Ombouw Grand Hauler naar Bakwagen

Die scharnieren zijn van Lesu, bij Wetronic gehaald....handig... is bijna om de hoek dus kan daar plenty ideeën opdoen...ze staan wel mooi idd.
Ben nu aan het brainstormen van de vergrendeling, denk een simpele grendel oid

Laatst bewerkt:
Achterdeuren afgehangen...niet perfect....zal nog moeten bijschuren....sorry
Volgend project beter
1567444743469.jpeg

Sent from my HUAWEI Y560-L01 using Modelbouwforum.nl mobile app

Laatst bewerkt:
n T of H profiel op de ene deur lijmen,zodat als je deur dicht doet dat je beide tegelijk in elkaar duwt dan,en je naad is weg gewerkt,
aan onderkant dan n schuifje of magneetje maken

Vanavond het verzoek van Madam gehad om een aanhanger achter de bakwagen te hangen, natuurlijk gelijk ingestemd...:):):):)

Dit zal de basis worden ( wordt weer een bezoekje aan Wetronic....), hier komt weer met een selfmade opbouw op in lijn met de bakwagen op

tandemtrailer.jpg

komen gelijk een paar vragen:

Ik heb op MP een Beier soundmodule eerste generatie en IR module voor een schappelijke prijs weten te bemachtigen...voor opleggers wordt vaak een holle kingping en de schotel gebruikt...hoe kan ik het beste deze twee met elkaar laten praten in deze configuratie ( bakwagen - aanhanger)? is het uberhaupt mogelijk?
Ik dacht eraan de zend diode onder de bak naast de vangmuil te plaatsten en de ontvangst diode middels en beugeltje op de trekstang te plaatsen pal voor de zend diode. gaat dat werken?
Tweede vraag praten de eerste en tweede generaties Beiere modules met elkaar? ik bedoel een eerste generatie sound module en tweede generatie IR module bijv?

Hoi Leon,

Ik heb zelf de Beier USM-RC2 ingebouwd in een motorwagen met aanhanger.

De zend diode heb ik in het achterkalf gemaakt net onder de vangmuil.

Motorwagen.jpg

De aanhanger is voorzien van een schamel. Op de onderkant van de U-balk heb ik de ontvanger diode gemonteerd.

Aanhangwagen.jpg

De afstand tussen de zend diode en de ontvang diode is ongeveer 10 cm en het werkt prima zolang er maar niets tussen beide diodes komt.

Succes!

Jouw Beier vragen kun je mogelijk bij Beier of Wetronic neerleggen als je snel antwoord wilt hebben.

Back