OH 58 Kiowa...in belgië..

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door didier n, 20 jan 2011.

  1. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
    Het blijft een van , nee het is zondermeer de mooiste schaal heli die ik ooit heb gezien echt ongelofelijk .
    Triest dat je hem hebt gecrasht , hopelijk is de schade te overzien .
    Hier is wel sprake van kust met een hele grote K , echt geweldig wat je hier hebt laten zien .
    Sterkte met het "herstel" .
    Arno .
     
  2. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Didier, man... man... man... wat een schitterende machine was het geworden. Om die eindfoto's met alle details te omschrijven zijn geen woorden. Of misschien toch... pure kunst. We hebben de voorbije jaren live en via andere mediakanalen samen uren en uren overlegd en gepraat over alles wat van ver of dichtbij met de bouw van onze helis te maken had. We zijn gegroeid in onze vaardigheden en technieken. Toen ik begin deze week het nieuws vernam dat de Kiowa (en ik gebruik nu jouw woorden) "zwaar beschadigd is" ben ik er enkele dagen niet goed van geweest. Ma, ik ben content dat je het eventjes gaat laten rusten en hem toch gaat proberen herstellen. Heel veel moed en we spreken mekaar gauw.

    Heligroeten,

    Nick
     
  3. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    f&@k, dit is de grootste nachtmerrie die je als schaalbouwer kan meemaken. Alleen al toen ik het berichtje net las dat je hem beschadigd had draaide mijn maag om. Man wat zal je hier ziek van zijn, ik wens je veel sterkte en hoop dat je de motivatie kan vinden om hem weer op te bouwen. Je hebt laten zien je een schaalbouwer bent uit de hoogste categorie en ben er van overtuigt dat we nog vele mooie creaties van je zullen zien.
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.927
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Daar draait inderdaad, net als John al zegt, je maag bijna letterlijk van om...

    Wat ontzettend jammer van deze super gebouwde schaalmachine, ik kan je alleen maar alle moed en sterkte toewensen om de heli weer te herstellen....

    Groet, Bert
     
  5. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Ja, Didier, gedurende die 1200 uren heb je me met stomheid geslagen. Wat een geduld, inspiratie en vindingrijkheid om van een bouwdoos een (verkleinde) kopie van "the real-one" te maken.
    Ik weet heel goed hoe het voelt om je heli te crashen, wanneer je er zelf geen enkele fout aan hebt.
    Je had heel wat vluchten op voorhand gedaan om er de minste trilling uit te krijgen. Keer op keer probeerde je net iets anders om elk probleem op te lossen.
    Je hebt door je postings van de bouw van de Kiowa heel wat bewonderaars bij gekregen.
    Dus, laat het even rusten, een goed Metallica concert gaan bijwonen, en dan met vernieuwde moed, met de steun van alle modelbouwers, dat kunstwerk restaureren.
    Suc6!
     
  6. SAR Scott

    SAR Scott

    Lid geworden:
    8 jun 2011
    Berichten:
    527
    Locatie:
    Dilbeek Belgium
    Never give up a winning team..... je bent een hele goeie schaalbouwer. Was er iets niet goed ==> vuilbak in... steeds keer keer op keer. Al was het soms wel 5-6 keer na elkaar om iets toch ECHT goed te krijgen..... dus laat die hoop nu niet vallen!!!! Zoals de meesten al zeiden, gewoon even laten bezinken en met der tijd stilletje s weer aan beginnen. En ja dit zal weer veel zweet en tranen kosten, maar JIJ kan dit!!!!!!!!!!
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Yep , je mag je fans niet teleur stellen . Echte heli's worden ook al eens opgelapt veronderstel ik . Zal dan nog realistischer zijn . Go for it .
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Mijn grootste respect voor de bouwer van dit prachtige stuk !!!
    .. en wat een nachtmerrie, ..
    succes met herbouwen, en dat je het nog steeds naar je zin heeft
    (misschien heb ik niet de juiste worden gevonden,
    maar ik denk, dat het duidelijk is, wat ik bedoel!)
    suc6 nog eens !~, Uwe
     
  9. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Beste mensen,

    Mij welgemeende dankuwel voor de reacties! Het is en blijft idd een nachtmerrie, maar we kunnen niet opgeven he ;)

    De voorbije week de schade goed bekeken, en de nodige acties ondernomen om onderdelen die vervangen moeten worden te bestellen...de rest is weer handwerk...

