Ohio bouwverslag... Nieuwe WTC + nieuwe Techrek.

Discussie in 'Duikboten' gestart door SRS, 12 jan 2007.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hoi Jan,

    Dokter Douglas, klinkt goed........ Nog even en we worden nog beroemd. We hebben al een DJ Joop, en een dokter Douglas. Wie word de volgende? :lol: Maar bedankt voor het compliment.

    Laat maar komen die teks.

    Dokter Douglas, kunt u komen. Want ik heb problemen met mijn boot.
    Van de week, wilde ik gaan varen. En plotseling viel alles dood.

    Ik drukte per ongeluk op een knopje. Toen heel plotseling de duikboot ging duiken.
    Het duiken duurde, maar heel even. Daarna kon ik naar de duikboot fluiten.......

    Heb er niets aan overgehouden :wink:

    :p :p :p

    Dan nu nog even een update. Op dit moment heb ik een gaatje geboord in de duiktank. De druk tijdens het duiken word verdeeld in de WTC.
    Het legen van de tank gebeurd nog wel op de zelfde manier. Alleen duurt het bovenkomen iets langer......... De LR2 leen ik even van de U 1234....... Van de week nog maar even testen...

    Hier nog een filmpje......

    Groetjes Douglas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Weer een update,

    De test is geslaagd, nu de druk verdeeld word in de WTC heb ik een aantal voordelen. Het kost minder vermogen
    om te duiken omdat de pomp geen hoge druk hoeft te leveren. Periscoopdiepte is nu beter te regelen. De duiktank
    is voller tijdens het duiken zodat het water minder kan schommelen, dit komt ten goede voor de stabiliteit onderwater.
    Ze laat zich gemakelijker trimmen.

    Er is 1 nadeel, maar dit is bijna te verwaarlozen. Het duurt iets langer voordat de Ohio boven komt. Bijna 1,30 minuut
    voordat ze volledig op de waterlijn ligt. Van de week maar even de Ohio trimmen op periscoopdiepte, kan ik in iedergeval
    mijn testrondjes maken in Papendrecht.

    Douglas
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hoi,

    Na de testdag in Papendrecht heb ik besloten om de WTC te vervangen. De voor en achterkant blijven bestaan, alleen de buis gaat vervangen worden. verder ga ik het duiksysteem vervangen door een zuiger net zoals mijn lafayette. Hier heb ik goede ervaringen mee... Er komt ook een aangepaste WTC voor de accu. Deze ga ik voorzien van 2 x 7,4 Volt, 4300 Amp Nimh. Deze zet ik dan in serie zodat ik 14,4 Volt ga krijgen........

    Ik neem de Ohio wel mee naar de Subsail, maar of ie gaat varen?

    Douglas
     
  4. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Zo, ff dit draadje naar boven halen.

    Inmiddels de Ohio voorzien van een duiksyteem ala Lex. En dat werk perfect! Tijdens Den Bosch maritiem voor het eerst fatsoenlijk kunnen varen. heb nog wel het nodige trimwerk te doen, Dat komt in de loop van de winter.

    De periscopen inmiddels gedemonteerd, het werkte niet echt vlekkenloos. het principe blijft hetzelfde, moet alleen nog het systeem verbeteren. Filmpje komt nog.

    Deze winter ga ik mij even storten op de torpedo's. Na een aantal proef exemplaren heb ik nu een definitief ontwerp klaar!
    Binnenkort zijn er dus 4 klaar, en kan ik Lex achterna.. De looptijd is ongeveer 8 a 9 seconden, voor mij voldoende.

    van de week nog maar even foto's posten.

    Douglas
     
  5. Harrie68

    Harrie68 Guest

    He Douglas,

    Ben je ook al begonnen met de akula of toch eerste de ohio klaar en dan de akula.

    en succes met de ohio het blijft een prachtig boot hoor heb nog de foto`s weer bekeken
    en èèn woord prachtig.
     
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    @Harry,

    Tja, eerst de Ohio, dan de Seawolf. De Akula moet even wachten tot volgend jaar. Heb sinds 2 weken een speeltje op 2 wielen.
    Met andere woorden, geen Akula voorlopig.......... Heb spullen genoeg, ik kan vooruit met bouwen.

    Douglas
     
  7. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    super mooi boot :D

    maar ligt het nou aan mij of heb je 4 zenders:
    [​IMG]

    waarvoor gebruik je die allemaal wel niet??
     
  8. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Inmiddels zijn de torpedo's klaar voor een likje verf. Heb er 4 gemaakt.
    Ipv 0.4mm zijn ze nu voorzien van 0.5 mm gaatje. Maw, ze hebben HAAST.........

    Verder heb ik de WTC weer op de schop genomen, en voorzien van een semi techrek,
    zodat ik het binnenwerk eenvoudig en uit 1 geheel kan demonteren. Verder heb ik een grotere duiktank gemaakt, zodat ik een groter drijvend vermogen kan maken. na mijn testvaart In Den Bosch maritiem was ik niet echt tevreden over vaarbeeld boven water. door het geringe drijvend vermogen ging de neus tijdens het varen down, zodat de boeggolf minder werd. Dit is nu verholpen.

    Hier nog een filmpje van de periscopen. (met dank aan Lex) Kan iemand mij uitleggen hoe ik de link hier op het forum kan plaatsen? Zo eenvoudig het ging met de oude software, zo moeilijk gaat het nu........

    Voor het filmpje,

    Zo, en nu ff wat torpedo's gaan spuiten.

    Douglas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    mijn mening

    Ik vind die perescopen wat erg snel in en uit gaan:confused:
    Heb op een film :dat ook wel eens gezien maar dat ging vele malen langzamer hoor:rolleyes:
    mvg
    Frederik:D
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Frederik,

    Bij de echte gaat dat ook veel langzamer. Maar je moet rekening houden met zoiets als "schaal-tijd". Een modelschip beweegt en slingert ook sneller dan het origineel. Zoals de periscopen van Douglas nu op en neer gaan is gewoon goed op schaal. Zouden ze er net zo lang over doen als bij de echte, dan ziet dat er echt niet meer realistisch uit.
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Even ter herinnering, hier zijn ze van gemaakt.

    [​IMG]

    Zo zijn ze nu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het streepje is om te controleren of de torpedo's wel goed gevuld zijn met gas.....


    Douglas
     
  12. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Douglas,

    Ziet er erg goed uit zeg! Daar herken je echt geen pen meer in. Lijkt me een erg leuk gezicht om die eens in een salvo afgevuurd te zien!

    Ik speel met de gedachte om mijn MTB torpedo's ook eens 'gasaangedreven' te gaan maken. Dat electrische loopt wel goed, maar ook lekker in de papieren. Één ben ik er al kwijt, kostprijs 40 euri ... Dat gas is veel minder storingsgevoellig, en op = op, dan stopt hij vanzelf.
     
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Tja, die van mij kosten heeeee ff denken......................0,50€ pst. pennen krijg ik gratis, alleen de aanstekers moet ik kopen. Alle rubbers en vulnippels die uit de aansteker komen gebruik ik. kan er niet wakker van liggen als ik er eentje kwijt ben.

    En inderdaad, op=op. Bij jou heb je het voordeel dat je inhoud groter is. 20 tot 30 seconden zou geen probleem moeten zijn. Deze 4 hebben een runtime van 6 sec. er gaat maar 3 gram vloeistof in!. Ga er een hoop op vooraad maken met een gaatje van 0,3 en 0,4 mm. Dan word de tijd wat langer. +15 seconden. Ze gaan dan minder hard, en de kans is groot dat het gaatje gaat bevriezen met wat koud water.

    Heb ze in de zomer nog niet geprobeerd, met dit weer gaat het zowieso niet. Gaatje gaat dan meteen dicht zitten. Maar in het zwembad kan ik ze wel uitproberen, gaat nog leuk worden met duiken...........

    Douglas
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  14. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Dit is alles. Nu kan je wel zien waar ze van gemaakt zijn.......

    [​IMG]
    [​IMG]

    Douglas
     
  15. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Blijft een knap stukje werk Douglas! Heb je daar ook dikkere pennen, milimeter of 18 ...... ;) :D :cool:

    Met de hoeveelheid gas die daar in gaat moet ik dan oppassen dat het geen polaris raketten worden in plaats van torpedo's !!
     
  16. scherpe torpedo

    Douglas als je de topedo`s gaat afvuren ,zal ik zorgen dat ik uitdebuurt blijf.
    Heb mijn Akula straks klaar,maar heb geen zin om hem te laten torpederen.

    Dus je krijgt vrij vaarwater.
    (toch een mooi stukje werk)

    BOEMMMMMMMMM.
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    ''Heb je daar ook dikkere pennen, milimeter of 18 ......''

    Net niet, wel 13..... Je kan ze ook van een ander materiaal maken.

    Ps, waar haal jij je smileys vandaan?

    ''Heb mijn Akula straks klaar,maar heb geen zin om hem te laten torpederen.''

    Gaat ook niet gebeuren, zal wel een leuke foto worden, de Ohio en de Akula als ''vrienden'' naast elkaar.

    Jouw Akula kan toch wel een torpedo'tje hebben? Toch?


    Vandaag maar even een WTC'tje maken voor 3 servo's. 1 voor de luiken en 2 voor het torpedo afvuurmechanisme. En nog even een geschikte buis vinden waar de torps in kunnen.

    Douglas
     
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Douglas,

    Dan heb je waarschijnlijk in jou gebruikersinstellingen de tekstverwerker voor berichten op 'eenvoudig' staan. Als je die op 'uitgebreid' zet zou je rechts naast het textvak de smileys moeten hebben.
     
  19. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Lex,

    Bedankt!!!!!! Tis weer zoals vroeger..........

    Douglas
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Inmiddels mijn servo's WTC in elkaar aan het plakken in mijn nieuwe werkplaats! Eindelijk kan mijn onderschrift een keertje van zich laten spreken......

    Hier mijn 2e (met ''hoge uitzondering'' tijdelijke werkplaats) werklocatie.....

    [​IMG]

    Inspiratie genoeg lijkt mij................

    Douglas
     

Deel Deze Pagina