Ohio bouwverslag... Nieuwe WTC + nieuwe Techrek.

hallo douglas

de foto's komen er aan maar de camera zijn accu was leeg (vergeten af te zetten)
met de touwtjes ging het goed maar tijdens het verwijderen ging het haast fout
de arts tikte met zijn pincet tegen een stukje vlees tussen mijn pink en ringvinger
en weg was raf ,licht uit en gedaan
ja wadde wat een pijn had ik me daar opeens
nadat ik terug op aarde was heeft de dokter met die pincet een proef gedaan
stilletjes dichter naar de wonde toe en opeens kreeg ik me daar stroom door mijn arm
nu is er een zenuw die bloot licht en daardoor had ik die erge pijn
het zweet breekt me nog uit als ik er aan denk
nu moet dat dus terug met vel over groeien en dan zou de pijn weg moeten gaan ???????
er zitten nogal veel van zulke zenuwen in een hand naar het schijnt
je vordert gestaagd met je ohio
dat de accu's nat liggen kan geen kwaad alleen niet in zout water duiken dan heb je wel een probleem

het afkitten van de polen hoeft volgens mij zelfs nog niet
de nieuwe bootjes die we hier aan het maken zijn hebben de accu's wel in een waterdicht compartiment zitten maar de verbinding loopt door een vloed ruimte
we hebben goud contakten gehaald en deze worden in gebouwd
een bouw verslag volgt nog van deze bootjes
volledig eigen bouw en dus eerst kijken of ze het wel doen

groeten raf

Hallo Douglas

Ik zie op de foto dat je de accu nat gebruikt.

Ik gebruik de accu al enkele jaren NAT in mijn duikboot met volle tevredenheid,maar ik zou toch een paar maatregelen treffen en deze zijn;

De bedrading dichtsmeren anders komt er water via de bedrading naar binnen in je WTC of lucht naar buiten naar gelang hoe het druk verloop is.

De plus pool hoef je alleen maar aftekitten want die wordt opgevreten,min pool gebeurt niets mee.Ik heb de pluspool verlengt en het beginstuk(de orginele lip)afgekit,wordt de velengde lip opgevreten kun er zo een nieuwe aan solderen en met de orginele gebeurd niets mee anders kun je de accu weggooien en dat is zonde.

Nu is het niet zo dat de pluspool in een paar maanden weggevreten is ,om dat er niet dag en nacht mee wordt gevaren,maar zo freqent als wij hem gebruiken is hij met een paar jaar toch wel weg.

Gr.Joop

en als ik het helemaal niet meer weet dan kijk ik door het raam en vraag ik bij mijn vrienden advies
maar het nadeel is dat ze nooit iets leuk vinden het is altijd boeeeeeeee

hallo

bedrading door de wtc hebben we opgelost op een eenvoudig goed kope manier
messing buisje door de wtc uit laten komen
aan beide kanten liefst een cm of 2
dan hebben we gele siliconen darm van de vliegtuigjes geleend en deze over de bedrading geschoven
dan de draad door de messing buis en aan de andre kant ook zo een slangetje er op
deze aan beide kanten over de messing buis schuiven en hopla drukdicht tot een metertje of 6
kabel%20doorvoer.JPG

tekening verklaart meer dan woorden
bruin = wtc want
zwart =messing buis
rood= kabel meestal plus
geel = siliconen slang
wel de gele siliconen slang gebruiken de witte durft scheuren die is veel te slap
groeten raf

hallo

hier gaat hij dan
mijn werkplaats
hier kom je binnen en zie je een rek met modellen er op en platen er tegen
deze platen had ik gekregen en worden verwerkt als kisten om mijn modellen in op te bergen
kisten.jpg

sorry voor de kwaliteit maar mijn kamera doet heel raar tegenwoordig
ik denk dat de smart card defect is want soms maakt hij wel goede foto's
aan de andere kant van de deur zie je dan dit
links.jpg

hier wordt met polyester en dergelijke gewerkt
ik kan hier een ventilator zetten die dan de dampen naar buiten blaast (trapop en door de deur naar buiten )
daarlangs staat een afkort zaagmachine een slijpsteen en een boorkolom
middenlinks.jpg

een paar van de nog te gebruiken wtc liggen reeds klaar met de bajonetsluitingen er opgemonteerd

midden.jpg

elektro hoekje waar ik het een en ander kan na meten
hoef ik niet steeds naar de zolder te lopen
middenrechts.jpg

storage van modellen waar ik aan het werken ben
daar achter de kisten met het materiaal in wat per boot wordt gebruikt
dit is nog een krick,een akula en een type XXIII die daar staan
een slepertje met motor pech en het bootje van mijn vrouw waar een kist voor wordt gemaakt

kast.jpg

dan naast de platen voor de kisten zie je mijn laden kast
vakjes.jpg

zo zien die laden er uit dus extra veel plaats om klein delen in op te bergen
boven op een rolletje polyester glasmat en mijn oud slepertje waar ik geen afscheid van kan nemen
waar ik ooit eens een nieuwe bovenbouw voor ga bouwen
werktafel.jpg

en hier het midden van de kelder met de lintzaag en nog een kastje waar elektro en klaargemaakte componenten in worden opgeslagen
en dan werk tafel waar op dit ogenblik de kriek op staat en klaar is om een duiktank te verkrijgen
waarna de accu bak er tegen wordt gelijmt en de boot voor zover als klaar is
in de kamer daar achter staan twee tafels en een rekje
op de tafels liggen een XIIF romp
een thypoon
kuifjes boot en nog een experimenteel iets
dit was zowat mijn hobby ruimte
draaibank.jpg

en deze staat tegen de muur in mijn garage ik was ze haast vergeten
de myford staat niet hier maar bij mijn pa in zijn garage in antwerpen
die draait grotere en zwaardere stukken en is met deze hobby mat niets
als je deze foto's vergelijkt dan zie je dat de laatste goed is en de andere erbarmelijk
iemand een verklaring voor ??????ze zijn alemaal achter elkaar genomen bij tl licht

groeten raf

Raf,

Ziet er fantastisch uit. Alleen zou mijn leermeester een rolberoerte krijgen van de sleutel in de klauwplaat van je draaibank :-))

Groetjes:

Mathijs

hallo mathijs

ja weet ik maar de reden dat die daar in zit is dat de klauw leeg is
en de draai bank kan niet opgestart worden als de sleutel niet in een speciale opening is gestoken waar een metaaldetector achter zit

de reden is dat pa die meestal vergeet als hij de draai bank start en dan is het natuurlijk knudde als zo een sleutel langs je door vliegt
die van de myford is nog groter maar daar zelfde senario
niet in de opening machine valt stil
en als die dus in de klauwplaat steekt dan kan er dus niets mis gaan en staat de draaibank eigenlijk in veilige modus (windows babel hahahaha)
oeps ik zie nu dat ik perongeluk een van onze nieuwe ontwerpen mee op de foto heb gezet
groeten raf

Hallo Raf

Wat ik bedoel met water door de bedrading is ,als je een AMP klem monteerd aan het eind van de bedrading en aan klemt om op de accu klem te schuiven , de koperdraadjes in de isolatie nog open zijn en daar het water binnen in de isolatie doordringd ,hier laat ik dan 'n druppeltje seconden lijm in lopen!

ps.Als ik de draaibank niet in gebruik heb laat ik NOOIT de sleutel in de kop zitten,het kan een keer fout gaan!

Gr.Joop

Hoi,

@ Fred,
en als ik het helemaal niet meer weet dan kijk ik door het raam en vraag ik bij mijn vrienden advies
maar het nadeel is dat ze nooit iets leuk vinden het is altijd boeeeeeeee

Je geloofd het niet, maar wij hebben hier echt helemaal in een deuk gelegen!!! En wat een uitzicht!
Zo'n vrienden wil ik ook 8O hahahahahahaha.

@ Joop,
Zoiets had ik al verwacht. Ik had al eens een keer de accu onder water gehad. En dan zie op een gegeven
moment wat rook op de pluspool. Ik ga jou tip zeker toepassen!!!

@ Raf,
De aansluitingen door de WTC zitten er al op. Dit kan je goed zien op de foto's met de accu's.
Bij mijn laatste foto zie je een rood platte stekker. Die is voor de electra. Wat betreft jou werkplaats.
Het ziet er prima uit! Jouw fototoestel, waarschijnlijk is er iets mis met jou sluitertijd, of je bibbert te veel :lol:
Anders is het een kwestie van :rtfm: ...

Douglas

hallo joop

ik gebruik altijd G4 goud kontakten
deze soldeer ik op de kabel en dan zet ik er krimpkous overheen MET lijm er in
dat is een soort hotmelt (warme lijm)en deze sealt de kabel volledig water dicht af
als ik al eens lood accu's gebruik soldeer ik weer G4 stekkers op de accu polen en trek daar weer zo een krimpkous overheen

nooit een slecht kontakt gehad met deze stekkers
vroeger met die amp stekkers heb ik een paar keer gehad dat de pool aan de accu was weg gesmolten door een slechte verbinding

nu gebruik ik haast geen lood accu's meer
wat de draai bank betreft als de sleutel niet in de kop steekt dan zit hij in de houder en dat is gevaarlijker want dan kan ze wel gestart worden
ik werk met een voet pedaal aan de draaibank waar ik voor een gedeelte ook de snelheid mee kan regelen om BV een zachte aanloop te krijgen voor ze op toeren is
soms is dit makkelijk want ik snij er ook draad mee op assen
ik heb een stukgemaakt waar ik een draad snijkussen in kan opspannen en dan zet ik de as in de klauwplaat vast
en dan is het makkelijk dat je de draaibank langzaam kunt laten draaien om in het draad snij kussen grip te krijgen
maar als de sleutel dus in de schakelaar zit en je trapt operongeluk op de pedaal dan kan dat zaakje dus beginnen draaien en dan is het pas echt gevaarlijk

groeten raf

Hoi Raf,

Een knusse werkplaats, echt bankwerker toch,
enne de sleutel op de klauwplaat, op de J.N.O
(philipsbedrijf school) kon je vroeger een schop
onder je hol krijgen als de werkmeester je betrapte,
met of zonder beveiliging :D