    We gaan 'm dus herstellen, kan een tijdje duren, maar het komt terug in orde :)

    groeten,

    Didier
     
    SAR Scott vindt dit leuk.
  10. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    That's the spirit en succes Didier!
    Als het mogelijk zou zijn, kan je van die herstellingen ook voor de nodige documentatie zorgen? Het kan heel leerrijk zijn om te zien hoe dergelijke schade kan hersteld worden.
     
  11. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Doet me goed dat te lezen Didier.
    Ik ben geen snelle reageerder maar heb vol bewondering jouw bouwverslag gevolgd, het raakte me dan ook te horen dat je "schade" gevlogen had.
    Houd vol... en veel suc6.

    groeten
    Ferdy
     
  12. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ik zag het ook op het forum langs komen. En dacht: "dit is wel het ergste wat een modelbouwer kan overkomen".
    Mooi om te lezen dat het te repareren is, al zal het veel bouw en denk uurtjes in gaan zitten.
    Succes met de wederopbouw.

    Gr Rob
     
  13. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Prachtig om te horen dat je hem gaat herstellen. Tegen dat hij hersteld is zal de Cobra (zonder tegenslagen) ook wel vliegen.
    Dan kunnen we eindelijk die "Patrouille bij dageraad" vliegen.

    Heligroeten,

    Nick
     
  14. Tiger2

    Tiger2

    Lid geworden:
    31 aug 2006
    Berichten:
    354
    Prachtige heli Didier echt klasse. Succes met het herstellen!
     
  15. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    ik kan melden dat er al enkele dingen aan de
    Kiowa zijn gebeurt... Het doghouse is terug monteerbaar op de romp, de meeste bevestigingen waren kapot, dat is dus opgelost... ook is een scheur in de romp gelijmd en met doek en epoxy verstevigd.. Foto's heb iker niet van gemaakt, er was niet veel bijzonders op te zien...
    Het komt ooit terug goed ;)

    groeten,

    Didier
     
  16. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    net als bij de smoelenboek zou hier een knop moeten bijstaan: I like it!
    ;)
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.927
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die knop staat er allang: rechts onder direct naast het volgnummer van de posting....
     
    MDM vindt dit leuk.
  18. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Dat is ontzettend balen, als men zoveel aandacht en tijd aan een project besteed, en dan vervolgens als hij bijna klaar is , crashed.
    Heb het zelfde meegemaakt met mijn hughes jive van vario, waarbij gedurende de eerste test vluchten de tail gear defect ging. Gelukkig alleen het onderstel stuk en wat lak schade. Wat is bij jou de oorzaak geweest? Ben je daar al achter?
    Succes met de weder opbouw.
    Gr rinie
     
  19. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    "Met een knoop in de maag" las ik je bericht. Gelukkig heb je de zaak weer opgepakt. Ik ben een fan van je Kiowa dus hoop 'm nog eens te zien vliegen.

    Groeten, Marco.
     
  20. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    De onderdelen van Heliclassics zijn reeds aangekomen, nieuwe LG beugels, de staartvinnen, en een complete staart in 2 helften, zodat ik beter kan zien waar ik er stukken moet uitsnijden. Tevens is de hoofdas rechtgemaakt, deze was 0,3 mm krom, nu binnen 0.01mm. Mechaniek heb ik intussen terug in mekaar staan..

    [​IMG]

    Nu nog tijd vinden om eraan te beginnen..

    groeten,

    Didier
     
    SAR Scott vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina