vandaag een fundatie gemaakt ,2 leggers waar een bak op komt waar de servo,s de ontvanger en de accu pac op komt
de dek doorvoeren, daar heb ik 2 elleboogjes voor gebruikt welke vroeger op de gashendel van een bromfiets zaten dit om knik in de gaskabel te voorkomen.
deze elleboogjes zijn licht gebogen daar over heen heb ik aluminium buis ,binnenmaat net geen 6 mm,overheen geschoven welke hier strak over heen pasten nu kan ik de lijn die van de boom naar binnen komt
tot slechts enkele centimeters voor de trommel van de zeilwinsch brengen, dit doe ik dan met bijde winchen,welke dus bijde op de bak worden gemonteerd met de rest van de electronica.
het geheel kan doormiddel van 2 schroeven uit het schip worden gehaald.
de dek doorvoeren zijn zodanig geplaatst dat het ook niet in de weg staat bij eventueel vaan varen.wat dus de originaliteit van het schip ten goede komt
en dat is wat ik toch erg graag wil.
de roer servo daar moet ik nog even over na denken hoe ik dat nu presies ga doen,heb wel een idee maar of dat het wordt weet ik nog niet.vgr tonsr
ik heb er over na zitten denken om het systheem met een doorlopende lijn te gebruiken,dat zit ook in mijn atlantis,of bij ard in zijn boot , maar het probleem is dat ik 3 pijpen in het hart van het schip heb zitten waar de draadeinden van de kiel in steken ,dus een lange doorloper gaat niet dan had ik met 1 winch kunnen werken,dus moest ik met wat anders gaan werken,nu even wachten op mijn 2de winch was besteld maar nog niet binnen.
ook heb ik zware spanners voor de stagen van de mast besteld,de stagen die ik heb zijn van staaldraad,deze zijn nogal geknikt hier en daar ,deze ga ik vervangen door bowden kabels dat zijn gevlochten draden,lijkt op binnenkabel van handrem voor fietsen dus al met al nog veel werk.vgr tonsr.