Gr.Rob

hallo rob

ja kan goed zijn maar op die school hadden ze die beveiliging er niet op
het is net zoals de noodstop knop in drukken terwijl de on/off schakelaar en juist naast staat

op de fabriek
als je aan de machine moet werken dan
met de noodstop knop stopt de machine ook
maar toch moeten ze de on/off knop gebruiken
de reden is dat je door deze schakelaar je prive slot kan doorhaken en sluiten zodat er niemand de machine in werking kan stellen zolang jij er aan werkt
dus waarom twee schakelaars vragen sommige zich dus af wel dit is de reden
en een noodstop knop zegt eigenlijk zelf al waar hij voor dient (voor een noodstop)

daar we met meerdere personen aan de draaibank werken zou het kunnen dat na het beindigen van de werkzaamheden mijn vader BV de sleutel in zijn zak steekt en die vergeet
dan kan ik 200 km rijden om die op te halen
en dan kan je zeggen koop een sleutel bij
en als dat dan een paar keer gebeurt zit pa met een bult sleutels en heb ik er nog geen
want ik ken dat
ik zal hem volgende week mee brengen en wat heeft hij dan niet bij

just de sleutels

joop je hebt gelijk maar zoals het hier nu werkt kan het niet fout lopen
de bank start niet als de sleutel niet in de schakelaar steekt zie ook de voetpedaal

groeten raf

@ Raf :bij de meeste digitale toestelletjes moet je eerst je knopje half indrukken secondeke wachten en dan pas doordrukken
kwestie van het beestje de tijd te geven om scherp te stellen
enne die werkplaats van je blij ze ne keer gezien te hebben :wink: enne ben je bezig met ne jaws te maken ?

hallo alain

dit toestel isgewoon klik en foto gemaakt
zit niks speciaals aan
als de foto genomen is dan zie ik een preview op het scherm en dat is wel goed
maar er is iets fout met de simkaart denk ik
want als ik hem dan opsla dan is hij daarna onscherp

een jaws ???????
nee niet een

groeten raf

De sleutel in de kop laten staan is wel gevaarlijk mijns inziens. Die beveiliging kan altijd falen (staalkrullen erin bijv). En dan kan die bank nog gaan draaien. Een sleutel koppen die net uit je draaibank komt vliegen lijkt me geen goed idee :P . Als de bank gaat draaien zonder sleutel erin is er niets aan de hand. (Zolang de beitelhouder niet onder de kop staat natuurlijk). Je kunt hem dan zo uitzetten.

Mijn pa heeft ook een draaibank en ik heb er al regelmatig op gewerkt. Als ik de sleutel erin laat staan krijg ik inderdaad een maat 40 in mn achterste :lol: .

Mooie werkplaats. Ik zou zo jaloers kunnen worden :wink: .

Nog een maal terugkomen op de draaibank.

De sleutel in de schakelaar tijdens draaien,zie foto hieronder.

afbeelding007eo2.jpg

De sleutel uit de schakelaar en NIET in de klauw als er niet met de bank gewerkt wordt.

afbeelding008ef3.jpg

Gr.Joop

hallo

als je alleen aan de bank werkt dan heben jullie 200% gelijk

joop ok heb haast hetzelfde systeem maar bij mij hangt de schakelaar onder de poot van de bank
krullen kunnen er niet in vallen

maar als er iemand de sleutel in zijn zak heet gestokenb en die 100 km verder tegenkomt dan zit ikke wel een maand zonder sleutel en das verrekkes moeilijk om dan een stuk in te spannen
daatom is voor deze optie gekozen

ik had ook een schakelaar kunnen maken waar de sleutel in moest zitten als de bank niet in werking is
of er anders een bel ging tinkelen
maar dan wiorden de honden zot (5 stuks)

groeten raf

en we blijven rammen over die sleutel :roll:
hij die geen slechte gewoonte heeft werpe de eerste steen :evil:
een gewoonte word een slechte gewoonte als er ongelukken door gebeuren
B.T.W. dacht dat deze topic ging over den dougie zijne sub :?:
:offtopic: :wink:

He Bochie,

Ben helemaal met je eens wat betreft :ontopic: weer gaan.maar veiligheid gaat boven alles.

Ik weet nog wel van mijn tijd op de lts (autotechniek) als er met de machine werd gekl**t dan werden we direct
geschorst zonder pardon.

Maar goed laten we weer :ontopic: gaan ,laat de foto`s maar weer komen van de werkplaatsen en de foto`s van douglas zijn boot.

Back