ombouw bruder liebherr

bedankt voor de reacties!!

morgenvroeg nog ff naar de doe het zelf zaak voor een metale stang (voor de tandwielen van de hefboom) en lijmpatronen voor mijn lijmpistool :lol:

en dan kan hij volledig afgemaakt worden! hopelijk is hij morgenavond af (ik ga er de hele dag aan werken) en dan kan ik overmorgen in het zand spelen ;-)

ik heb de kip-servo met een servo-verlengdraad vastgemaakt omdat ik nog een zwaardere kipservo moet bestellen,en anders moet ik heel mijn wiellader weer open peuteren voor de ontvanger eruit te krijgen voor de servo kabel erin te steken,nu gewoon stekkertje uit de verlengdraad en nieuwe servo erop aansluiten.

vragen? schiet ze af.

Hallo speedy, je 10 cellen zitten in het achterste gedeelte van je liebherr zal proberen hier nog enkele afbeeldingen bij te plaatsen.
senne je bandlader ziet er ook al goed uit
en benzie gewoon niet opgeven
misschien kunnen jullie eens in de toekomst een wedstrijd doen met jullie schoffels

Diengeske

hey senne en fabi en de rest!

net terug uit vakantie :-)

awel senne, je hebt serieus doorgewerkt he man!

(ik schaam mij :-) ) je pakketje ligt hier nog.... maar het komt eraan hoor.

hier nog een klein filmpje van mijn (bijna) eindresultaat:
<object><param></param><param></param><embed></embed></object>

ik heb ook een 10s accu,een race pack.ik heb ze in 2 geknipt omdat hij er niet in paste... heb jij dan losse cellen gebruikt ?

fabi, de gegevens voor het kippen zijn:

motor: 1524012SR
getriebe: 15A-28

met porto kost dit in totaal 69,60 euro en lag na een klein 2 tal weken in de brievenbus.

hey senne,

ik heb 10 losse cellen gekocht en deze allemaal in de achterkant geplaatst. Zo heb je meteen een tegengewicht aan de achterkant en je spaart plaats.

nicolas

hey fabi, ik heb daarnet eventjes je bouwverslagje gezien op de site.

mooi hoor! ik ben benieuwd hem eens te zien!

tot binnenkort

groeten
nicolas

hey Diengeske!

dat heb je mooi gedaan die cellen voor Fabi! :-)
die van mij moet ik ook nog eens wat 'properder' erinsteken. Heb je nog een hint voor mij hoe ik het het beste kan doen?

ja hé, hij schept inderdaad lekker :-) ik ben ook zeer tevreden met het resultaat.
Momenteel ben ik al bezig met het ombouwen van de graafmachine ;-)

Maar ik zit ook al te denken aan verbeteringswerken aan de liebherr...en wel de voorkant volledig uit messing maken, er zit ietwat speling in door het flexibele plastic. Nu ja, misschien eerst maar eens de graafmachine afwerken en dan kan het "precisie werk" beginnen! :-)

tot binnenkort!
groetjes
Nicolas

bedankt!!

ik heb nog niet het idee gehad dat de stang met de tandwielen te veel spel heeft ;-)

maar ik zal het alsnog een beetje versterken,o.a. let lijm en dergelijke

jaja,de mijne is morgen af! alleen nog de alu deeltjes voor de hefboom erop en hij is AF!! joehoe,ik ben er echt trots op!

nicolas zei:
hey Diengeske!

Heb je nog een hint voor mij hoe ik het het beste kan doen?

breng hem nog eens mee de vrijdagavond en zal het nog eens bekijken

zeg echt bedankt he maatje
om mij van dienst tezijn da zal ik nie rap vergeten
echt knap werk , mijn bulltje zal ook een beetje van jou zijn en je gaf het goede voorbeeld hoe een club moet werken
chapau.

groetjes speedyke

hey Senne

de speling die ik heb is omdat de onderkant van de voortrein momenteel nog uit plastic is. De motor die het hefwerk doet staat hierop geschroefd. Bij het heffen van een volle bak "zwaar materiaal" ;-)
zie je de torsie op de onderkant waardoor er kracht verloren gaat. Dit is ook omdat de overbrenging zeer sterk is.

Normaalgezien met een versteviging van de onderkant zou het moeten opgelost zijn.

Misschien is het voldoende om enkel een extra plaatje aan de onderkant te steken.

Voor de andere geïnteresseerden, het motortje+overbrenging voor het kippen komt van bij www.lemo-solar.de

Senne, als ik je een tip mag geven, als je shovel af is, begin niet meteen te graven in zwaar materiaal. Zoek eerder wat licht gruis of los zand. Aarde plakt meer en is zwaarder. Als je met licht materiaal begint, zie je waar de eventuele foutjes zitten. Bij zwaarder materiaal kan het zijn dat het meteen allemaal kapot gaat. Onderschat de kracht van het hefmechanisme niet! :-)

Alé, veel succes met je "maiden trip"!!

Hou ons op de hoogte hé!

Groetjes
Nicolas

heej Nicolas,bedankt voor de tip! ik ga zeker niet in de vaste aarde gaan graven,ik wil hem graag heel houden want ik ben er super trots op ;-)

mij zul je alleen maar in de potgrond of mais of zoiets dergelijks zien rijden.

ik zal jullie zeker en vast op de hoogte houden!

nog wat fototjes van jou model zouden ook nog welkom zijn :)

nicolas zei:
Oh ja, vergeten....

hebben jullie tips om mn liebherr opnieuw te spuiten?

merci!
Nicolas

heel belangrijk bij elk spuitwerk is een matte ondergrond en een goeie primer.
en dunne laagjes verf aanbrengen en zoveel mogelijk demonteren en appart spuiten.
liefst in een wind en stof vrije ruimte.
zal eens het RALnr van liebherr opzoeken.

De RAL nummers voor een Liebherr
het geel 1007 daffodil yellow
en het grijs 7012 basalt grey
ik denk dat dit de nummers zijn

Back