Ohio bouwverslag... Nieuwe WTC + nieuwe Techrek.

Tja...
Als veiligheidskundige volgde ik deze discussie op de voet natuurlijk :lol:
Maar terug on topic: OHIO!
Wellicht een ander draadje openen over vliegende sleutels uit draaibanken en meer van die ellende.
 
hallo

douglas en al een beetje verder met je ohio
je achterste duikroeren gaan die kunnen werken ???
op de foto zitten ze wel erg eng aan de romp
of heeft de ohio half vaste duikroeren net zoals de akula
waar alleen het achterste stuk maar van beweegt
groeten raf
 
Hoi,

Of ik een beetje verder ben? Haha natúúrlijk.....

De roeren gaan helemaal mee, dus geen half stukje. De echte heeft wel een flapje, maar ik kies voor helemaal...
Echt veel plek heb ik niet, maar het past net.
IMG_0023.JPG


Ondertussen ook 2 nieuwe accu's gekocht, en die passend gemaakt in de romp.
IMG_0024.JPG


Verder ben ik ook nog bezig geweest met de periscopen, die kunnen nu bewegen dmv een kabel.
Dat kabeltje kun je zien aan het witte dingetje achter de toren.
IMG_0020.JPG


Hier het 1e deel.
IMG_0021.JPG


En hopla, de rest.....
IMG_0019.JPG


Douglas
 
hallo
douglas ik zie dat je de roeren appart aan stuurt
bij de akula heb ik een beugeltje gemaakt dat van het een roer naar het andere gaat
en zo de twee roeren koppelt
dit geeft meer steun want de as loopt door de schroef as net zoals bij u
hou je nog genoeg plaats over voor de richtingroeren??
ga je de twee roeren koppelen buiten de wtc om
of heb je 4 servo's voor de besturing gebruikt kan ook maar kost iets meer euries

groeten raf
 
Hoi Raf,

Ik heb de richtingsroeren gekoppeld buiten de WTC, maar dat staat nét niet op de foto.
Met de duikroeren is het precies zo. 1 stang voor de duikroeren en 1 voor de richting.

Douglas
 
ziet er mooi uit :wink:
en eigenlijk vind ikhetsysteem van 2 horizontale helften een droom om aan te werken
ben niet echt te vinden voor dat systeem met bajonetsluiting, nu nog niet :(
Raf schiet me dood :oops:
op de manier zoals bij u douglas vind ik alles zo duidelijk en overzichtelijk, en als je later meerdere sub's
maakt kan je denk ik de wtc gewoon verstekenmits kleine aanpassingen of ben ik verkeerd
1 wtc met meerdere carrosserie's moet toch lukken of niet ?
 
hallo alain

waarom zou ik je dood schieten ?????
een WTC gebruikt douglas ook dus ???????????
kan effe nie goe volgen met je ideen
een wtc is een waterdichte omgeving waar je al je elektro in steekt en die heeft douglas ook
alleen hij gebruikt geen bajonetsluiting maar platte deksels met een dichting
voor de rest gaat alles ook echt in die buis hoor
en de lengte van de boot doet er echt wel toe of je de wtc kunt omsteken
die ohio is nu echt geen klein bootje hoor tegenover de akula
en je hebt niet goed gekeken naar mijn boot
de wtc kan er ook uit al schuift hij In de romp
en het staartstuk kan er ook af door 3 schroefjes los te draaien en de prop te verwijderen
en aan de binnen kant de stuurstangen los te koppelen
mischien was de tijd tekort dat je bij mij was en was er teveel ineens om te bekijken
ik zal eens wat foto's door sturen als ik terug thuis ben



groeten raf
 
hallo,
ja weet dat douglas ook met wtc werkt maar met platte deksels
en dat lijkt me nu juist het makkelijkst
en zoals je al zei als je werkt met retracts is het handig als je overal makkelijk aankan
je gaat toch ook je sonardome verwijderbaar maken ?
en als je hem nu met bajonet en verwijderbaar sonardome maakt
of het systeem van douglas maar dan met de sonardome vast dan bespaar je in uw geval alleen de lange horizontale naad
die toch onder de waterlijn zit
groeten
 
