Ohio bouwverslag... Nieuwe WTC + nieuwe Techrek.

Discussie in 'Duikboten' gestart door SRS, 12 jan 2007.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo douglas

    de foto's komen er aan maar de camera zijn accu was leeg (vergeten af te zetten)
    met de touwtjes ging het goed maar tijdens het verwijderen ging het haast fout
    de arts tikte met zijn pincet tegen een stukje vlees tussen mijn pink en ringvinger
    en weg was raf ,licht uit en gedaan
    ja wadde wat een pijn had ik me daar opeens
    nadat ik terug op aarde was heeft de dokter met die pincet een proef gedaan
    stilletjes dichter naar de wonde toe en opeens kreeg ik me daar stroom door mijn arm
    nu is er een zenuw die bloot licht en daardoor had ik die erge pijn
    het zweet breekt me nog uit als ik er aan denk
    nu moet dat dus terug met vel over groeien en dan zou de pijn weg moeten gaan ???????
    er zitten nogal veel van zulke zenuwen in een hand naar het schijnt
    je vordert gestaagd met je ohio
    dat de accu's nat liggen kan geen kwaad alleen niet in zout water duiken dan heb je wel een probleem

    het afkitten van de polen hoeft volgens mij zelfs nog niet
    de nieuwe bootjes die we hier aan het maken zijn hebben de accu's wel in een waterdicht compartiment zitten maar de verbinding loopt door een vloed ruimte
    we hebben goud contakten gehaald en deze worden in gebouwd
    een bouw verslag volgt nog van deze bootjes
    volledig eigen bouw en dus eerst kijken of ze het wel doen

    groeten raf
     
  2. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Douglas

    Ik zie op de foto dat je de accu nat gebruikt.

    Ik gebruik de accu al enkele jaren NAT in mijn duikboot met volle tevredenheid,maar ik zou toch een paar maatregelen treffen en deze zijn;

    De bedrading dichtsmeren anders komt er water via de bedrading naar binnen in je WTC of lucht naar buiten naar gelang hoe het druk verloop is.

    De plus pool hoef je alleen maar aftekitten want die wordt opgevreten,min pool gebeurt niets mee.Ik heb de pluspool verlengt en het beginstuk(de orginele lip)afgekit,wordt de velengde lip opgevreten kun er zo een nieuwe aan solderen en met de orginele gebeurd niets mee anders kun je de accu weggooien en dat is zonde.

    Nu is het niet zo dat de pluspool in een paar maanden weggevreten is ,om dat er niet dag en nacht mee wordt gevaren,maar zo freqent als wij hem gebruiken is hij met een paar jaar toch wel weg.

    Gr.Joop
     
  3. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    [​IMG]
    en als ik het helemaal niet meer weet dan kijk ik door het raam en vraag ik bij mijn vrienden advies
    maar het nadeel is dat ze nooit iets leuk vinden het is altijd boeeeeeeee
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    bedrading door de wtc hebben we opgelost op een eenvoudig goed kope manier
    messing buisje door de wtc uit laten komen
    aan beide kanten liefst een cm of 2
    dan hebben we gele siliconen darm van de vliegtuigjes geleend en deze over de bedrading geschoven
    dan de draad door de messing buis en aan de andre kant ook zo een slangetje er op
    deze aan beide kanten over de messing buis schuiven en hopla drukdicht tot een metertje of 6
    [​IMG]
    tekening verklaart meer dan woorden
    bruin = wtc want
    zwart =messing buis
    rood= kabel meestal plus
    geel = siliconen slang
    wel de gele siliconen slang gebruiken de witte durft scheuren die is veel te slap
    groeten raf
     
