats...

full

we gaan rustig door...

groeten,

Didier

Geen vooruitgang van betekenis deze week..
Heb een hirobo shuttle in een airwolf rompje gebouwd voor een clubmakker, en een klein probleempje met de A 10 gehad..
De week is weer om, geen Kiowa tijd gehad.. helaas..

volgende keer beter ;-)

Didier

Hey hey, ja, het kan niet elke week bouwfeest zijn hé... ma om het hier te compenseren zal ik vanavond van de Cobra-schilderwerken een vrijdagposting uploaden.
We zien elkaar morgen bij de Ronny?

Heligroeten,

Nick

@MDM : leuk, ma ik heb hier zat te doen voor't moment...

Deze week gecombineerd gewerkt aan de A10 en de Kiowa..
Reden hiervoor is dat ik de A 10 helemaal klaar wil hebben, en eigenlijk het weatheren het enige is dat nog rest.
Dus heb ik dit gecombideerd met de Kiowa, tussen de drogende verf van de A10 door, ging ik verder mer de rivetjes van de Kiowa. Op deze manier schiet het tenminste nog iets op...

Een fotoke van de vooruitgang, met op de achtergrond de A10, mét geweatherde neus... we zijn 85% ver met de A 10... het komt goed :-)

full

groeten,

Didier

Bij nader inzien heb ik het idee om aan de Kiowa én A10 te werken maar laten schieten...het lukte gewoon niet zoals ik het wilde, en op die manier schiet er niks op..

Dus nu ga ik door met de A 10 tot de weathering af is, iets wat niet zo lang meer zou Mogen duren.. vleugels zijn klaar volgens mij.. :-)

full

Stabilo is ook in orde, nu verder met de romp, ongelofelijk hoeveel tijd daarin kruipt, heb ik me eigenlijk wat aan verkeken..
Maar het begint er al op te lijken...

full

blijven volgen mensen, de Kiowa komt snel weer aan de beurt :-)

groeten,

Didier

Met die post shading komen alle panelen pas echt tot hun recht.
Mooi werk. Geduldig verder doen... Ik weet hoe subtiel je te werk moet gaan om viapost weathering een realistisch resultaat te bekomen.
Zelf ben ik ook aan twee machines tegelijk bezig en... idd. niks lijkt vooruit te gaan.
Nu, door de vele RC-heli-buitenaktiviteiten in deze periode is de bouwtijd tot een minimum herleid. Gewoon blijven genieten van het bouwen en niet vergeten vliegen tijdens het komende mooie weekend.

Heligroeten,

Nick

Zo! Dit zou zowat het laatste niet Kiowa postje moeten gaan worden, want de A 10 is wat mij betreft zo ongeveer klaar :-)

Ik ben met het weatheren gestopt, omdat je op een bepaald moment gaat overdrijven als je niet uitkijkt..
Het enige dat nog niet klaar is zijn de wing pylons, maar daar heb ik een foutje in de levering, dus dat gaat nog moeten wachten..

Vandaag weer gaan genieten ermee, en ook deze foto's gemaakt..

full

full

full

Up next... Kiowa :-)

groeten,

Didier

Wat een kanon! De weathering heeft je A10 overduidelijk naar een hoger niveau getild.
Hier en daar een beetje subtiel chippen en de rivetten oplichten ware misschien ook nog een optie... (om bezig te blijven...)

Wat je ook doet, er wordt uitgekeken naar de volgende Kiowa-posting.

Heligroeten,

Nick

Jaaa,

Zoals voorspeld, we zijn weer met de Kiowa bezig geweest...
Het rivettenverhaal gaat onverstoord verder, nu de overgang romp/ staart in orde gemaakt..

full

Ook verder op de romp is dit deel zowat voorzien, de verbinding tussen de beide zijden is ook gemaakt, volgende zal nog een antenne onder de staart zijn, en dan kunnen we langzaam naar voor werken om het volgende deel te gaan maken..

full

we komen er nog ;-)

groeten,

Didier

Idd.. de Kiowa heeft verleden zaterdag nog eens kunnen vliegen, en deed dat dus weer top!

Dit werkt motiverend, dus hebben we nog wat gebouwd

Onder de staart moest er nog een antenne komen, deze hadden we reeds klaarliggen, dus het was relatief simpel om te monteren

full

Als volgende was een probleem aan de beurt waar ik al langer over aan het denken was. Boven de deuren loop een soort van rand, dun, afgerond, niet gemakkelijk. Na wat testjes heb ik het met 1/4 rond stripje plasticard van 1.2 mm gemaakt. Een geduldwerkje, wan vooral de rondingen moesten voorzichtig verwarmd worden en dan gelijmd..

Resultaat is heel tevredenstellend mag ik zeggen..

full

full

we kunnen aan de deuren beginnen.. :-)

groeten,

Didier

Ok, donderdag niet gehaald, en dat gaat mss nog wel meer gebeuren, maar....
we zijn aan de deuren begonnen. Hier al meteen een probleem: de voorziene deuren zijn van de allereeste Kiowa versie, en gehele deurvorm dus. De iets latere Kiowa's werden van bewapening voorzien (rockets, missile launchers...enz). De piloten en groundcrew kwamen er al meteen achter dat daarmede de deuren niet meer volledig open konden.. oeps!
Toen heeft men besloten er een hap uit te zagen, en aldus de deur te delen.. achteronderzijde is fixed met de romp, rest blijf deur..
Dit was voor het model geen optie, dus heb ik besloten de scheidingslijn duidelijk te laten uitkomen.. beste method? yep... spuitplamuur...

om de foto is dus het afplakwerk en in de documentatie duidelijk de "lijn" te zien

full

na het spuiten...

full

vervolgens wat uitbouwdelen monteren.. aftekenen, uitzagen...

full

full

En de rivetjes uiteraard...

full

We zijn er nog lang niet mee klaar...maar voor vandaag weer wel ;-)

groeten,

Didier

Ik blijf genieten van je verhaal, je technieken, ... mooi, mooi, mooi.
In mijn draadje is het een beetje vré stil, maar dat komt omdat ik aan één van mijn geplande tussendoorprojecten bezig ben. Als dit over enkele weken af is komen er foto's van en wordt de Cobradraad opnieuw opgenomen... the story and the build will continue.

Heligroeten,

Nick

Back