Hallo Alain,

Ik snap wel wat jij bedoeld. Het klopt dat je de WTC kan verwisselen met andere boten.
In de praktijk zal het maar weinig gebeuren, maar het kán wel. Mijn Lafayette heeft een bajonet
en dat heeft zijn voordelen. Maar zelf kies ik liever voor de WTC in de vorm zoals ik die nu heb met de Ohio,
het werk erg gemakkelijk met 2 helften en je kan overal goed bij.
Raf zijn manier is goed, maar het is belangrijk wat jij zélf vind! Elk systeem heeft zijn voor en nadelen, het
is maar net waar jij tevreden mee bent. Hét is jou boot......

Groeten Douglas
 
@ Douglas : voilà da bedoel ik
een bajonet zal voor de meeste sub-men hèt van hèt zijn
en het werkt waarschijnlijk bijzonder snel
maar bij den auto gaat ook de motorkap open en schuift de motot niet langs de grille naar buiten :roll:
en zeker als eerste sub heb ik alles graag open en bloot :wink:
ik breek de bajonet zeker niet af in tegendeel en moest ik euro's teveel hebben zou ik er dan 2 gebruiken op een losse wtc
voor en achter
en met een losse wtc heb je ook het voordeel dat je de wtc los in je badkuip op waterdichtheid kan testen
en als je een beetje speeld met modellen en schalen kan je de wtc gewoon versteken denk ik :|
grtz alain
 
klein vraagje, de loodaccu's zitten dus gewoon in het "nat" buiten de wtc? of komt daar nog iets rond?

handig zeg, snel accu's wisselen...

Niels
 
Hoi Niels,

De accu's staan gwoon in het natte gedeelte. Ik moet alleen de +pool afkitten.....
Op deze manier zou ik snel accu's kunnen wisselen. Nu is het zo dat ik bij de achterste
accu er niet echt goed bij kan :oops: ..........

Douglas
 
Hoi,

Weer even een update. Het bovenste deel heb ik gespoten met matte zwarte lak. deze vervolgens met blanke lak overgespoten.
Het antislip gedeelte heb ik weer met matte lak gedaan, en 24 uur laten drogen. Het is verf op terpetine basis, deze laat geen vette
vingers achter als ik deze aanraak. Het is wel een beetje krasgevoelig, maar dat is voor mijn geen probleem.

IMG_0056.JPG


Verder ben ik nog bezig geweest met de toren. Ook deze heb ik gespoten, en de periscopen zijn ook afgewerkt......
IMG_0057.JPG


Van de week ga ik de torpedoluiken maken zodat ik de onderste helft ook een kleurtje kan geven. Daarna ga ik mij even bezig
houden om deze sub te laten varen.......

Douglas
 
Hi Douglas

Dat ziet er netjes en strak uit en als de vaar en duik eigenschappen net zo goed zijn dan mag je niet klagen,compliment.

Gr.Joop
 
hallo douglas
moet zeggen ziet er heeeeeeel netjes uit
vooral dat antislip dek is mooi geworden
groeten raf
 
Hoi,

Weer een update. Deze keer de motor. Bij de oude had ik mijn vraagtekens, bij de nieuwe niet meer.
Het is een VDO die gebruikt word in de industrie. Het voordeel, meer power, minder Apm en een langere vaartijd.
Beresterk, 3500 rpm en 0,12 Amp ipv 0,66 Amp! Dat dan wel onbelast, maar nu weet ik zeker dat de Ohio van ''kiet'' gaat.
De VDO motor staat er direct op. Ik heb grote boten gezien met dezelfde motoren, wel iets kleiner. Daar komt echt power uit!!!
IMG_0074.JPG


Mijn torpedoluiken zijn bijna klaar, foto volgt. Dan de onderkant een kleurtje om vervolgens maar eens kijken
wat de motor doet met een Ohio.....

Douglas
 
Back
Top