  5. bochie

    bochie Guest

    nette wtc :wink:
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    hier gaat hij dan
    mijn werkplaats
    hier kom je binnen en zie je een rek met modellen er op en platen er tegen
    deze platen had ik gekregen en worden verwerkt als kisten om mijn modellen in op te bergen
    [​IMG]
    sorry voor de kwaliteit maar mijn kamera doet heel raar tegenwoordig
    ik denk dat de smart card defect is want soms maakt hij wel goede foto's
    aan de andere kant van de deur zie je dan dit
    [​IMG]
    hier wordt met polyester en dergelijke gewerkt
    ik kan hier een ventilator zetten die dan de dampen naar buiten blaast (trapop en door de deur naar buiten )
    daarlangs staat een afkort zaagmachine een slijpsteen en een boorkolom
    [​IMG]
    een paar van de nog te gebruiken wtc liggen reeds klaar met de bajonetsluitingen er opgemonteerd

    [​IMG]
    elektro hoekje waar ik het een en ander kan na meten
    hoef ik niet steeds naar de zolder te lopen
    [​IMG]
    storage van modellen waar ik aan het werken ben
    daar achter de kisten met het materiaal in wat per boot wordt gebruikt
    dit is nog een krick,een akula en een type XXIII die daar staan
    een slepertje met motor pech en het bootje van mijn vrouw waar een kist voor wordt gemaakt

    [​IMG]
    dan naast de platen voor de kisten zie je mijn laden kast
    [​IMG]
    zo zien die laden er uit dus extra veel plaats om klein delen in op te bergen
    boven op een rolletje polyester glasmat en mijn oud slepertje waar ik geen afscheid van kan nemen
    waar ik ooit eens een nieuwe bovenbouw voor ga bouwen
    [​IMG]
    en hier het midden van de kelder met de lintzaag en nog een kastje waar elektro en klaargemaakte componenten in worden opgeslagen
    en dan werk tafel waar op dit ogenblik de kriek op staat en klaar is om een duiktank te verkrijgen
    waarna de accu bak er tegen wordt gelijmt en de boot voor zover als klaar is
    in de kamer daar achter staan twee tafels en een rekje
    op de tafels liggen een XIIF romp
    een thypoon
    kuifjes boot en nog een experimenteel iets
    dit was zowat mijn hobby ruimte
    [​IMG]
    en deze staat tegen de muur in mijn garage ik was ze haast vergeten
    de myford staat niet hier maar bij mijn pa in zijn garage in antwerpen
    die draait grotere en zwaardere stukken en is met deze hobby mat niets
    als je deze foto's vergelijkt dan zie je dat de laatste goed is en de andere erbarmelijk
    iemand een verklaring voor ??????ze zijn alemaal achter elkaar genomen bij tl licht

    groeten raf
     
  7. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Raf,

    Ziet er fantastisch uit. Alleen zou mijn leermeester een rolberoerte krijgen van de sleutel in de klauwplaat van je draaibank :))


    Groetjes:

    Mathijs
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo mathijs


    ja weet ik maar de reden dat die daar in zit is dat de klauw leeg is
    en de draai bank kan niet opgestart worden als de sleutel niet in een speciale opening is gestoken waar een metaaldetector achter zit

    de reden is dat pa die meestal vergeet als hij de draai bank start en dan is het natuurlijk knudde als zo een sleutel langs je door vliegt
    die van de myford is nog groter maar daar zelfde senario
    niet in de opening machine valt stil
    en als die dus in de klauwplaat steekt dan kan er dus niets mis gaan en staat de draaibank eigenlijk in veilige modus (windows babel hahahaha)
    oeps ik zie nu dat ik perongeluk een van onze nieuwe ontwerpen mee op de foto heb gezet
    groeten raf
     
  9. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo Raf

    Wat ik bedoel met water door de bedrading is ,als je een AMP klem monteerd aan het eind van de bedrading en aan klemt om op de accu klem te schuiven , de koperdraadjes in de isolatie nog open zijn en daar het water binnen in de isolatie doordringd ,hier laat ik dan 'n druppeltje seconden lijm in lopen!

    ps.Als ik de draaibank niet in gebruik heb laat ik NOOIT de sleutel in de kop zitten,het kan een keer fout gaan!

