Oldtimer Meeting 2011

We gaan toch weer verder met hetgeen waar Menno mee begonnen is.
De Oldtimermeeting 2011. :banana:

Flyer14mei.jpg

Wat:
De Oldtimer Fly-inn is een evenement van de Betuwse Modelvlieg Club waarbij we proberen zoveel mogelijk oudere modelvliegtuigen bij elkaar te krijgen en te vliegen.

We mikken op toestellen van ongeveer 20 jaar en ouder. Dit kan een oud model zijn wat je nog in bezit hebt of hebt gerestaureerd.
Een pas gebouwd model van een oude tekening (ong. 20 jaar oud) is echter ook welkom.

Voorwaarden voor deelname:
- Model / bouwdoos of ontwerp ouder dan 20 jaar
- Gepaste motorisering (electro mag ook)
- Voldoet aan de huidige geluidsnorm (80 dBa)
- Oude besturing is toegestaan mits het verantwoord en veilig werkt
- Vlieger moet voldoende ervaring hebben om zelfstandig te kunnen vliegen. Hulp nodig ? Vraag een van onze mensen.
- Alleen vliegen als je de betreffende knijper hebt (we werken met een frequentiebord, 2.4 Ghz vliegers uitgezonderd)
- Geldige WA verzekering met dekking modelvliegen.
- de BMC behoudt het recht een toestel uit de lucht te halen, als daar aanleiding voor is.

Wie:
Iedereen die iets heeft met oudere vliegtuigen is welkom, liefs zoveel mogelijk vliegers, maar ook toeschouwers zijn welkom.
- Deelname kost € 2,50, BMC leden nemen gratis deel.
- Toegang voor bezoekers is gratis.
- Ons clubveld heeft geen voorzieningen als electra of een clubhuis.

Waar:
Dit evenement wordt georganiseerd op ons clubveld.
Voor meer info kijk op: Betuwse Modelvlieg Club
Daarna op locatie dan kunt u zien waar ons vliegveld ligt.

Wanneer:
Datum: Zaterdag 14 mei 2011
Tijd: van 10.00 tot 18.00 uur

Aanmelden:
Je kan je aanmelden via ons eigen clubforum of via het modelbouwforum, onder vermelding van naam, merk / type toestel en kanaalnummer of 2.4 ghz.
Deelnamekosten kunnen ter plaatse worden voldaan.

We zien jullie graag op onze Oldtimermeeting op zaterdag 14 Mei 2011.

Bij regen zal het evenement worden verplaatst naar een andere datum.

Met vr.gr.
Betuwse Modelvlieg Club

Laatst bewerkt:
Je kunt je vanaf nu inschrijven!!!!!!
Graag je naam op, de naam van het model, en het kanaal of aangeven of je op 2,4 Ghz vliegt.:p

1, Michiel - Biglift - 2,4Ghz
2. Ronald - Curare 12,5 cc OS/ 2,4G
3. Ronald - Robbe Puma 6,5 cc OS / 2,4G
4. Ronald - Hirobo Shuttle heli / 2,4G
5, Johan - Hegi Burda piper kanaal 72
6. Johan - Charter kanaal 72
7. John - Kwik Fly kanaal 77
8. John - Puma kanaal 77
9. Boy - Piper cub - 2,4 Ghz
10. Boy - Fokker DR-1 - 2,4 Ghz
11. Ronald - Heli Robbe Moskito 35Mhz kanaal 74.
12. Arie - Biglift - kanaal 76

Laatst bewerkt:
Hierbij schrijf ik me in voor de meeting

Curare 12,5 cc OS/ 2,4G
Robbe Puma 6,5 cc OS / 2,4G
Hirobo Shuttle heli / 2,4G

Gr Ronald

jippy een van mij favoriete meetings:yes: ook ikke meedoen natuurlijk:banana: met de hegi burda piper kanaal 72 en meschien chartertje kan 72

Laatst bewerkt:
ja is prima:zon: ga kijken of dat t wil lukken en de weergoden meewerken john hahaha gezelig he heb toen en na afloop nog tot zonsondergang met mn chartertje en pipertje gevlogen schitterend en alles leeg:yes:

hoezo slapen ze john:rolling:

zeg heeft niemand nog n suppergaaf ! setje cirrus vleugels liggen?? ik zoek nog n set:yes: even de vintage vliegers onder elkaar:yes:

ja inderdaat john zeg haal die oude kisten onder het stof vandaan en even wat nieuwe accutjes dr in en geef ze even n liefdevolle behandeling :mrgreen:en kom naar de oltimermeeting zeeeeeeer gezelig n echte aanrader en ik kan het weten:yes:hier n paar fotos van mijn oldys:yes:

full

full

wie volgt:grin:

Laatst bewerkt door een moderator:
Om het draadje weer eens omhoog te trekken hier een foto van de Biglift waarmee ik 15 jaar heb gevlogen waarvan de laatse 5 jaar in blauw met wit

full

Maar de kist werd veel gevlogen en hij moest echt eens grondig worden aangepakt. De laatse keren moest ik na iedere vlucht de losse folie van het veld rapen dus dat moest anders en ik besloot om dit de winterklus 2010/2011 te laten worden. Alle Oracover er vanaf, houtreparaties uitgevoerd en toen ik toch bezig was maar gelijk flaps in de vleugels gebouwd. Niet omdat het nodig was maar omdat ik het gewoon leuk vond. Na de reparaties de hele kist bespannen met Solartex want ik wilde de Biglift gaan spuiten met twee componenten lak. Via Ebay een airbrush gekocht en bij de verfdump kon ik twee componentenlak in alle kleuren van de regenboog kopen in eenheden van 10ml (voor 7 euro)
Ook nog via een Ebay een nieuwe motorkap gekocht en zie hier het resultaat. Die kan er voorlopig weer even tegen!! Klaar voor de Oltimermeeting zou ik zeggen.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back