Ombouw Graupner Mini Discus

Oh! Mijn! God! (en ik geloof niet eens.)

Waarom zou je dit

thefleetfoxm.gif

Met een onschuldig Foxje doen?!?! Waaróm???
Stelletje misdadigers.. :P

En inderdaad is er iemand die daar in de buurt woont en er ff langs kan? Ik heb gewoon medelijden met al die toestelletjes die mishandeld worden door onkunde..

-edit- en WTF gebeurt hier nou, stuurt de piloot nu het toestel recht in iemands gezicht?!
http://home.scarlet.be/vincentdewilde/stuntteammoviescollision.html

-edit 2-
Sorry maar dat filmpje van de westerly is echt de druppel.. Wat een stel levensgevaarlijke idioten. En dat gewoon ergens op een (gelukkig kennelijk rustige) openbare weg... Werkelijk, door dit soort mensen krijgen wildvliegers een slechte naam :(

Laatst bewerkt:
Tjah zo te horen toch een echte belg.

Vliegen op een open weg en dan nog niet eens kunnen vliegen ook.
Inderdaad schande voor ons modelvliegers.

Is die fox nu echt ? voor 2000 had ik al kleinere elektronica in parkflyers. vind je het gek dat ie niet vliegt.

kan het koppel probleem al zo raden 9" prop ofzo met 8000rpm

Vliegtuigje wat iemand dus recht op zn kop krijgt klinkt ook erg als onbalans in de prop.
Westerly loopt veel te rijk...en moeilijk hè om ook met richting te sturing op de grond ipv ailerons.

shame on you!!!.

Back on topic denk ik maar ...

Heb de mijne al een tijdje op zolder liggen maar helaas nog niet van gekomen om hem ook te gaan verbouwen.
Ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop 3,7V ontvangertje. Dan maak ik er een zwever van en sleep ik hem wel omhoog met een flatout :D

Ik heb daar nog nooit iets besteld maar beetje betrouwbaar? Levertijd en porto?

Ziet er opzich goed uit. Kan ik misschien nog andere leuke kleine dingen mee doen.
deze ontvanger met die 3A regelaar en 5 grams motortje oid.

Deze al gezien?

DISCUS 2 CT GRAUPNER 1200MM

DISCUS 2 CT GRAUPNER 1200MM / ohne Antrieb / Anfängermodelle / Segelflugmodelle / Flugmodelle und Zubehör / Modellsport Schweighofer

77735.jpg

Beschreibung:

* Fast- Fertigmodell aus Graupner SOLIDPOR® Hartschaumteilen
* Blaue SOLIDPOR® Kabinenhaube enthalten
* ABS Fertigteile wie z.B. Radkasten, Motorträgerbasisteile in der Packung enthalten
* Einteilige Tragfläche mit CFK- Holm
* Keine Lackierarbeiten erforderlich
* Dekorbogen in der Packung enthalten
* Detaillierte Bauanleitung mit Baustufenfotos
* Baukasten »Made in Germany«
* Hervorragende Optik mit T-Leitwerk und Mehrfachtrapezfläche
* Serienmäßig mit CFK-Holm und CFK-Rumpfverstärkung
* Hervorragend gute Segelflugleistungen
* Drei verschiedene Ausstattungsvarianten möglich
* In Sekundenschnelle zum Motorsegler umrüstbar

Technische Daten

Spannweite: 1200 mm
Länge: 750 mm
Gewicht: ab ca. 350 g
Profil: HQ 3,0/12
Steuerung: H, S, (M)
Motorempfehlung: Siehe empfohlenes Zubehör
Empfohlene Zellenzahl: Lipo 2S ab ca. 700 mAh
Rumpf: Solidpor
Fläche: Solidpor
Bausatzausführung: ARF
Flächeninhalt (FAI): 13,5 dm2
Flächenbelastung: ab ca. 22 g/dm2

Dat wordt een nieuw draadje...

Zeg, ik weet niet hoelang jullie al bouwen,... Maar hoe lichter hoe beter is dus echt niet waar. Ook las ik wat over dat je stalls kan verminderen door hem lichter te maken. Nee dus, Als hij wat zwaarder is gaat hij sneller is ligt hij stabieler.
Dus dit kan zeker geen kwaad.

Greetz, Freek

hebben we niet staan geen oude,
oude servostekker dat is hem net je hebt stekkertjes dat ze meteen op de ontvanger kunnen dat vind ik toch iets fijner .

anders moeten er nog iets tussen toch ?

Wat is nou je bedoeling wapske, ik begrijp niets van je laatste post. Begin eerst met normaal Nederlands typen en leg daarna je probleem eens uit.

Je hebt gelijk boek volgende keer toch nog een keer na lezen ,
Maar het is de bedoeling dat de accu rechtstreeks naar de ontvanger gaat,

Nee hoor Niels, de regelaar voedt de ontvanger toch ook gewoon? In brandstof vliegtuigen word de ontvanger ook rechtstreeks door een accu gevoed. 1 cel lipo met een bec stekkertje in de ontvanger gaat prima, kijk wel eerst even welk pinnetje van de ontvanger + en welke - is.

becplug.jpg

Je kunt ook een oude servo stekker nemen zoals al eerder werd gesuggereerd.

Back