    Gr.Joop
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hoi,

    @ Fred,
    Je geloofd het niet, maar wij hebben hier echt helemaal in een deuk gelegen!!! En wat een uitzicht!
    Zo'n vrienden wil ik ook 8O hahahahahahaha.

    @ Joop,
    Zoiets had ik al verwacht. Ik had al eens een keer de accu onder water gehad. En dan zie op een gegeven
    moment wat rook op de pluspool. Ik ga jou tip zeker toepassen!!!

    @ Raf,
    De aansluitingen door de WTC zitten er al op. Dit kan je goed zien op de foto's met de accu's.
    Bij mijn laatste foto zie je een rood platte stekker. Die is voor de electra. Wat betreft jou werkplaats.
    Het ziet er prima uit! Jouw fototoestel, waarschijnlijk is er iets mis met jou sluitertijd, of je bibbert te veel :lol:
    Anders is het een kwestie van :rtfm: ...

    Douglas
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo joop

    ik gebruik altijd G4 goud kontakten
    deze soldeer ik op de kabel en dan zet ik er krimpkous overheen MET lijm er in
    dat is een soort hotmelt (warme lijm)en deze sealt de kabel volledig water dicht af
    als ik al eens lood accu's gebruik soldeer ik weer G4 stekkers op de accu polen en trek daar weer zo een krimpkous overheen

    nooit een slecht kontakt gehad met deze stekkers
    vroeger met die amp stekkers heb ik een paar keer gehad dat de pool aan de accu was weg gesmolten door een slechte verbinding

    nu gebruik ik haast geen lood accu's meer
    wat de draai bank betreft als de sleutel niet in de kop steekt dan zit hij in de houder en dat is gevaarlijker want dan kan ze wel gestart worden
    ik werk met een voet pedaal aan de draaibank waar ik voor een gedeelte ook de snelheid mee kan regelen om BV een zachte aanloop te krijgen voor ze op toeren is
    soms is dit makkelijk want ik snij er ook draad mee op assen
    ik heb een stukgemaakt waar ik een draad snijkussen in kan opspannen en dan zet ik de as in de klauwplaat vast
    en dan is het makkelijk dat je de draaibank langzaam kunt laten draaien om in het draad snij kussen grip te krijgen
    maar als de sleutel dus in de schakelaar zit en je trapt operongeluk op de pedaal dan kan dat zaakje dus beginnen draaien en dan is het pas echt gevaarlijk

    groeten raf
     
  12. rob niezing

    rob niezing

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    509
    Locatie:
    eindhoven
    Hoi Raf,

    Een knusse werkplaats, echt bankwerker toch,
    enne de sleutel op de klauwplaat, op de J.N.O
    (philipsbedrijf school) kon je vroeger een schop
    onder je hol krijgen als de werkmeester je betrapte,
    met of zonder beveiliging :D

    Gr.Rob
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo rob

    ja kan goed zijn maar op die school hadden ze die beveiliging er niet op
    het is net zoals de noodstop knop in drukken terwijl de on/off schakelaar en juist naast staat

    op de fabriek
    als je aan de machine moet werken dan
    met de noodstop knop stopt de machine ook
    maar toch moeten ze de on/off knop gebruiken
    de reden is dat je door deze schakelaar je prive slot kan doorhaken en sluiten zodat er niemand de machine in werking kan stellen zolang jij er aan werkt
    dus waarom twee schakelaars vragen sommige zich dus af wel dit is de reden
    en een noodstop knop zegt eigenlijk zelf al waar hij voor dient (voor een noodstop)

