Afgelopen zondag met de ploeg het Rondje Zegerplas gedaan. Leuk om dat eens mee te maken, diversiteit van bootjes, RG65, Marbleheads, 10R's, een 6M, een Smaragd, Vrouwe Elisabeth, ABNAMRO, skutjes en nog wat spul.
Vergeleken met de tour de Fossa van verleden jaar waar ik met mijn oude boot niet echt meekwam, ging het nu wel goed. Het bootje voldoet wat mij betreft dus . Ook samen met ARD en zijn nieuwe Spetter een keer gezeild en beide bootjes zijn echt een verbetering vergeleken met het oude omgebouwde vaan zeil spul.
Zoals hierboven reeds aangegeven zit er halverwege een waterdicht schot in mijn boot. De voorkant was vrijwel droog. Echter achter lekte het nogal. Wat lekjes gevonden, maar ik vermoed dat er ook via de roerkoning water naar binnen gaat. Dat is een 6-4 mm pijpje dat in de boot eindigt zodat er niets boven het dek steekt. Er zit geen afdichting (bv een O ring) in. Ik overweeg om toch maar naar een bovendekse structuur te gaan.
Bijgaand nog een foto met details en het golfpatroon. Dat laatste is voor ontwerpers en hydrodynamici wel interessant lijkt me.
Verwacht weinig nieuws van mij verder op dit draadje. Het maken van de carbon vin komt er natuurlijk nog bij, maar dan is het wel op met deze nieuwbouw.
Vragen mag altijd!
En, een ieder die bijgedragen heeft, mijn dank. Ik heb veel gehad aan alle suggesties, zowel op dit forum als langs de waterkant. Met carbon werken was nieuw en vereiste toch wat nieuwe technieken vergeleken met polyester van 40 jaar geleden.
Ik heb ook veel gehad aan de toegankelijke technische informatie zoals van Graham Bantock en anderen.
tot aan de waterkant,
joost vs