ombouw bf20l naar cnc

Gaat goed michel :)

ik ga volgende week met mijn 2e CNC verder. Vandaag het Aluminium besteld, echt reeeete goedkoop :o

Ik denk dat ik ook eens een thread ga bijhouden.

Je weet me te vinden als je iets nodig hebt ;)

Gr.

@Rik

Leuke site heb je.
Waar komt je alu vandaan. Een goedkope leverancier is altijd leuk.
En een tread starten is een goed idee.

ik ben nog op zoek naar ijzer 10x10cm 3 cm dik .
alu is geen probleem om te vinden maar ijzer van dit voor maat kom ik niet veel tegen.
wie weet er raad.

hej michel,

er zit een staalmarkt in almere en alkmaar, da's op zich redelijk bij jou in de buurt. Gewoon ff bellen, ik had laatst een kilo prijs van 3,5 € per kilo in eindhoven, al weet ik niet of dit veel is.

Het aluminium heb ik via de TU geregeld, waar ik studeer. Ik kon via hen het aluminium bestellen.

bedankt voor het compliment Btje. Mijn BF20 heb ik al CNC gemaakt, dat had je waarschijnlijk ook al gezien. Ik ben nu voor kleinere zaken en een andere hobby van me (elektronica) nog en 2e CNC aan het maken. Nog een weekje tentamen leren, en dan kan het feest beginnen :)

619606058_5_CBS4.jpeg
619597642_5_R7Zc.jpeg

zo goed als klaar er moet nog een afdekplaat op en ik denk dat ik het geheel nog niets naar foren haal om wat meer ruimte voor het bet te maken.
aan de rechter kant van de motor komt nog een afdek plaat voor de kabels en aansluiting.
ook heb ik een stof hoes gemonteerd tegen spaanders kost me anders me spindels.
619597602_6_b1ZH.jpeg

de set up hier boven was een probeersel wordt ook nog verbeterd.
de motor plaat is te dun en veert iets
filmpjes van de assen bewegend staan een paar plaatsen terug hier boven.

Laatst bewerkt:
Klopt het dat je beide platen (voor x en y) niet even dik hebt gemaakt. of lijkt dat maar op de foto. 10mm zou voldoende moeten zijn toch.

vandaag weer druk in de weer geweest.
nog een voeding geplaatst en een motor stuuring zo dat ik 4 assen kan bedienen.

verder nog een afstands bus gefreest en gedraait zo dat het bet zijn volle uit slag kan maken.
624366247_6_FNqV.jpeg

624366085_6_0eZI.jpeg

zo vandaag me zelf weer een flink in het zweet gewerkt.
ja wel ik heb een x-y-en z as die werken.
er moet nog het een en ander gedaan worden maar dat is niet veel meer.

631674244_6_la_G.jpeg

en een filmpje [URL="
- P1020678[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
netjes michel :)

ik ga volgende week eens kijken hoe ik voor mijn krukas model een NC bestand kan maken (g-code). Zodra ik het weet zal ik het jou vertellen. Hiermee kunnen we namelijk rotatiefrezen :D

Gr. Rik

vandaag de x en de y as klaar gemaakt en geplaatst.
morgen de schuur eens op ruimen en dan maak ik een filmpje.
ik vermoet dat een van de spindels iets te strak staat waard door ik een soort van knars hoor zit me nog niet lekker.

Back