    daar we met meerdere personen aan de draaibank werken zou het kunnen dat na het beindigen van de werkzaamheden mijn vader BV de sleutel in zijn zak steekt en die vergeet
    dan kan ik 200 km rijden om die op te halen
    en dan kan je zeggen koop een sleutel bij
    en als dat dan een paar keer gebeurt zit pa met een bult sleutels en heb ik er nog geen
    want ik ken dat
    ik zal hem volgende week mee brengen en wat heeft hij dan niet bij

    just de sleutels

    joop je hebt gelijk maar zoals het hier nu werkt kan het niet fout lopen
    de bank start niet als de sleutel niet in de schakelaar steekt zie ook de voetpedaal

    groeten raf
     
  14. bochie

    bochie Guest

    @ Raf :bij de meeste digitale toestelletjes moet je eerst je knopje half indrukken secondeke wachten en dan pas doordrukken
    kwestie van het beestje de tijd te geven om scherp te stellen
    enne die werkplaats van je blij ze ne keer gezien te hebben :wink: enne ben je bezig met ne jaws te maken ?
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo alain

    dit toestel isgewoon klik en foto gemaakt
    zit niks speciaals aan
    als de foto genomen is dan zie ik een preview op het scherm en dat is wel goed
    maar er is iets fout met de simkaart denk ik
    want als ik hem dan opsla dan is hij daarna onscherp

    een jaws ???????
    nee niet een

    groeten raf
     
  16. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    De sleutel in de kop laten staan is wel gevaarlijk mijns inziens. Die beveiliging kan altijd falen (staalkrullen erin bijv). En dan kan die bank nog gaan draaien. Een sleutel koppen die net uit je draaibank komt vliegen lijkt me geen goed idee :p . Als de bank gaat draaien zonder sleutel erin is er niets aan de hand. (Zolang de beitelhouder niet onder de kop staat natuurlijk). Je kunt hem dan zo uitzetten.

    Mijn pa heeft ook een draaibank en ik heb er al regelmatig op gewerkt. Als ik de sleutel erin laat staan krijg ik inderdaad een maat 40 in mn achterste :lol: .

    Mooie werkplaats. Ik zou zo jaloers kunnen worden :wink: .
     
  17. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Nog een maal terugkomen op de draaibank.

    De sleutel in de schakelaar tijdens draaien,zie foto hieronder.

    [​IMG]


    De sleutel uit de schakelaar en NIET in de klauw als er niet met de bank gewerkt wordt.


    [​IMG]


    Gr.Joop
     
  18. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    als je alleen aan de bank werkt dan heben jullie 200% gelijk

    joop ok heb haast hetzelfde systeem maar bij mij hangt de schakelaar onder de poot van de bank
    krullen kunnen er niet in vallen

    maar als er iemand de sleutel in zijn zak heet gestokenb en die 100 km verder tegenkomt dan zit ikke wel een maand zonder sleutel en das verrekkes moeilijk om dan een stuk in te spannen
    daatom is voor deze optie gekozen

    ik had ook een schakelaar kunnen maken waar de sleutel in moest zitten als de bank niet in werking is
    of er anders een bel ging tinkelen
    maar dan wiorden de honden zot (5 stuks)

    groeten raf
     
  19. bochie

    bochie Guest

    en we blijven rammen over die sleutel :roll:
    hij die geen slechte gewoonte heeft werpe de eerste steen :evil:
    een gewoonte word een slechte gewoonte als er ongelukken door gebeuren
    B.T.W. dacht dat deze topic ging over den dougie zijne sub :?:
    :offtopic: :wink:
     
  20. Harrie68

    Harrie68 Guest

    He Bochie,

    Ben helemaal met je eens wat betreft :eek:ntopic: weer gaan.maar veiligheid gaat boven alles.

    Ik weet nog wel van mijn tijd op de lts (autotechniek) als er met de machine werd gekl**t dan werden we direct
    geschorst zonder pardon.

    Maar goed laten we weer :eek:ntopic: gaan ,laat de foto`s maar weer komen van de werkplaatsen en de foto`s van douglas zijn boot.
     

Deel Deze Pagina